בננות - בלוגים / / שומר נפשי
הבלוג של לבנה
  • לבנה מושון

    ילידת תל אביב, בוגרת לימודי חינוך וגיאוגרפיה, עיתונאית, הוציאה לאור 41 ספרים לילדים ולנוער ושני רומנים, מספרת סיפורים. כותבת ביוגרפיות. נשואה ואמא. "בילדותי נחטפתי וגודלתי על ידי צוענים," סיפר משורר ידוע שהשתיה סיממה את חושיו. לא נחטפתי, לא אומצתי ולא גודלתי על ידי צוענים. כשנולדתי בין סתיו לחורף, בעיצומן של שנות הצנע, ביקש לקנות אותי זוג ניצולי שואה, ששוטט בין מיטות מחלקת היולדות, וגורש בצעקות; הבנתי שאני שווה משהו.  מאז לידתי אני רק מחכה לחורף שיבוא. רטוב, מלא גשם, כמה שיותר גשם; כי בגשם אני שמחה, יוצרת, הופכת עולם; ככל שאותו עולם הולך ונעשה  שחון, היובש והכמישה מצמקים אותי מבפנים. אין גרוע כמו קיץ מהביל למוח שמבקש לייצר. התחלתי את כתיבתי בעיתונות, ועברתי לספרות, את הראשונה אני סורגת בהנאה והשנייה - חוצבת בקרדום, וכך חולפים חיי, בין השורות, בין ילדיי, בין ילדי בית הספר שלהם אני מספרת את מילותיי.  

שומר נפשי

 
מאת: לבנה מושון
 בנעלי גומי פוסעת למרגלות המדרכה. קרוב לשפה עורבני מדדה, מדביק צעדיי, כחול אהבה בנוצותיו; זוגתו הסומאה נוהה אחריו, באשר ילך – תלך; באשר ילון, תלון; אלוהיו – אלוהיה.
הרי לכם תמונה: שלושתנו צועדים בסך. פרחי בוהנייה נושרים בריחוף קל. 
מצפצופו המעושן בוקעת אלי לחישה, קחי אותי איתך. ראשי מסובבת לרגע, צחוק אני שומעת ממרחק. מעבר לכתפי פני אהובי התם, שומר נפשי ואורחותיי.

20 תגובות

  1. קטע מקסים ופואטי כל כך, מלא אהבה: העורבני וזוגתו ,המספרת וקול אהובה הנשמע ממרחק הזכרון ומהמית הלב, את לוכדת רגעים קסומים, לבנה, בקטעים הקצרים האלה, כל כך יפה את כותבת

    • תודה, חנה. את הזוג הזה אני רואה בכל יום, על אותו עץ, שניהם לבד, בשביל הליכה בתוך הקמפוס. לעתים מדדים. כשנגלה האחד, מיד מופיע השני. טו באב כל השנה.

      • לבנה ,ואצלי בגינה זוג בולבולים על הגדר ,מעל הדשא ,אסור להתקרב אליהם, הם בורחים, החכמה היא להיות בערות מתמדת וללכוד את רגעי היופי האלה ביום יום בטבע ובכלל.
        הם לא מובן מאליו "למדני אלוהי ברך והתפלל על סוד עלה קמל על נוגה פרי בשל"

  2. לבנה, בהקבלה הזו האהוב דווקא הוא שמבקש מאחור שתקחי אותך איתו. כאילו את לומדת אורחות חיים מהעורבנית או שמא מתריסה נגדן.

    • לאמיר, אכן היפוך מצב, אצל הזוג הראשון הנאמנה הולכת אחריו, אצל הזוג השני הנאמן הולך אחריה; התרסה? אין חוק, ולא כלל. וסתם סיפור, ברמת הגולן נצפו חסיד וחסידה במהלך שש שנים (עם טיבוע על הרגליים), עפים וחוזרים, מקימים קן ודוגרים, אהבה עד לב שמיים, אותם השניים, מטפלים בגוזלים, מטפחים את הקן; לה קראו הנסיכה. שנה אחת חזרו, הוא עם מישהי חדשה, והיא לבד. צפרי המרכז לחקר העופות לבם נשבר לבודדה הנבגדת. שנה לאחר מכן חזרה הנסיכה עם בן זוג חדש, והכל מהתחלה.

  3. סיגל בן יאיר

    מאוד עדין, ויפה השימוש בביטוי
    "שומר נפשו" במהופך (ומעט אף שלא במהופך).

  4. אני אוהבת מאוד את התמונות הקטנות והרגישות שלך, איך נתת חיים בכמו זוג יונים

  5. לבנה, הזהרי מלהתפתות למחול העורבנים, "ממזרים" לא קטנים היפהפיים האלה. יפה הרמיזה לרות ונעמי – וההקבלה. התיאור בו-עז

  6. מעניין היחס בין הדוברת לעורבני המפתה אותה אליו.
    אהבתי את הערבוב של זוגיות טבע ויצרים.

  7. מירי פליישר

    כמה מתוק. בזכותך אני ערנית יותר לציפורי העיר

  8. מקסים.

  9. תמונה קסומה, לבנה.
    פשוטה לכאורה, ומאד מתוחכמת.
    הריחוף קל אבל גם מאתגר.

© כל הזכויות שמורות ללבנה מושון