בננות - בלוגים / / שיר בעקבות הצפרים של לוסי גבריאלה וחני,
אמירה הס
  • אמירה הס

    האמת שהביוגרפיה שלי זה לא מה שהביוגרפיה שלי אומרת.  יש ביוגרפיה נשמתית שהיא בעבורה מיצגת את חיי. אבל: עליתי ארצה מבגדד ב-1951 עם הורי ואחי הצעיר ראובן. סיימתי בי"ס סליגסברג במגמה הלבורנטית.  צבא. נשואין. גרושים. שתי בנות 3 נכדים.  קורסים רבים ושונים ביניהם שנה או שנתיים באוניברסיטה למדתי ערבית. הופעתי בכמה הצגות בתאטרון הקהילתי בקיראון ובתאטרון החאן במונולוגים ודיאלוגים. בקיר און הייתי האמא של ורדהלה של חנוך לוין. ובחאן בלונש מחשמלית ושמה תשוקה ואחת המשוגעות משאיו.  מאוד אוהבת לשחק בתפקידי משוגעת. בילדותי הייתי בפינת הילד אצל נעמי צורי ואסתר סופר. ושרנו "דוד ירח בשמים לא עצם את העינים. כל הלילה לא ישן במקטרת מעשן.  אולי בגלל זה אחר כך יצא לי הספר וירח נוטף שגעון.  מי יודע? היו לי שתי תערוכות ציור. אחת בגלריה עמליה ארבל ואחת בירושלים בגלריה אנתיאה. היו שבחים על יצירתי בעכבר העיר.   האמת שאני מרגישה מפוספסת.  נגיעות על קצה המזלג בכמה שטחים ולא מצאתי למה אני בדיוק מתאימה או למה אני שואפת.  בזבוז שלם של חיים בלי עבודה של ממש ובלי משכורות. אף כי תקופה די ארוכה עבדתי בלשכת העתונות הממשלתית ולפני כן לפני נשואי הראשונים על חוזה של משרד החוץ במחלקה לשתוף בינלאומי.  מאז שכחתי מה זאת עבודה כי השירה גרפה אותי מהמציאות והלאה. הוצאתי 6 ספרי שירה. באקראי אספתי מאלפי שירי קבוצות שירים ופרסמתי. אני אדם מפוזר שלא יודע איך לנהוג במציאות הממשית. ואיך לכוונן עצמי שאובן בנהירות רבה יותר.  השירים שורפים אותי. לא מרפים ממני.  לפעמים קשה לי לעמוד במעמסה. לפעמים כמעט בקריסה נפשית. לפעמים בקריסות פיזיות.   עולמי צר צר מאוד אף כי פעם היה מאד רחב ושאף לדעת.   עם הזמן אני הולכת ומצטמצמת בתוך עצמי.  זה הגיל כנראה. וזה מציק.  הולכת ונעלמת אל תוך עצמי.  אני מרגישה שאני מפסידה את יפיים וחכמתם של האנשים.

שיר בעקבות הצפרים של לוסי גבריאלה וחני,

 

ראיתי ברק. אין ברק בעינים שחכמת האנוש כבתה בן
וצעקתי: ברק
לא תוליך אותי שולל אחרי הדם
אני הבז
לתחבולותיך
אומר לך אל תביא עלינו כל הזמן מלחמה
לא תפיס את דעתי בהסתמכך על רגליהם של חילות היבשה
אל תפיל מהם את הרגליים להאחז בם כקביים
כבר יבשו הדמעות מהחמס הזה שיוצאת אש
מן השוד הזה של החמלה

 

15 תגובות

  1. מירי פליישר

    איזו קריאה וקריעה .תהומות הכאב.
    רגלי כוחות היבשה
    רגלי האדם
    האשה
    רק רגליים
    לא ברזל
    לא פלדה
    בשר ודם

    • אכן יש המסתמכים אל רגלי האחר לשמש לו משענת במקום רגליו. זה מעין השאלה לחזוק האגו והמעמד. ניצול הזולת לצרכי האגו, באטלה של עשיית מעשים נכונים

  2. אמירה"לה, מה שלומך?
    אני שמחה שהציפורים שלנו הגיעו אלייך, ולא נותר אלא לחכות ליונת השלום שתבוא במהרה.

  3. אמירה, מהו "שיוצאת אש
    מן השוד הזה של החמלה"?
    זהו סיבוב קטן במעגל דמים גדול. לא במלחמה ולא בשלום כי אם ברוח תכבה האש.

    • אמיר היקר
      באופן כללי החמלה פסה מן העולם. אולי היא ברוחם של המשוררים. אבל כל הזמן בכל האקרנים משדרים לנו דברי הלל על האגו ועל הנצחונות. על הנצחון של הפרט על כל פיפס. למנהיגים שלנו אין חמלה עלינו. היציאה הזו לקרב המיותר (אולי) בעזה נובע לא ממניעים של שמירה על הדרום ועל המוראל שלנו. זה לא שלבי על האויב. אני מתעבת את חמס. זבל אנושי צמא דם ונקמה. עקשן ונבל

  4. חני שטרנברג

    תודה, אמירה.
    "אל תפיל מהם את הרגליים להאחז בם כקביים
    כבר יבשו הדמעות מהחמס הזה שיוצאת אש
    מן השוד הזה של החמלה"

    מי ייתן וייפסקו המלחמות ביבשה באויר ובים, ותגבר החמלה.

    • כנראה שבמידה מסויימת חמלה היא תכונה מולדת. ולא כל אחד זוכה לקבל אותה. לצערנו.

  5. יפה השיר
    המשוררת מציגה את המציאות הנמשכת כחבל משני צדדיו.
    יפה המשחק עם השמות "ברק" ו "חמס" -המושכים.
    האמנם זו המציאות?
    אני לא יודע
    אך השיר כתוב כשאת השמות אפשר להבין במשמעות הראשונית שלהם וכך ניתן לשיר תוקף על זמני.

  6. אני מוצאת שהשיר צועק :"די! חלס !" , שייגמר כבר.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאמירה הס