בננות - בלוגים / / אין עוד היום כף של טל מדבריות
הבלוג של לבנה
  • לבנה מושון

    ילידת תל אביב, בוגרת לימודי חינוך וגיאוגרפיה, עיתונאית, הוציאה לאור 41 ספרים לילדים ולנוער ושני רומנים, מספרת סיפורים. כותבת ביוגרפיות. נשואה ואמא. "בילדותי נחטפתי וגודלתי על ידי צוענים," סיפר משורר ידוע שהשתיה סיממה את חושיו. לא נחטפתי, לא אומצתי ולא גודלתי על ידי צוענים. כשנולדתי בין סתיו לחורף, בעיצומן של שנות הצנע, ביקש לקנות אותי זוג ניצולי שואה, ששוטט בין מיטות מחלקת היולדות, וגורש בצעקות; הבנתי שאני שווה משהו.  מאז לידתי אני רק מחכה לחורף שיבוא. רטוב, מלא גשם, כמה שיותר גשם; כי בגשם אני שמחה, יוצרת, הופכת עולם; ככל שאותו עולם הולך ונעשה  שחון, היובש והכמישה מצמקים אותי מבפנים. אין גרוע כמו קיץ מהביל למוח שמבקש לייצר. התחלתי את כתיבתי בעיתונות, ועברתי לספרות, את הראשונה אני סורגת בהנאה והשנייה - חוצבת בקרדום, וכך חולפים חיי, בין השורות, בין ילדיי, בין ילדי בית הספר שלהם אני מספרת את מילותיי.  

אין עוד היום כף של טל מדבריות

מאת: לבנה מושון
ראה איש טוב, קילפת והסרת, הפשטת והשלת, והנה אני מרוטה עד היסוד, נטולת עור – יבבה האישה בפתח וניערה קוצים וסרפדים מדש עצביה החשופים ורקמותיה הפרושות למרחבים. כסותי נגזלה, כפור בשיניי, אימה בעורקיי, אמרה וחיכתה שייטול אותה קרוב לעורו, לחיק עצמותיו הדקות, שירכך ברוקו החמים את הצורב והשורף והבוער.
והאיש בפתח התמהמה, עיניו המצועפות התמלאו רוך, לעזור כיצד אוכל, גבירה ? שאל מעל ראשה את זו שבעקבותיה. והאישה פצתה פיה להגיד, הייתי פה קודם, אדון, וכל שצריכה אני רק חופן, קמצוץ, קורט חיבוק ועטיפה וריכוך, לא גשם נדבות, רק כף מטל מדבריות, מה, אין עוד היום? ושתי ידיו נפערו הצידה בייאוש, והיא הלכה משם הלוך ובכוה והאיש לא רץ להשיבה לאחור.

14 תגובות

  1. אה, קורע. ואת עוד אומרת שאת לא מבינה את הבית השני של "הנוף הנכון", לבנה?

  2. משה יצחקי

    נוגע בקרביים, ואכן משוחח עם ה"נוף הנכון"

    • תודה משה, אבל לא, היא לא רוצה בנוף הנכון. שער בנפשך שהיא רוצה שממון אלוהי.

      • משה יצחקי

        לבנה, לא אמרתי שהיא רוצה בנוף הנכון, שיחה עם הנוף הנכון היא גם לשלול אותו

  3. חד בעצבונו וכתוב כך שיחתוך.

  4. והיא נטולת עור. ונטולת אור.
    עצוב ויפה.

    • אורה ניזר

      לבנה, קשה ככה לעמוד נטולה, בלי קורט עטיפה. נוגע בקצות העצבים.

      • אורה יקירתי, אנשים הולכים בלי עור אפילו בבלוגיה, שומעת את השריטה על העצב הפתוח שלהם?

    • יפה שיחקת עם העור/אור, אכן חשיכה בעצביה. תודה.

  5. מחפשת להשאיל שתי עיניים דומעות לשבת. למישהו יש?

  6. לבנה, בוב דילן כתב "שיר הוא איש עירום", איזה טקסט אישי, חושפני ומתומצת. יפה ומרגש. אה והשפה… שפה גבוהה, מליצית, אבל יוצאת טבעית וקולחת על פני הקטע. רני

    • מעניין, ואני התכוונתי לשפה הכי פשוטה, הכי פשוטה וישירה שיכולה להיות, כמו שרה גבוהה ופשוטה; אתה אומר שהצליח לי בעירום, אבל לא הצליח לי בפשטות, טוב, אי אפשר בכל…תודה, רני.

© כל הזכויות שמורות ללבנה מושון