בננות - בלוגים / / גם ביצים יודעים לבכות
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

גם ביצים יודעים לבכות

 

אמרתי שבפסח היינו בבית מלון? אז זהו, מאז שמלאו לי שש-עשרה שנה היה אבי מכריח את כולנו להתאשפז בבית מלון ישראלי לאורך כל החג. מפני שהיה דיקטטור נדיב ומפני הכבוד והאהבה אליו המשכנו לעשות את זה כל השנים ועד היום למעשה אנו סוחבים את ההורים איתנו. גם גילינו את החכמה שבצווי ובדרך בה היא אחראית לאיחוד המשפחה.

 

כשהייתי קטנה היה משהו קסום בכניסה לחדר בית מלון, נקי ומסודר והמיטות הרחבות והחלקות והמזמינות קפיצות בשכיבה. היום, רק נגיעה קלה של השמיכה בסנטר מעלה לי לראש את כל אלפי הסנטרים האחרים שנגעו באותה שמיכה לפניי. התחלה נהדרת!

 

במשך החג היתה לי שיחה עם אחיינית שלומדת רפואת עיניים. היא סיפרה את שלמדה איך שהעין קולטת למעשה רק מה שלפניה אך אם קורה משהו חריג אף בקצה שדה הראייה, היא תראה וגם תראה גם אותו. שאלתי אותה איך אנו יודעים שמישהו מסתכל עלינו מאחורי הגב, אבל זה כנראה לא קשור לעיין.

 

אחיינית אחרת לומדת ארכיטקטורה. היא לומדת על הקול. מתברר שגם לאוזניים יש מעין שדה ראייה. היא קולטת קולות בתוך תווך מסוים של תדרים. יוצא שתדרים הנמצאים בקצה בכלל איננו שומעים. לעומת זאת, ישנו תדר אחד שהאוזן האנושי רגיש אליו במיוחד. הוא התדר בו בוכה התינוק המצוי. אפילו תינוקות חיות בוכים באותו תדר. זה מסביר מדוע לעתים מוכנה אמא חייה אחת לקחת תחת חסותה תינוק מזן אחר. זה נשמע כמו איזה פזמון בזמר המזרחי — כל התינוקות בוכים באותו תדררררררר. 

 

רק חזרנו הביתה וישר גילינו קן יונה ובו ביצה מונח על אדן חלון בית השימוש. לאחר זמן קצר הגיעה גם הציפורה. למותר לציין, היא לא היתה אורחת מוזמנת מראש מה גם שאיבדנו את השימוש באותו חלון. מדוע איננו מסוגלים לשלוח אותה מכאן, אני שואלת את עצמי ככל שעובר הזמן? האם לראות אותה יושבת שם שעה אחר שעה יום אחר יום הוא שמחמם לנו את הלב? או שעצם הנוכחות של הביצה עשה לנו את זה? גם ביצים יודעים לבכות? זה כבר נשמע לי שיר פחות מוצלח.

 

 

2 תגובות

  1. גם לי יש יונה בחלון, זה כל כך מצחיק ליראות את הרצינות של היונה, הבנתי שהיא מתחלפת ביון, וכל פעם אחד מהם דואג לאוכל.
    מה אומר… ביצים זה נוגע ללב
    להתראות טובה

    • לא תאמיני טובה אבל את שלנו לא ראיתי קמה כל הזמן הזה. מדהים. אולי צריכים להעריך אותם קצת יותר.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר