בננות - בלוגים / / איה התודה לדניאל, רצפה בת איה
הבלוג של לבנה
  • לבנה מושון

    ילידת תל אביב, בוגרת לימודי חינוך וגיאוגרפיה, עיתונאית, הוציאה לאור 41 ספרים לילדים ולנוער ושני רומנים, מספרת סיפורים. כותבת ביוגרפיות. נשואה ואמא. "בילדותי נחטפתי וגודלתי על ידי צוענים," סיפר משורר ידוע שהשתיה סיממה את חושיו. לא נחטפתי, לא אומצתי ולא גודלתי על ידי צוענים. כשנולדתי בין סתיו לחורף, בעיצומן של שנות הצנע, ביקש לקנות אותי זוג ניצולי שואה, ששוטט בין מיטות מחלקת היולדות, וגורש בצעקות; הבנתי שאני שווה משהו.  מאז לידתי אני רק מחכה לחורף שיבוא. רטוב, מלא גשם, כמה שיותר גשם; כי בגשם אני שמחה, יוצרת, הופכת עולם; ככל שאותו עולם הולך ונעשה  שחון, היובש והכמישה מצמקים אותי מבפנים. אין גרוע כמו קיץ מהביל למוח שמבקש לייצר. התחלתי את כתיבתי בעיתונות, ועברתי לספרות, את הראשונה אני סורגת בהנאה והשנייה - חוצבת בקרדום, וכך חולפים חיי, בין השורות, בין ילדיי, בין ילדי בית הספר שלהם אני מספרת את מילותיי.  

איה התודה לדניאל, רצפה בת איה

 

 

 איה התודה לדניאל, רִצְפָּה בַּת איה

מאת: לבנה מושון
בין חלון למרפסת, בין מעקה למועקה, נלכדה איית צרעים בעיר הלבנה ופניה ליבשת השחורה; איךְ נפלתְּ משמיים עצומת כנפיים, מכל יפות העיר שחוגגת מאה אותך לבדך בא לחלץ איש הצבא, יוצא יחידה מובחרת, שזוף ויפה וגאה טיפס לגבהים להורידך, הגיע עדיך בחבל ובעוגן בדלי ובאומץ, ואת, מצורעת כפוית טובה, אורחת נדירה לשעה קלה, לכסנת מבט מתנשא, פרפרתְּ ונשכתּ והדפתְּ ונסקתְּ אלֵי אהובך בלהק החולף.
 איה התודה לדניאל, רִצְפה בת אַיָה.   
 
השבוע נצפתה איית צרעים, שהיא עוף דורס נדיר בשמי ארצנו, כשהיא לכודה במרפסת דירה בבניין רב קומות בתל אביב. שכנים אכפתיים הזעיקו את אנשי החברה להגנת הטבע, שהקפיצו לעזרת הלכודה מטפסים מתנדבים, יוצאי יחידה חילוץ. ושם, בגבהים, נשכה הגברת את הצעיר שהשתלשל מלמעלה לאורך הקיר וחירף נפשו למענה – ניקרה בכל פה ועפה להדביק את חבריה, העופות הנודדים. ציפורים אני חובבת, והפוסט מוקדש לדניאל  שסיפור הלכודה נגע ללבו ולא נטר לה כהוא זה על יחסה, "העיקר שהיא כבר חופשיה," ציין בגאווה .

 

 

 

 

 

18 תגובות

  1. יעל רוזן-בר שם

    לבנה, זה פשוט מקסים.

  2. לבנה, כצפר חובב אני סיפור החילוץ אכן נוגע ללב. ויש לומר שמי שבא לחלץ איה שייזהר מצרעיה. כתוב יפה. גמח"ט

    • למשה, המתבונן מבחוץ עשוי לחשוב למה לשלוח אנשי יחידה מובחרת בגלל ציפור, ובמיוחד אם היא נושאת צרעים, כלומר, מה קרה? איפה הפרופורציה? אבל השכנים שעקבו בחרדה אחרי הבחור שירד בחבלים, לא חשבו כך. ואהבתי את גישתם ההומנית. והוא בכלל גיבור בעיניי, הוא רצה להחזיר לה רק את החופש שלה, וקיבל בהבנה את נשיכותיה. את חולצתו הוא שם על ראשה כדי להפחית מהסטרס שהייתה בו. כחובב ציפורים נדמה לי שאתה לגמרי בעניין, נכון?

  3. מזמן לא נתקלתי בז'אנר של שירי הלל. חסרים לנו כאלה. יפה שרת לה, לבנה. נתחיל באיות צרעים 🙂

  4. מירי פליישר

    שתתביש לה
    שיר מקסים

  5. אם מישהו מוכן להגיע עד חצי כס המלכות למען ציפור, גם אני מוכן להצדיע לו.

  6. לבנה, תארת כל כך יפה את מה שגם אני הרגשתי כלפי הציפור. (גם ציפור הנפש לפעמים בוגדנית).

  7. איה כפויית הטובה 🙂 וירבו לנו דניאלים
    תודה שהצבעת על האירוע , מכל דבר לומדים !
    גמח"ט לבנה ואחלה שנה

  8. יפה כתבת ,לבנה, ועל זה נאמר מותר האדם מן הבהמה
    אהבתי את השם רצפה בת איה

  9. אמרתי כבר שאני אוהבת את כתיבתך, אז שוב.
    וגם מסקרן עד כי הלכתי לחפש את הסיפור עם סרטון והכל
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3781102,00.html

    • מעניין, לוסי, רק דניאל, איש המילואים של יחידת 669 , שביצע בפועל את ההצלה תוך סיכון עצמו, לא הוזכר בכתבה המצולמת הזו, ולו מגיעות רוב מחיאות הכפיים. ותודה על מציאת הסרטון.

© כל הזכויות שמורות ללבנה מושון