בננות - בלוגים / / ברך האל את גבריאל
הבלוג של לבנה
  • לבנה מושון

    ילידת תל אביב, בוגרת לימודי חינוך וגיאוגרפיה, עיתונאית, הוציאה לאור 41 ספרים לילדים ולנוער ושני רומנים, מספרת סיפורים. כותבת ביוגרפיות. נשואה ואמא. "בילדותי נחטפתי וגודלתי על ידי צוענים," סיפר משורר ידוע שהשתיה סיממה את חושיו. לא נחטפתי, לא אומצתי ולא גודלתי על ידי צוענים. כשנולדתי בין סתיו לחורף, בעיצומן של שנות הצנע, ביקש לקנות אותי זוג ניצולי שואה, ששוטט בין מיטות מחלקת היולדות, וגורש בצעקות; הבנתי שאני שווה משהו.  מאז לידתי אני רק מחכה לחורף שיבוא. רטוב, מלא גשם, כמה שיותר גשם; כי בגשם אני שמחה, יוצרת, הופכת עולם; ככל שאותו עולם הולך ונעשה  שחון, היובש והכמישה מצמקים אותי מבפנים. אין גרוע כמו קיץ מהביל למוח שמבקש לייצר. התחלתי את כתיבתי בעיתונות, ועברתי לספרות, את הראשונה אני סורגת בהנאה והשנייה - חוצבת בקרדום, וכך חולפים חיי, בין השורות, בין ילדיי, בין ילדי בית הספר שלהם אני מספרת את מילותיי.  

ברך האל את גבריאל

 

 
לבנה מושון
ברך האל את גבריאל שהחזיר את היום לסדר היום שהחשיך ונבלע לתהום;
ברך את גבריאל שהחזיר לי חדווה ותשוקה ללחם וחמאה;
ברך האל את גבריאל שהחזיר טוב ורע, שנרקמו לעיסה איומה;
ברך את גבריאל שהחזיר מחשבה שהתחמקה וחדלה;
ברך האל את גבריאל שהחזיר שפיות  שנדחקה והתאיידה;
ברך את גבריאל שהחזיר גוף וצורה לרוח רפאים בעלטה;
ברך האל את גבריאל שהחזיר נשמה שנעתקה והתעופפה;
ברך את גבריאל שהחזיר כוח רצון לנפש מותשה;
ברך האל את גבריאל, שהחזיר רגש למה שחדל ולא חש והיה כמת-החי;
אנא האל, ברך את גבריאל שיהיה לו יום משלו, וחדווה ותשוקה משלו, וטוב ורע משלו, מחשבה משלו, שפיות משלו, וגוף וצורה משלו, נשמה באפו ורגש בחייו, שיהיה פשוט קיים לעצמו;
ואם לא ייגרע מכוחך האל, ברך אותי ואת יצירתי, ברך את המלים והמשפטים, ברך את הרעיון ואת המכלול; עשה שיהיה מענה לכל שגבריאל למעני היה רוצה; ונאמר אמן.

 

14 תגובות

  1. לבנה, מיהו גבריאל?

    • מלאך.

      • אם ככה, ממש תפילה…
        מה שגרם לי לפקפק בזה היה "ברך את גבריאל שיהיה לו יום משלו, וחדווה ותשוקה משלו, וטוב ורע משלו, מחשבה משלו, שפיות משלו, וגוף וצורה משלו, נשמה באפו ורגש בחייו, שיהיה פשוט קיים לעצמו" – מוזר לגבי מלאך, אבל את כנראה מכירה אותו.
        גם האפשרות "אם לא ייגרע מכוחך" גרמה לי לתהות (לא טקסטואלית אלא תיאולוגית). נשמע שהרבה טוב נפל בחלקך. הלוואי ולא תיפסק קרן השפע.

        • יש שסבורים שמלאכים שמעניקים אינם זקוקים לטוב משלהם, ושנשאלת השאלה למה. האם כנוסח הסנדלרים שהולכים יחפים. זו הערת אזהרה לאל שלא ישכח את שליחיו; ותודה על קרן השפע, מקווה לזהות אותה.

          • גם תפילה יפה ונרגשת אבל גם הפניית תשומת לב למי שנותן ואינו נראה . למשל נשים , אמהות , אבות , ילדים ,אוהבים . לתת לגבריאל כי גם לו מגיע ושלא תחשוש שייגרע ממך משהו.הרי הוא מגביר-אל

          • רעיון חכם שלא חשבתי עליו, גבריאל –
            מגביר-אל; תודה למירי.

  2. תפילה יפה, הייתי מעדיף להפנות אותה לרפ-אל. גבריאלים שרי מלחמה, יש מספיק בעולמנו

    • משה, הגברי-אל שלי, גם אם מוגבר וחזק, פניו לנתינה חיובית ולשלום; יכול להיות שמרפ-אל תהיה רק אימפוטנציה; סיכון, לא?

      • לבנה, אני תמיד חושש מהגבריאלים, אם כי טוב שיהיו בסביבה כאלה שמידתם גבורה ודין:
        בין גבריאל, מיכאל, רפאל, אוריאל, רגואל, שריאל וירחמיאל, אני אישית מעדיף העדפה ירחמיאלית שלצד: הגבר-גבר, יהיה גם מישהו שיוכל לרפא ומישהו שמידת החסד אצלו היא הדומיננטית.באשר לאימופטנציה, ראיתי לא מעט גבריאלים אימפוטנטים.
        ודווקא רפאל ומיכאל שרו לו: והיא שעמדה לגבריאל ונתרפא.

        אין זה בא להגיד דבר וחצי דבר רע על הגבריאל שלך.

        • מעניין משה, שאני החזקתי מרפ-אל, אל רפה, ואתה החזקת ממנו אל מרפא, ולכן דיברתי על אימפוטנציה; בין ה ל- א צומחת התהום בינינו, אבל לא עוד.

          • לבנה
            ובא לציון גו-אל (גו מלשון פנימה כמו דברים בגו. גו אל הוא האל בפנים)
            שבת שלום

  3. תמיד טוב לברך. ברכה יפה ובקשה מרגשת.

© כל הזכויות שמורות ללבנה מושון