בננות - בלוגים / / חנה טואג בפרס קוגל, הערב
הבלוג של לבנה
  • לבנה מושון

    ילידת תל אביב, בוגרת לימודי חינוך וגיאוגרפיה, עיתונאית, הוציאה לאור 41 ספרים לילדים ולנוער ושני רומנים, מספרת סיפורים. כותבת ביוגרפיות. נשואה ואמא. "בילדותי נחטפתי וגודלתי על ידי צוענים," סיפר משורר ידוע שהשתיה סיממה את חושיו. לא נחטפתי, לא אומצתי ולא גודלתי על ידי צוענים. כשנולדתי בין סתיו לחורף, בעיצומן של שנות הצנע, ביקש לקנות אותי זוג ניצולי שואה, ששוטט בין מיטות מחלקת היולדות, וגורש בצעקות; הבנתי שאני שווה משהו.  מאז לידתי אני רק מחכה לחורף שיבוא. רטוב, מלא גשם, כמה שיותר גשם; כי בגשם אני שמחה, יוצרת, הופכת עולם; ככל שאותו עולם הולך ונעשה  שחון, היובש והכמישה מצמקים אותי מבפנים. אין גרוע כמו קיץ מהביל למוח שמבקש לייצר. התחלתי את כתיבתי בעיתונות, ועברתי לספרות, את הראשונה אני סורגת בהנאה והשנייה - חוצבת בקרדום, וכך חולפים חיי, בין השורות, בין ילדיי, בין ילדי בית הספר שלהם אני מספרת את מילותיי.  

חנה טואג בפרס קוגל, הערב

 

היום  10.4.11, בשעה 20:00 הוענק בתיאטרון חולון פרס עיריית חולון לספרות יפה ע"ש דר' חיים קוגל, ראש העיר הראשון של חולון. הפרס יוחד השנה ליוצרים מתחום הפרוזה, והוענק לסופרים חנה טואג, סייד קשוע וליזי דורון. הפרס מוענק אחת לשנתיים ליוצרים מתחום הפרוזה והשירה ושוויו מחצית פרס ישראל.

לתחרות, שנערכת ע"י עיריית חולון בשיתוף אגודת הסופרים העברים במדינת ישראל, הוגשו 98 ספרים. צוות השופטים, שכלל את ד"ר יוחאי אופנהיימר (יו"ר), דר' אביבית לוי קפאח ועו"ד אוריה באר, החליט על הענקת הפרס הראשון לסופרת חנה טואג על ספרה "לאורה" בהוצאת "מודן", את הפרס השני לסופר ולעיתונאי סייד קשוע על ספרו "גוף שני יחיד" בהוצאת "כתר" ואת הפרס השלישי לסופרת ליזי דורון על ספרה "ויום אחד ניפגש", אף הוא בהוצאת "כתר" .

" "לאורה" הוא רומן ביכורים של חנה טואג אך בשלותו האידיאית והרגשית, בנוסף לערכו הספרותי מאפשרים לראות בו אחד הרומנים המשובחים שנכתבו בישראל בשנים האחרונות", אמרו השופטים בנימוקיהם.

"לצד הנושא החברתי-פמיניסטי מופיעה ברומן זה התמודדות מעניינת עם החווייה היהודית הדתית והשייכות למסורת. זו יהדות שחיה את עולם ההלכה, המנהגים המסורתיים, והאמונות העממיות, אבל היא עומדת לא פחות מכך בסימן רוחניות ואהבת אדם, פשרנות וסובלנות"……

"הרומן של חנה טואג הוא צירוף חד פעמי של עיסוק בפלח מתוך החברה המזרחית שלא עורר עניין מיוחד בישראל, של התחקות אחר הדתיות המזרחית הלא דכאנית ושל מחוייבות לנקודת המבט הנשית. צירוף זה איננו מאפיל על איכותו הרגשית הגבוהה של הרומן ועל יכולתו לבטא את הסיפור האנושי, אשר מערער על מסגרות מוצקות, גם בסופו של דבר הוא עשוי להיכשל", חתמו השופטים את נימוקיהם.

חנה נשאה הערב דברים יפים בשם הזוכים ודיברה על הנסים המתרחשים בעת היצירה, נס הכתיבה, נס גלגול הסיפור ונס הקוראים, ושיבחה את מי שרואה את יפי הדברים הנכתבים. 
ראוי הספר וראויה חנה.
הייתי ראיתי ושמעתי.

 

14 תגובות

  1. תודה לבנה יקרה שהיית איתי שם

  2. טובה גרטנר

    לבנה,
    תודה שאת מספרת, כיף לדעת ולשמוח עם חנה.
    בזמן אמת
    להתראות טובה

  3. בקשה אישית לוחצת. חנה הזוכה הגדולה, אנא זכי אותנו שדברים שנשאת אתמול. טקסים עוברים אבל מה שאמרת שם בטוח שמתאים גם ליום הזה ובכלל.

  4. גם אני הייתי ועוד כמה חברים טובים מהבנניה, חנה היתה מלכת הערב בכל המובנים, גם הספר הניפלא שלה. יישר כוח חנה אנחנו מצפים להמשך.

  5. לבנה מושון

    חנה, העלי את דברייך במלואם בטקס, קדימה.

    • אם חברי ירצו לקרוא אשלח בקובץ אישי
      תודה למברכים
      אין כמו חברות אמת והחברות שלנו בבלוגיה הנפלאה הזאת היא לא רק וירטואלית
      זו קהילת יוצרים וחברים למופת!
      שנזכה לשמוח ולשמח
      ובעיקר בעיקר שנמשוך אלינו הרבה השראה וניצור וניצור
      זה מה שחשוב

  6. איריס אליה כהן

    מזל טוב, חנה אהובה. גם אני בעד העלאת הדברים שנשאת. יפים ומעוררי השראה. נשיקות ויום נפלא.

  7. ברכות חנה יקרה. אהבתי את לאורה, את יודעת ועדיין היא מהדהדת בי.

  8. מירי פליישר

    ברכות חמות לנה היקרה סופרת ואדם ולך לבנה על הדברים שכתבת והבאת!

  9. לבנה מושון

    תודה לכל המגיבות, לטובה, לאיריס, לענת, לאורה, ללוסי, למירי, ועוד נשמע על חנה גדולות ונצורות. חג שמח לכל הבלוגסטים באתר בננות!

© כל הזכויות שמורות ללבנה מושון