בננות - בלוגים / / הרועה הקטנה מן הגיא
הבלוג של לבנה
  • לבנה מושון

    ילידת תל אביב, בוגרת לימודי חינוך וגיאוגרפיה, עיתונאית, הוציאה לאור 41 ספרים לילדים ולנוער ושני רומנים, מספרת סיפורים. כותבת ביוגרפיות. נשואה ואמא. "בילדותי נחטפתי וגודלתי על ידי צוענים," סיפר משורר ידוע שהשתיה סיממה את חושיו. לא נחטפתי, לא אומצתי ולא גודלתי על ידי צוענים. כשנולדתי בין סתיו לחורף, בעיצומן של שנות הצנע, ביקש לקנות אותי זוג ניצולי שואה, ששוטט בין מיטות מחלקת היולדות, וגורש בצעקות; הבנתי שאני שווה משהו.  מאז לידתי אני רק מחכה לחורף שיבוא. רטוב, מלא גשם, כמה שיותר גשם; כי בגשם אני שמחה, יוצרת, הופכת עולם; ככל שאותו עולם הולך ונעשה  שחון, היובש והכמישה מצמקים אותי מבפנים. אין גרוע כמו קיץ מהביל למוח שמבקש לייצר. התחלתי את כתיבתי בעיתונות, ועברתי לספרות, את הראשונה אני סורגת בהנאה והשנייה - חוצבת בקרדום, וכך חולפים חיי, בין השורות, בין ילדיי, בין ילדי בית הספר שלהם אני מספרת את מילותיי.  

הרועה הקטנה מן הגיא

 

לכל האמהות הממאנות להיענות לתעודת הלידה

אמי נפלה בפרוזדור ושברה צלע כי אבי לא שמר עליה די. אבי לא שמר עליה די כי אין בו כוח גם לשמור על עצמו די. שניהם הולכים ונופלים וממאנים לשומרת סף. הם יכולים, הם מסוגלים, רק שלא יראו להם פרצוף זר שהולך בעקבותיהם. השכיבו אותה במיטה והאוויר לא התנועע בריאותיה. מפחד הכאב סרבה לנשום, גם לא הביאה דבר מאכל לפיה. בבית החולים שאלה אמי היכן אני, האם אני בבית, במיטה שלי? אחר כך התאמצה לקום והתפתלה להוריד את רגליה כי מיהרה לחזור הביתה, אין לה מה לחפש כאן. דקירות השבר סיפרו לה שפתחה דף חדש עם גופה. אמבולנס הסיע אותה בשכיבה לבית אבות, נקי ומצוחצח. חפפו את שערותיה הלבנות כשלג, הלבישו אותה בגדי חג. ודחפו את כסאה לחדר האוכל. היא אמרה בקול רפה שהיא חשה מועקה, כולם מאוד זקנים, יותר מדי זקנים, הזיקנה נראית עלובה כשמסתכלים על האחר ומבינים בסתר הלב כי הוא הבבואה של העצמי. היא עצמה, אמי בת השמונים ושבע, חשה כמו הרועה הקטנה מן הגיא. 

 

5 תגובות

  1. איזה תיאור נפלא למצב מכמיר לב החלמה לאימך היא תמיד תישאר בתוכה הרועה הקטנה מהגיא .לנשמה אין גיל.

  2. רקפת זיו-לי

    כתוב נפלא ועצוב.
    הרבה בריאות ושנה טובה.

  3. לחנה ולרקפת, תודה על תגובתכן. האם היה זה ביאליק שאמר, ראיתי בקוצר ידיכם?

    • תודה לבנה על הטקסט החשוב הזה. אימי בת 87 ובמצב דומה מאד…רציתי גם לכתוב לך שבדיוק גמרתי לקרוא את שתיקת הצמחים. כל כך כל כך אהבתי את הספר. גם את הגיבורה הראשית וגם את העלילה וגם את תיאורי המשתלה והצמחים…תודה
      עדנה

      • לעדנה, אני תוהה אם אמהות בגיל שמונים שבע דומות בכל הערים והארצות. תודה על קריאתך בשתיקת הצמחים. תודה שאהבת. חשוב לי שאהבת. שנה טובה.

© כל הזכויות שמורות ללבנה מושון