בננות - בלוגים / / לא נפסיק לשיר
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

לא נפסיק לשיר

 

אני מרגישה צורך לציין את נצחונו של אובמה בבלוג. (המילה blog הוא קיצור של המילה web-log  קרי, יומן אינטרנטי.) הייתי מאד רוצה להשתתף בחגיגה – נשיא שחור ראשון לאמריקה! – ולראות בה ניצוץ של תקווה לעולם טוב יותר. בפועל קשה לי. למה, למשל, הוא נקרא שחור כשהוא לבן באותה מידה? (אותי זה דווקא מזכיר את משטר האפרטהייד שהתעסק רבות בשאלה איזה חלקיק דם שחור הופך אותך לכזה.) ומה זה אומר על החברה האמריקאית, שהיה להם קל יותר לבחור בגבר שחור על פני אישה לבנה? (ומה זה אומר עלינו, שהעדיפו עד כה את המסלול ההפוך?) כמו כולם אני גם מפחדת מרגע הכישלון שלו, הרי רוב הסיכויים שייכשל. בכלל אינני מבינה מדוע אדם שפוי היה רוצה להיות נשיא ארה"ב. (הדבר נכון כפליים כמובן בקשר לראשות ממשלת ישראל.) מה שכן, הפסקול שליווה את הקמפיין שלו היה חמוד. הנה הלינק:

http://ashantimiller.blogspot.com/2008/11/theme-song-of-presidency.html

 

 

 

 

10 תגובות

  1. אומי, זה באמת מעניין לאור העובדה שלא צבע עורו אלא דווקא אורו הוא זה שהכריע לדעתי. הוא פשוט סוחף.

    ובהזדמנות זו אני רוצה להזכיר למצביעים בתל אביב: ביום שלישי נוכיח שאפשר גם בתל אביב!!

    Fisrt we take Obama, Then we take Chanin!

    למי שטרם השתכנע – הנה הוא בתוכנית של לונדון את קירשנבאום

    http://lnk.nana10.co.il/Article/?ArticleID=592189&sid=182#Talkback

    והנה האתר של עיר לכולנו:

    http://city4all.org.il/

  2. אני כלל לא בטוחה שיכשל, את ליבי הוא שבה

  3. את צודקת מאוד. בכל דברייך.

  4. דיברתי על זה עם פועה לפני כמה ימים וחשבנו שאם הוא יצליח (אני) או יכשל (פועה) בכל מקרה קרה שינוי אדיר מעצם העובדה שילדים שחורים ולבנים וכל הצבעים האחרים יראו בחדשות תמונת אדם כהה עור כשהקריין יכריזthe president of the USA
    הדימוי (אנחנו בעידן הדימוי הויזואלי לא ככה?) יעשה המון. תחשבי, מעל ראשן של מנהלות בתי הספר בארה"ב, ובכל משרד ממשלה ועיריה, תתנוסס תמונה ממלכתית של איש שחור, במבט מיטיב וחיוך כובש. הוא כבר יכול לפרוש… הבחירה שלו כבר עשתה המון…
    אולי יום אחד תהיה לנו ראש ממשלה פלסטינית, שחיה בזוגיות עם אישה ובחרה לא ללדת :))) אין, אין כמו לפנטז
    (בני הצעיר המציא את המונח פוטופינתזה – הוא פשוט עיוות את המילה פוטוסינתזה ואז היה מרוצה מעצמו עד הגג – אז הנה אובמה – תופעת פוטופינתזה… 🙂

    • רותפ, שלום רב.

      קודם כל, זו ביטוי פנטסטי — כל הכבוד לבן.

      אני גפ מסכימה איתך 100% בקשר למה שאמרת. זאת אומרת, כך גם התנהל הדיון ביני לבין בן זוגי — אמרנו שלפחות מבחינת אפקט ה- role model הדבר חייב להיות חיובי. רק שלא ייכשל!!!! לעניין זה אני מרגישה שיש לו תפקיד קשה יותר כי ישפטו אותו עם זכוכית מגדלת ובסדנדרט גבוה מאד.

      נקווה לטוב.

      חיבוק דובי.

      O

      • האמת אני לא ממש חוששת שיכשל. אולי אם יכשל (ואני מקווה שלא) יצליח לפתוח את הדיון של גברים שחורים וכישלון, אולי קצת תחושת מודעות והבנה לחוויה של נשים? אם שינוי אז אני לא רוצה לשמור את אובמה בצמר גפן- אני חושבת שכגבר שחור הוא נחשף ולכן מכיר את כל הנפילות האפשריות.

        • היי פועה! איזה כיף!

          אני מאד מקווה שאת צודקת, קודם כל.
          לי נראה כי התפקיד לכשעצמו, בדומה לראש ממשלת ישראל , אם כי פחות, די יועד לכישלון וזה עיקר הסיבה לחששות שלי.

          בכל מקרה, אני עדיין מרגישה קצת באי-נוחות עם מידת ההתמקדות בגזע שלו. לא רק בגלל שהוא חצי לבן — מה היה, למשל, אם יצא ועורו לבן? גם אז היו קוראים לו שחור?

          אבל גם מעבר לזה, אמרות שהיו בעיתון כגון, נשיא וונזואלה יהיה מוכן לדבר איתו כיוון הוא שחור. כאילו צבע העור של מישהו הוא חזות הכל?!

          לא יודעת, מפריע….

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר