בננות - בלוגים / / קחו TIME OUT לאהבה
אמיר אור
  • אמיר אור

    אמיר אור נולד וגדל בתל אביב, דור שלישי בארץ. פרסם אחד עשר ספרי שירה בעברית, האחרונים שבהם "משא המשוגע" (קשב 2012), "שלל – שירים נבחרים 2013-1977" (הקיבוץ המאוחד 2013) ו"כנפיים" (הקיבוץ המאוחד 2015) שיריו תורגמו ליותר מארבעים שפות, ופורסמו בכתבי עת ובעשרים ספרים באירופה, אסיה ואמריקה. בנוסף פרסם את האפוס הבדיוני "שיר טאהירה" (חרגול 2001), והרומן החדש שלו, "הממלכה", ייצא השנה בהוצאת הקיבוץ המאוחד. אור תרגם מאנגלית, יוונית עתיקה ושפות אחרות, ובין ספרי תרגומיו "הבשורה על פי תומא" (כרמל 1993), "תשוקה מתירת איברים – אנתולוגיה לשירה ארוטית יוונית" (ביתן /המפעל לתרגומי מופת 1995) ו"סיפורים מן המהבהארטה" (עם עובד 1997) כן פרסם רשימות ומאמרים רבים בעיתונות ובכתבי העת בנושאי שירה, חברה, היסטוריה, קלאסיקה ודתות. על שירתו זכה בין השאר בפרס ברנשטיין מטעם התאחדות המו"לים (1993), מילגת פולברייט ליוצרים (1994), פרס ראש הממשלה (1996), ספר הכבוד של הפְּלֶיאדות (סטרוגה 2001), פרס אאוּנֶמי לשירה (טטובו 2010), פרס שירת היין מטעם פסטיבל השירה הבינלאומי של סטרוּגה (2013) ופרס הספרות הבינלאומי ע"ש סטפן מיטרוב ליובישה (בּוּדוה 2014). כן זכה בחברויות כבוד של אוניברסיטת איווה, בית היינריך בל אירלנד, ליטרַרישֶה קולוקוִויוּם ברלין, המרכז ללימודים יהודים ועבריים באוקספורד ועוד. על תרגומיו מן השירה הקלסית היוונית זכה בפרס שר התרבות. אור ייסד את בית הספר לשירה הליקון, ופיתח מתודיקה ייחודית ללימודי כתיבה יוצרת, בה לימד גם באוניברסיטת באר שבע, באוניברסיטת תל אביב ובבית הסופר. אור הוא חבר מייסד של התאחדות תוכניות הכתיבה האירופית EACWP ולימד קורסים לכותבים ולמורים באוניברסיטאות ובבתי ספר לשירה באנגליה, אוסטריה, ארה"ב ויפן. ב-1990 ייסד את עמותת הליקון לקידום השירה בישראל והגה את מפעלותיה – כתב העת, הוצאת הספרים, ביה"ס לשירה ופסטיבל השירה הבינלאומי. הוא שימש כעורך כתב העת הליקון, כעורך ספרי השירה של ההוצאה, וכמנהל האמנותי של פסטיבל "שער". אור הוא עורך סדרת השירה "כתוב" והעורך הארצי לכתבי העת הבינלאומיים "אטלס" ו"בְּלֶסוק". הוא חבר מייסד של תנועת השירה העולמיWPM , ומכהן כמתאם האזורי של "משוררים למען השלום" שליד האו"ם.

קחו TIME OUT לאהבה

 

 

   

מתוך TIME OUT

וברוח "משורר נולד", בואו נתחיל את הפיילוט לתחרויות כאן בבלוגיה – לכבוד יום האהבה:

 

אם את/ה רוצה להשתתף תוכל/י להעלות  פה תחת שם בדוי (כ'תגובה' לפוסט) שיר שלך שלא פורסם בבננות.
במקביל עליך לשלוח לי בהודעת מייל את שמך האמיתי, וזאת – על מנת למנוע ממשתתפים לשלוח יותר משיר אחד, ולוודא שיש אדם המוכן להזדהות מאחורי השיר הזוכה (אינשאללה). מידע זה יישאר אצלי  עד סוף התחרות, וחסוי לגמרי אלא אם כן זכית באחד משלושת המקומות הראשונים.

והשיר? –   שלח/י שיר קצר (עד 100 מלה) על אהבה, תשוקה, או כל פן אחר של זוגיות – עד למוצאי יום האהבה.

 

לאחר העלאת השירים יגיע שלב ההצבעה:  השופטים – חברי הבלוגיה בלבד – יוכלו להגיב לשירים האהובים עליהם ולהצביע במייל בעד שני שירים: 10 נק' למקום ראשון, 5 נק' למקום שני.

 

על פי התוצאות, נעמיד נבחרת של חמישה לגמר התחרות. הם יתבקשו לשלוח שיר נוסף, ותוזמנו שוב להצביע ולבחור מביניהם את הכוכב העולה בשמי הבננות. 

179 תגובות

  1. גיורא פישר

    יופי של רעיון אמיר
    כמה שירים מותר לשלוח?
    ובאיזו צורה?

    • שיר אחד עד 100 מלים, ואם הוא יגיע לגמר – אז עוד אחד.
      איך לשלוח? כתגובה לפוסט.

  2. איריס אליה

    היי אמיר, אחלה כתבה ואחלה אחלה דברים. אני לגמרי איתך. אבל מה עם כותבי הפרוזה? נו. תעשה איזה מחווה לעמך:)
    נשיקות. בהצלחה רבה היום ומחר.

    • גיורא פישר

      צודקת איריס אליה
      לדעתי גם סיפורים קצרים.

    • הי איריס, יהיה קשה לבחור בין שיר לבין סיפור. אבל למה שלא תערכי במקביל אצלך בבלוג תחרות קצרצרי פרוזה?

      • איריס אליה

        אמיר יקירי, תודה, אבל לא תודה. אלא אם אתה מאמץ לחיקך גרושה עם ארבעה ילדים:)
        עוד דקה שלי על הבננות וזורקים אותי מהבית:)))
        ואני בכלל בגמילה!

  3. איריס אליה

    וחבר'ה, מילה אחרונה. אני מארחת את הגמר בשידור חי, אצלי על המרפסת. פרטים מיד אחרי הנחיתה, אי"ה.
    שבת שלום.

  4. כיף לראות אותך, ובכל פעם – בתזמון מדוייק..
    משורר של אהבות.:)

    בהצלחה!

  5. גיורא פישר

    שלום אמיר
    אני חושב שאפרסם את השיר שאחליט לשלוח לתחרות גם כפוסט אצלי בבלוג. פשוט,קשה לי לראות שיר טוב (לדעתי) מופיע רק כפוט נוטס ובאותיות דלות כפי שמופיעות ה"תגובות".
    למען ההגינות של "התחרותיות" אנעל את התגובות בפוסט שלי.

    למרות מדיניות "השער הפתוח" אצלך בתגובות, אני מציע שלמען התחרות תשים בקרה על הפוסט כדי שלא יופיעו מיני תגובות שיכולות להוות הטיה כזו או אחרת.
    שבת שלום
    גיורא

    • גיורא, אם תזכה, תראה אותו בפוסט. אם לא – לא.
      אבל במסגרת התחרות לא תוכל להעלות אותו גם כפוסט: תנאים שווים לכל.

    • אולי צריך… חייב לזוז אבל חשוב אחשוב על זה.

      • גיורא פישר

        לאמיר
        אולי זה נשמע מטופש, אבל גם הצד האסתטי חשוב.
        אני מציע שנשלח אליך את השירים ב"תגובות" ואתה תעתיק אותם גם לפוסט גופו ,ברצף, עם גופן אחיד אבל יפה ומספיק גדול.
        בהצלחה בפסטיבל וברעיון הזה.
        גיורא

  6. מירי פליישר

    רעיונות יצירתיים כל הזמן
    צילום מקסים
    אסותא של היולדות- שם ילדתי שניים משלושת ילדיי

  7. לי עברון-ועקנין

    מה, אני ראשונה?

    נוכחות

    חוּטִים שֶׁל הֵעָדְרוּת
    תְּפוּרִים בִּי חָזָק
    בֵּין תַּךְ לְתַךְ רְגִישׁוּיוֹת
    נְפִיחוּת

    לַמֵּד אוֹתִי לִרְקֹם
    נוֹכְחוּת

    • מקסים לי יקרה את השורה האחרונה אקח איתי צידה לדרך
      "למד אותי לרקום נוכחות"
      כמה יפה
      שתהיה רק א…ה…ב…ה
      אמיתית
      הגיע הזמן

  8. אפשר שיר שכבר עלה אי פעם כפוסט?

  9. אנחנו
    בֶּעָבָר רָצִיתִי לַהֲלֹם בְּךָ
    לַהֲלֹם אוֹתְךָ.
    שֶׁנִּתְקַרְקֵש, שֶׁנִּתְכַּוֵּץ
    שֶׁנִּתְמַלֵּא אֲוִיר
    שֶׁנַּעֲלֶה לַתִּקְרָה כְּאֵדִים
    שֶׁנִּפֹּל וְנָקוּם
    זָקוּף לֹא עָקוּם.
    שֶׁנִצֹּר נִוָּצֵר נִתְבַּצֵּר
    נַעֲמֹד עַל הָרֹאשׁ בֶּחָצֵר
    נַחֲלֹף עִם הָרוּחַ.
    נִשְׁתֶּה מִלִּים
    נֹאכַל בָּשָׂר שֶׁלֹּא נִגְמָר
    נִרְעַד, יַעֲלֶה לָנוּ חֹם
    נִצְטַנֵּן בְּאוֹתוֹ הַמָּקוֹם.
    שֶׁנִּטְעֶה נִמְעַד וְנִלְמַד
    נִסְתּוֹבֵב וְנַחְטִיא
    שֶׁלְּךָ שֶׁלִּי.
    רָצִיתִי לְהַשְׁאִיר בְּךָ סִימָנִים
    שֶׁתַּעֲנֹד אוֹתִי בַּזִכָּרוֹן
    שֶׁתִּשָּׁאֵר אַחֲרוֹן.

    בַּהֹוֶה אֲנַחְנוּ נְשׂוּאִים.

  10. פסק זמן לאהבה, הצעה מצויינת בעיניי, לעשות אהבה, לכתוב אהבה, לשרוק אהבה, הכל נשמע לי נפלא ברמת הרעיון אבל כרגע שום מוזה לא נחה עלי אלא אני זו שנחה על המיטה, ולא נראה לי שהיא בעניין של שירה, אז בינתייפ קוראת ונהנית ואחלה כתבה וצילום, וגם הרבה סיבות למסיבות הכל נשמע שמח פחד:)

  11. הי אמיר,נהניתי לקרוא את הבועה הרבגונית אודותיך ובמיוחד את ההיסטוריה הרפואית וחזונות לעתיד.
    המשחק לכבוד טו' באב מרגש. יש לי בקשה, האם אפשרי שכל מי ששולח שיר ישלח אותו בעילום שם (כמובן לצורך הזיהוי אתה צריך לדעת מראש מי שלח כל שיר)- ורק לאחר הזכיה תפרסם את השמות.
    לדעתי זה יעזור מאד לשיפוט אובייקטיבי לגופו של שיר ולא של כותב.מה דעתך?

    • מסכים עם שירית

      נראה מאוד נכון. הקשרים בין חברי הבלוגיה – המצביעים היחידים – רוויי חברויות ואינטרסים. ברור שהשיפוט לא יהיה אובייקטיבי בעקר לכותבים מחוץ למעגל הבננות. מי שכבר שלח שיתכבד וישלח שיר אחר באנונימיות

      • מסכים עם שירית -תוספת

        כזיהוי ניתן לרשום ת.ז. או מקטע שלו או מקטע של טלפון וכו'. כך הזוכים יוכלו להיוודע על זכייתם ולהופיע בשלב הסופי.

      • גיורא פישר

        האם זה צריך להיות שיר שלא פורסם עדיין ,בספר או בבלוג?
        כי אני לא יכול לכתוב "לפי הזמנה"

    • מקבל, ומעתה בבקשה בשמות עט.
      אבל מי שכבר העלה – העלה. אם הוא יעלה לשלב הבא הוא יהיה שם בשם עט.

    • אהובתי פרח בר
      מי יידע פרח בר?
      פריחתך קטורת אש
      ולבי לך עפר.

  12. שירה עכשוית

    ֹבִּדְיוּק עְֵכְשָׁיו כְּשֶׁאֲנִי בָּא
    כֶּל פַּעָם חָדָּש לִכְבוֹדְךָ
    אָתָה כְּבָר לֹא
    מַבִּיט עָלַי כְּמוֹ פֶּלֶא.
    כְּבַר לֹא
    סוֹפֶר אֶצְבְּעוֹתֵּי לִרְאוֹת שֶׁהֵן כֻּלֵּן.

    בִּדְיוּק עֲכְשַׁיו כְּשֶׁאֲנִי בָּא
    אֵינְךָ.
    מְלַטֵּף אֶת גּוּפִי בְּלִבְּךָ
    אֵינְךָ.
    מְחַבֵּק אֶת עֵינַי בְּאוֹרְךָ
    אֵינְךָ.

    בִּדְיוּק עַכְשָיו כְּשְׁהֵבָנתְי
    שֶׁאֲנָחנוּ "שנינו מאותו גִּבְעוֹל",
    נָשַׁרְתִּי.

    ןְנָשְׁרוּ רְסִיסֶי הַטָּל שְׁהִשְׁקוּ אֶת לִבִּי
    וְנָשְׁרוּ הַשִּׁירִים מְאָהֲבַתִּי
    וּבְקוֹל נֶפֶץ שָׁקֶט לְהֵפְלִיא
    בְטֶרֶם אַדְמִים מִילֹּתַי
    אֶאֱסוֹף שְׁבַרַי
    אַנִיחַם עַל יָאֶה
    בַּפִּינָה, בְּדִיוּק.

    *(לא משתתף, סליחה ותודה)

  13. יוסי וקסמן

    שיר האל"ף

    אמיר
    אור
    אני
    אוהב
    אותך

  14. אקסורזיסט

    אם איש פתאום טובע, שיתנפץ באיזה ריף
    ואם נורה בכביש, לאור היום עדיף.
    אם הסכין ננעצת, רצוי שתבתר,
    ועל קפיצה בלי התרסקות, כדאי שיוותר.
    אם רוח אלוהים אלי סמוכה, שתהיה קרירה
    גם אם עיניה פעורות, ולשונה משורבבה.
    הנה לוחות הברית בפעם השלישית
    עגלת זהב אהבת, מדוע לא שממית?
    אז בוא גרש את השדים
    את השדים מאור כשדים.
    מילה קטנה של אהבה
    וקצת משחק מקדים.

    • אקסורזיסט, אם אתה רוצה להשתתף בתחרות, עליך להזדהות בשמך האמיתי במייל אליי (למעלה מימין – "שלחו לי מייל").

  15. למה אתה מסתיר את מה שחשוב עם הספר המעאפן ?

  16. בזכות התום שבאהבה

    הוא מטפס במעלה זרועותיך

    הוּא מְטַפֵּס בְּמַעֲלֵה זְרוֹעוֹתַיִךְ
    וּמַחְלִיק
    עַל כְּתֵפַיִךְ
    חָלָק מִנְּשִׁיקוֹת
    יָרֵחַ שָׁזוּף.

    הִיא זוֹרָה לְרוּחַ-שְׂעָרֵךְ
    שְׂעוֹרָה מֻזְהֶבֶת
    וּלְדּוּמִיַּת פָּנַיִךְ
    סִגָּלִיּוֹת וּוְרָדִים
    הִיא מַצְמִיחָה
    בִּשְׁקִיעָתָהּ
    שֶׁמֶשׁ מְאָדָּמָה.

    • אם את/ה רוצה להשתתף בתחרות, עליך להזדהות בשמך האמיתי במייל אליי (למעלה מימין – "שלחו לי מייל").

  17. את נוגעת

    את נוגעת בזרם הקר, המתכתי.
    את שותה מן המים הבוכים של אכרון.
    הזיות וחזונות
    נושכים בשפתייך, בגרונך. שברי קולך
    מאייתים את שמו של הרעב:
    לפתוח לפתוח את סוגרי השאול
    שסוגרים על הפסוקית היפהפיה שלנו
    (נוף הגן מן האוטובוס ועד למשרד
    נשיקות ליל אמש, והסוגריים
    הפנימיים, הריקים – שמעולם) –

    איתך אני שותה. איתך אני מת.

    • אם את/ה רוצה להשתתף בתחרות, עליך להזדהות בשמך האמיתי במייל אליי (למעלה מימין – "שלחו לי מייל").

  18. צובעת שורשים

    תיקון בית אחרון:

    אבל לי יש קרשים ומסמר, יש לי פטיש –
    אבנה לי אשה כלבבי
    לה אני הוא האיש !!

  19. תוכל לקבל את המקום הראשון כזרג יהודה.
    בכלא, מתחזים כמוך צריכים הגנה מאחור.

  20. אוי שורש! כמה קנאה, כמה רגשי נחיתות כמה מררה רותחת. כואב הלב, אבל מיד יימחק הכל

  21. אתה נראה כמו דוגמן אחלה תמונה

  22. כוסי רוויה

    כּוֹסִי רְוָיָה

    חָשַׁשְׁתִּי לִמְזֹג מַשְׁקֶה לְכוֹסִי
    שֶׁמָּא תַּעֲלֶה עַל גְּדוֹתֶיהָ וְתִגְלֹשׁ.

    כָּךְ הִיא אַהֲבָתִי
    וְכוֹסִי רְוָיָה.

  23. תָּמִיד מְאוּחָר מִדַי אֲנִי לְמֵדָה
    מָה הָיָה כְּדַאי שֶאֶהְיֶה בְּאַהֲבָה
    מִתְמוֹסֶסֶת בְּשִגְרָה כִּנְשִיקָה
    שהִיא נֵס, מַיִם מִן הַסֶּלַע
    שֶלא יָדַעְתִּי לְהַכּוֹת עָלָיו.

  24. הי שירית, תודה. כמו שאת רואה, קיבלתי את הצעותייך ושיניתי את כללי התחרות.
    מוכנה למשחק? 🙂

    • מחבואים

      אלוהים הגדול שבי
      מסתכל על
      הילדה קטנה שבי
      מניד ראשו בסלחנות
      ואומר
      הילדה שוב מאוהבת

      אלוהים הגדול שבי
      מסתכל על
      האישה הנלהבת שבי
      מציץ בה
      ואומר
      הנה היא שוב מפחדת

      אלוהים הגדול שבי
      מסתכל על
      ההרפתקן הנועז שבתוכי
      צוחק לעצמו
      הנה היא שוב מסתכנת

      ואלוהים הגדול
      שהוא אני
      מסתכל במראה של עצמו
      ויודע

  25. מכתב אהבה

    תכתבי לי מכתב גיברת תכתבי
    תגידי לו: אני נשרפת לא יום ולא
    לילה
    ואני חיממתי את עיטי כמו ידיים ביום
    כפור
    וכתבתי:
    על נהרות תליתי דגלי תפילתי שהרוח
    תעביר אליך לחש האותיות
    תכתבי עוד גיברת תכתבי:
    מה זה החיים בלעדיך
    כלום, עדיף לא
    וכתבתי:
    שרשים לופתים את שיבולת המצולה
    נחשי מים חוסמים נקבי אוויר ואור
    אצות ים אליך
    גוועות
    תקראי עכשיו מה שכתבת תקראי:
    ואני קראתי אותיות בחושות ברוח
    והיא אמרה:
    מה, זאתי אהבה?
    ואני עונה:
    הזאת באמת אהבה?

    • הי ז'אני, אם את/ה רוצה להשתתף בתחרות, עליך להזדהות בשמך האמיתי במייל אליי (ר' למעלה מימין – "שלחו לי מייל").

      • היי אמיר
        זה אכן השם השני שלי שאני שולפת כאן ומנערת ממנו אבק
        חושבת שזה, כיף מותח ומענין לגלות בסוף מי מאחורי הכינויים
        זה מוסיף נופך מיוחד ומשחרר את הכותב ממתח הזהות
        כיף כפול!!!!
        אנא אפשר פסבדונים
        בבקשה

        • אין בעיה עם פסודונים בפוסט. אבל במקביל עלייך לשלוח לי שם אמיתי במייל
          – וזאת על מנת למנוע מאנשים לשלוח יותר משיר אחד, ולוודא שיש אדם המוכן להזדהות מאחורי השיר הזוכה (אינשאללה).

          המידע הזה נשאר אצלי עד סוף התחרות, וחסוי לגמרי אלא אם כן זכית באחד משלושת המקומות הראשונים.

  26. אבנים

    לִפְעָמִים הֵם כְּמוֹ שְׁנֵי גּוּשֵׁי פְּלַסְטֵלִינָה
    הַלָּשִׁים אֶת עַצְמָם בְּרַכּוּת
    הָאֶחָד לְתוֹךְ הַשְּׁנִיָּה.
    אַךְ לָרֹב, הֵם שְׁתֵּי אֲבָנִים
    הַמֻּטָּחוֹת זֶה בָּזוֹ בְּיָדַיִם שֶׁל כֹּחַ
    חָזָק מֵהֶם.

    אֶפְשָׁר לִהְיוֹת רוֹמַנְטִי וְלוֹמַר
    שֶׁנִּתָּזִים שָׁם רִשְׁפֵּי אֵשׁ,
    וּמַיִם רַבִּים לֹא יוּכְלוּ לְכַבּוֹת אֶת הָאַהֲבָה.
    אַךְ נוֹזֵל הַדְּמָעוֹת הַמָּלוּחַ
    בְתַהֲלִיךְ אֵרוֹזִיָּה מָהִיר
    מְאַכֵּל גַּם סְלָעִים.

    • הי "אבנים", אם את/ה רוצה להשתתף בתחרות, עליך להזדהות בשמך האמיתי במייל אליי (ר' למעלה מימין – "שלחו לי מייל").

      • היי אמיר בכל תחרות אפשר בשם בדוי רק בסוף מזדהים

        • השירים מקסימים
          ההתעקשות על שמות מיותרת

        • מצטער אבל אי אפשר – וזאת על מנת למנוע מאנשים לשלוח יותר משיר אחד, ולוודא שיש אדם המוכן להזדהות מאחורי השיר הזוכה (אינשאללה). המידע הזה נשאר אצלי עד סוף התחרות, וחסוי לגמרי אלא אם כן זכית באחד משלושת המקומות הראשונים.
          בהצלחה,
          אמיר

  27. דבר אליה

    שָׁנִים נִסִּיתִּי לִהְיוֹת מְאַהֲבָהּ
    בְּלִי לְדַבֵּר אֶל לִבָּהּ
    וְשׁוּב וָשׁוּב מָצָאתִי עַצְמִי
    מֵחוּץ לַמִּשְׂחָק הַמַּקְדִים.
    הִתְמַדְתִי בַּשְׁתִיקָה הַשְׁרִירִית
    הוֹצֵאתִי אוֹתָהּ לְבִלּוּיִים
    סִפַּקְתִי צָרְכֶּיהָ אַרְבָּעִים שָׁנָה
    וְלֹא דַּי הָיָה לָהּ –
    שְׁלַח מִדְבָּרְךָ אֵלַי, אָמְרָה
    וָאָרְוֶה אֶת צִמְאוֹנְךָ לִנְוֵה מִדְבָּרִי

    וּפַעַם בִּקָשְׁתִיהָ לֹא לִגְרֹעַ אֶת עוֹנָתִי
    וְעוֹנָתָהּ הָיְתָה אָז שְׁחוּנָה
    וְעָנְתָה, מִי יוֹדֵע, חֶלְקַת לְשׁוֹנְךָ
    עֲשׂוּיָה לְטַלֵּל אֶת גַּן אַהֲבָתִי
    שֶׁלֹּא בְּעוֹנָתוֹ הַבּוֹעֶרֶת

    וְאָז הָלַכְנוּ לַסֶּרֶט שֶׁל אַלְמוֹדוֹבֶּר
    וְלָמַדְתִי שֶאָסוּר לְאַבֵּד תִּקְוָה –
    דַּבֵּר אֵלֶיהָ בָּעִתּוּי הַמַּתְאִים לָהּ
    זֶה עָשׂוּי לְחוֹלֵל פְּלָאִים בַּפִּתוּי
    אֲפִילוּ אִם כָּרֶגַּע הִיא חַסְרַת הַכָּרָה
    וְאֵינָה שׁוֹעָה לִרְצוֹנוֹתֶיךָ
    וְאַל תִּשְׁאַל כָּל הַזְמָן
    מָתַי יַחֲזֹר חִיּוּכָהּ לְחַיֶּיךָ

    • נשמטה שורת הסיום:

      זֶה רַק עִנְיָן שֶׁל זְמָן.

      והערת שוליים : 100 מילים זו מיטת סדום לעשות עליה אהבה לא חפוזה

      • מאהב, עם מספיק תשוקה גם מיטת סדום היא אפיריון מלכותי לעשות עליו אהבה. אוסיף את השורה, אך אם את/ה רוצה להשתתף עליך להזדהות במייל אליי (ר' למעלה מימין "שלחו לי מייל")

    • גיורא פישר

      אכן, גרסה זו טובה יותר מזו שפרסמת בנובמבר 2008

  28. כמה זמן התחרות מתי ואיך יחליטו מי יעלה לגמר?
    אנא פרטים

  29. כמה זמן התחרות מתי ואיך יחליטו מי יעלה לגמר? אנא פרטים

  30. ירח ריחני

    רְעֵבִים

    הַרְשֵה לִי להיות לְךָ לֶחֶם

    טָרי עַל השולְחן שלךָ

    אֱחוז אותִי בִשְתֵי יָדֶיךָ

    בְצַע מִמֶני נֵתַח וְעוד

    קָרֵב אותי אֶל פִיךָ

    לְאַט לְעַס

    עַד שיִתְפַשֵט בְךָ

    שובַע

    קָח, רַק כָך

    אוכַל לָבוא אֵלֶיךָ

    לִשְבור בְךָ

    אֶת הָרָעָב הַנורָא

  31. מלבד התיאור החיצוני המסולף, לא מצאתי כאן משהו שאתה לא עשית במהלכי היחצנות שלך כשהוצאת ספר.
    זה עולם הספרות , אם ההתנהלות אינה מוצאת חן בעיניך- תמיד תוכל להתמקד במקצועך הקודם.
    בהצלחה לכולכם חבר'ה !!

  32. למה שורש, למה?
    למה צריך לבחור בין השניים?

  33. צעדי – צעדיך

    צעדי צעדי לבד
    צעדיך צעדך בלבד,

    גיץ אל-על, לא יחזיקו
    בדרך העולה – את הלהבה
    מגע בחלל. של שתי נשמות.

  34. אנג'י שוב ההדפסה למעלה השתבשה

    הנה השיר שוב:

    צעדי-צעדיך

    צעדי
    צעדיך

    גיץ אל-על,
    בדרך העולה –
    מגע בחלל.

    צעדי לבד
    צעדך בלבד,

    לא יחזיקו
    את הלהבה
    של שתי נשמות.

  35. כל מי שפרסם פה שיר ורוצה להשתתף בתחרות אך עדיין לא הזדהה במייל,
    מוזמן לשלוח מייל הזדהות עד הערב בשמונה.

  36. האם גם אתה אמיר אור משתתף בתחרות ושמת פה שיר?
    האם אתה אמיר אור משתתף בבחירת השיר?
    האם משורר יכול לבחור בשיר של עצמו?
    האם אפשר לשלוח שיר גם בלי להיות חברה בבלוגיה?
    האם לשיר אהבה שמח יש סכוי מול שיר אהבה עצוב?

    • כמה שאלות! אענה לפי הסדר:
      1. לא, אני לא אשתתף בתחרות שאני עורך. כך, אני חושב, ראוי יותר.
      2.מכיוון שכך, אין שום סיבה שלא אשתתף בבחירה.
      3. משורר לא יוכל לבחור בשיר של עצמו.
      4. כן, כל אחד יכול לשלוח שיר, אבל רק חברי הבלוגיה יכולים לשפוט.
      5. את השאלה הזאת אני פותח לדיון. נניח ששני השירים באותה איכות. עם מה הייתם מזדהים יותר?
      חושב שזה מאוד תלוי במצבו ועולמו של הקורא הספציפי. כל אחד משלים את השיר מחייו שלו.

      • נא להוריד את השיר "אבנים" מהתחרות

        לאמיר שלום

        אם אתה לא משתתף אני מבקש להוריד את השיר שלי "אבנים" מהתחרות.
        "ישחקו הנערים לפנינו"?

        • לאלמוני שלום

          ראשית – מה פתאום "ישחקו הנערים"?
          עקרונית אין לי שום בעיה להשתתף, אבל הוצאתי זה עתה מבחר שירה ארוטית, וגם חשבתי שכך ראוי יותר.

          שנית – אתה לא בתחרות כי לא הזדהית במייל (וכמוך עוד כמה).

      • בזכות האנונימיות

        חשוב שהמצביעים, חברי הבלוגיה, (כמו המתמודדים, בשלב הראשון) יצביעו באנונימיות, דהיינו בפנייה אל המייל של אמיר בבלוג (אמיר ידע וישמור על דיסקרטיות). אחרת, ה"חברות" רבת השנים בבלוג, שיש לה פנים רבות, כולל מחיובות ופרגון הדדי, בכל מחיר, כולל האיכות, תבוא לידי ביטוי, הן בשמות שפורסמו בתחילת התחרות והן באלה שלא פורסמו אך ידועים בחלקם (ראה לדוגמא תגובתו של פישר)

        • מסכימה לגבי הצבעה אנונימית – זה חשוב ממש כמו האנונימיות של כותבי השירים.

        • ההצבעה יכולה להיות רק במייל, כי רק אז יש זיהוי ודאי של אדם אמיתי מהבלוגיה.
          השאלה היא – בלי קשר להצבעה – אם לאפשר בפוסט השירים המועמדים שאעלה היום הסברים, הנמקות ורשמים בתגובות – או לא.

          • עדיף שלא

          • אוקי. נשמור על שתיקה…

          • עדיף לא לאפשר. אך אם חשוב לך, אזי כמו בבחירות הכלליות, רק לאחר פרסום הזוכים, למניעת הטיות. אם תחליט לאפשר תגובות, מציע לסגור לתגובות או אם ניתן טכנית, להשהות, עד לקביעת הזוכים.

          • צודקת מאה אחוז לא לפרסם תגובות כי יש כאלה מזוהים וכאלה לא וללא מזוהים קל מאוד להיות בוטים
            זה צריך להיות נקי מהטיות שנצביע במיילים

  37. משוררת בדימוס

    שְׁנַיִם

    פַּעַם הָיִינוּ
    שְׁנַיִם
    זוּג מִשְׁקָפַיִם, אוֹ מוּטָב, עֲדָשׁוֹת
    מַגָּע
    עַכְשָׁו אֲנַחְנוּ
    אֶחָד
    שֶׁלֹּא רוֹאֶה אֶת הַשֵּׁנִי
    מִמֶּטֶר

    • גיורא פישר

      דבקנו
      "…וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד"
      בראשית ב'21

      פַּעַם דָּבַקְנוּ אִישׁ בְּאִשְׁתּוֹ
      וְדָבַקְנוֹ
      דָּבַקְנוּ
      דָּבַקְנוּ
      וְהָיִינוּ כָּל לַיְלָה
      (לִפְעָמִים גַּם בַּיּוֹם)
      בָּשָֹר אֶחָד.
      לוּ הָיִיתִי כְבָר אָז
      מְשׁוֹרֵר
      אוּלַי הָיִיתִי מַצְלִיחַ
      לִרְשׁוֹם
      וְלִשְׁמֹר אֶת כֹּחַ הַדֶּבֶק

      • אבל למה לא בעילום שם גיורא?

      • זו הפרה בוטה של הכללים. דובר על אנונימיות. פשוט לא מובן. מילא אדם מבחוץ. אבל אדם כל כך מבפנים ואמיר הכניס לתחרות.

        • התירוץ של גיורא בבלוג נפרד "כאילו" שלח אחרי תום התחרות אינה נכונה. ניתן היה לשלוח עד 20:00. הפוסט סגור למגיבים. מניפולציה על מניפולציה. גיורא אבדת אמינותך גם בעקבות הפוסט. כל התנהגותך תמוהה ולא מכובדת. חבל וצר. גם התנהגות אמיר תמוהה

          • האשמות שמופנות בעילום שם אינן מקובלות עליי. ולמען הדיוק – לא ציינתי שעה לסגירת התחרות – זו המצאה שלך. מה שכתוב למעלה הוא: "עד מוצאי יום האהבה".
            מחמת הספק, גיורא ביטל את השתתפותו בתחרות. מה מניפולטיבי בזה?

  38. מה הפרס ?
    יש לי הצעה:
    מקום ראשון – לילה עם אמיר במשרדי הליקון הלא ממוזגים.
    מקום אחרון – לילה עם שורש בגן החשמל.

  39. הודיה לאיש ראשון
    ——————

    אוֹדֶה לָאִישׁ הָרִאשׁוֹן שֶׁלִּי
    עַל שֶׁסָּלַל בִּי נְתִיבִים
    שֶׁל אֲנִי וְהוּא וְהוּא וַאֲנִי,
    שֶׁל הֲלִיכָה בַּתֶּלֶם
    וּסְטִיָּה מִדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר.

    נְתִיבִים שֶׁל אִמָּא כָּזוֹּ
    וְאַבָּא כָּזֶה,
    וְעַל שֶׁהַפִּיחַ ממשוּת
    בהולם הֶחָזֶה.

    אֲנַחְנוּ הָיִינוּ
    הָאָדָם וְחָוָּה
    שֶׁל הבְּרֵאשִׁית שֶׁלָּנוּ.

    אָז סֻלַּקְנוּ מִגַּן עֵדֶן
    לֹא כִּי חָטָאנוּ וְלֹא כִּי
    טָעַמְנוּ,
    אֶלָּא מִפְּנֵי שֶׁנִּגְמָר הַזְּמַן
    וְרָאָה כִּי טוֹב
    מְאֹד.

    הַיּוֹם אֲנִי יוֹדַעַת
    שֶׁאָז
    הָיָה
    גיהינום.

    • לא משתתפת בשום תחרות

      שיר אהבה לאמיר

      למרות שהרמתי את ידי
      והעפתי לך סטירה מצלצלת
      עד כמה נכלמת
      ופניך לא היו בך עוד.

      אחר כך האשמת אותי
      ונטרת לי
      והתכחשת אלי
      המשכתי בחיי

      למרות סטירת הלחי
      לימים עדיין חיפשת את אהבתי
      כאשר החלמת
      אבל נפשי לא היתה בי עוד,
      אליך

      בחדר הכעור, הפשלת גופיה
      ידך נגעה, ואני
      לא קינאתי ביד הנוגעת
      הכל היה לי לזרא.

      עדין חיפשת אהבה שכבר מוצתה
      עד דק ועד תום
      ומאז לא נגעת בי עוד
      רק לפעמים קולך מהדהד בטלפון

      ואני,
      כבר איני שם
      מזמן,
      התדע?
      אבל גם אינני כאן.

      • ללא משתתפת בתחרות

        לזה את קוראת שיר אהבה?………תמהני…

      • איך אדע? :))) לא היה ולא נברא, אבל סחתיין על היצירה.

        • בשום פנים ואופן לא משתתפת. בשום תחרות.

          לתמתני,

          היתה שם פעם אהבה, ואפילו הערכה, וגם ידידות מאוד חזקה.

          לאמיר,
          מה אתה צריך לדעת?
          שאינני מקנאה ביד הנוגעת?
          שגם האהבות הגדולות או הקטנות יכולות להגמר ולא תמיד בייסורים קשים.

          מכיוון שיש לי היום יומהולדת, ולדאבוני הוא נפל על יום האהבה.

          אהה, השיר אהבה לאמיר,
          זה כבר עניין שבשגרה.

          ואני עדיין מחכה לפרס הנמר……

          • חארטה נחמדה שירבטת לנו פה. לפחות לפי הסיפור שלך זה נגמר בלי כאב 🙂

          • בשום פנים

            תחליט,
            או סחטיין על היצירה

            או שזה חרטא.

            טוב, התדע, לא היה מופנה אליך, הוא היה מופנה לאבי – מושא השיר, שלא מזמן התקשר אלי, ושאל, "אני לא יודע למה אני מתקשר אלי".

            ברוח רוב השירים שמתפרסמים כאן, למעט סטירת הלחי שבאמת הונפה.

            הרבה מן השירים כאן מדברים על אהבה שלא הושגה, אהבה שאולי היא איננה,
            אלו לא שירי האהבה שלך:

            "על משכבי שלילות חיפשתי את שאהבה נפשי….
            ועברתי יבשות וימים, מדינות וארצות, כהומרוס במסעיו.

            מה אתה יודע אולי מישהי חיכתה לך בחלון ולא ידעת?

            כן, זה נגמר ללא יסורים, כי הרבה פעמים אגו של גבר משתקף דרך חיזוקים של אישה.

            אבל, הרי לא תסכים איתי.

            רוצה :)))

            זאת שעדיין מחכה לנמר בדואר –
            כי הבטחות צריך לקיים.

          • היצירה כבודה במקומה,
            וה'חרטא' נאמר ביחס לעובדה שהשיר מוען אליי ומדבר לכאורה על חיי.
            יומולדת שמח לך 🙂

      • אז איפה את אם לא שם ולא כאן ?
        טוב לך היום ?

        • מחווה לאהבה

          דיוקן

          הבט, אמרתי
          כיצד הנוף לובש צורה פואטית
          שחוק, שחוק
          בכיתי,
          שהרי לדברים אין קיום בפני עצמם.

          אם הרוח היתה יכולה לעלות ולהתעלות מעל לפנים הסובבים אותה הרבה.
          בחלומות היא יכלה לראות ארצות כפור לבנות,
          פסגות הרים מושלגות עלו לה בחזיונות.

          עץ עלווה בגשם, הילה של טיפות
          קריסטלים אופפים אותו על פני מדרכת
          רחבה, משתרעת.
          פחד.

          ובדרך מצפת, אותם העצים טעונים
          מתכופפים מים רבים
          ובחוץ הרוח, והמים
          וכביש האספלט, המכונית גומעת
          וברקע צלילים של קונצ'רטו לפסנתר
          מס' 23 של מוצרט. אני לידך
          מתח באויר, אפשר לחתוך אותו
          עד שאני מתכווצת בפני נוכחותך
          שהיא חזקה לי.

          שאלת, את רוצה, כי אפשר היה
          אבל קסם היום דהר הלאה
          בינות לגגות אדומים של בתים שלווים.

          רק בצומת לפני הפנייה אל המרכז
          נפרסה לפתע בשמים,
          צבעים, אדום, כחול, זהב, לבן
          מוטות רגליה של הקשת בענן
          פרוסות מקצה אחד של העולם
          אל משנהו,

          וזה היה האות עבורי
          אזי רווח בי
          כאותו הפיוס שיהיה,
          או לא היה לימים
          יבואו
          בינינו.

          • תודה על השיר, אבל למרבית הצער מאוחר מדי להשתתפות בתחרות…

          • בשום פנים ואופן

            לאמיר,

            השיר למעלה הוא שלי,

            רציתי להראות שאני יודעת גם לכתוב אחרת.

            ועדיין בשום פנים ואופן לא מצטרפת לתחרות.
            וגם השיר בשום פנים ואופן לא ממוען אליך.

            אגב, אודה לך אם תשקיע ותנקד לי אותו.
            אם תרצה, כמובן.

            אה, והיומהולת, תודה לאל, עבר בשלום על כוחותינו.

            תודה

  40. אֲנִי הַיַּהֲלוֹם שֶׁבכֶתֶר הַיָּתוֹם שׁבִּלְבָבְךָ

    הַתִּזְכּוֹר?
    אבנים פצועות שלְּיִת
    מֵמעמקי הָאֲדָמָה
    וְאף אַחַת מָהֵן לֹא נצצה

    הַבֶּט בִּי
    שׁוֹלֶפֶת
    אֶלֶף קַרְנָיִים
    מְדַלֶּגֶת עַל הַגְּבָעוֹת
    שֶׁהוֹתַרְתָּ חֲשׂוּפוֹת
    מַמְתִּינָה

    עַד צריחת הַשּׁוֹפָרוֹת וְהַגְּאֻלָּה

    נַפְשִׁי עָדין מְבַקֶּשֶׁת אוֹתְךָ.

  41. בין שלושים לארבעים שנה
    אנחנו מקוששים האחד בשניה.

    מחפשים.

    מוצאים את עצמינו

    כל כך יפים.

    בינתיים.

    ואוהבים את מה שרואים.

    (השהיות בזמן הקריאה… ברווחים… ומי אמר שרווחים הם ריקים?…)

  42. חשבתי ש..
    אתה הכי אל בעולם.
    חששתי ש..
    אתה הגבר שאני צריכה.
    חלמתי עליך המון,
    על כמות הפעמים שפנטזתי עליך וגמרתי,
    אני צריכה לשלם לך תמלוגים.

    אבל במציאות הכל התברר כבדיה.
    זה לא זה.
    לא נורא.

    • אם זה לתחרות – נא להזדהות במייל אליי.

      • כבר עדיף להיות רועה צאן מלארגן תחרויות שירה אינפנטיליות. אתה משועמם, יקירי.

        • לא את.

        • אם את מספיק משועממת בכדי לכתוב תגובות כל הזמן, תכתבי שיר לתחרות, משהו על מחשוף שחור בלי תחתונים.

        • מרתה יקירה כולה ספורט ! חפיף יקירתי

        • לא מתאים לך להיות כזאת כבדה, מרתה, אבל את בטח מעוצבנת בגלל בית ביאליק והסינמטק וגם זוכר שהבטחתי לך עוד תגובה שלא הגבתי – אבל היא בוא תבוא.
          ובעצם לא תגובה סתם אלא ממש שיר, על הסצנה והשואו של שוק הבשר.

  43. אני באמת לא לובשת תחתונים יותר, וגם לא שמלות. אני עורמה בבית כל היום מאושרת ומסופקת. ממש כאילו קראתי שיר של אמיר אור.

  44. לכבוד יום האהבה ובגלל שיש אהבה
    http://youtu.be/M2DlbJJeg9E

  45. גיורא, זה כבר השיר השני. תחליט?
    ובבקשה בעילום שם, פלוס הודעה אליי על זהותך.

    • גיורא, למה אתה עושה מניפולציה לא הוגנת?

    • סלח לי אבל בתגובתך זו הוכחת שזו לא תחרות עם כללים אלא בדיחה. האם אין חוט שדרה? ההתנהגות של גיורא, אם זה אכן גיורא, מוזרה עד זרא.

  46. לכו לישון כבר

  47. קצת יותר נדיבות רוח לא תזיק. לי דווקא ברור כשמש שבמקרה האחד המשורר שאב אומץ מהתגובות, ובמקרה השני היתה טעות בתום לב. איך אפשר אחרת?

  48. שירה עכשווית

    לא, זאת לא היתה מניפולציה,
    אבל הסבר לכוכבית ולהסרתה,
    כן עלול להחטיאני בשכזו,
    ולכן לעת עתה אהסה.
    ואם זה יצר מצב לא פיר,
    פשוט מאוד,
    אין לי בעיה גם לא להשתתף. 

  49. אין קשר לנדיבות רוח.

    כל עניין התחרות הוקדח לפעם זו.

    שני השירים עם שם – זה קצת יותר מדי.

    התחרות הרי לא מעלה ולא מורידה לא לעניין איכות השירים ולא בכלל. ובכל זאת, הרוח המשחקית כלכה ואיננה כי כל כלליה פרחו.

    • תנוח דעתך – גיורא הסיר את שירו מן התחרות.

      • דעתי נחה קודם ואף עתה. אבל לגבי כל ההתנהלות – אדם יכול לאבד עולמו בשעה אחת. חבל.
        זו דעתי ולגבי דידי בלבד. קורה

        יום טוב

        • לאמיר וגיורא קל להתחמק מעובדות

          על ידי הסחות דעת שונות. ראו הדיון לאחר הצגת השיר של גיורא "דבקנו". גיורא מטיח: חוצפן (אולי חוצפנית?)במקום להתייחס לעובדות. כשלאמיר נגמרת התחמושת הוא שולח את סיגל. הכל כדי לא לכתוב: "טעיתי". זה המצ'ואיזם במיטבו.

          • אף אחד לא שולח אותי לשום מקום אף פעם, ומפאת כבוד בלוגו של אמיר, לא אכתוב לאן הייתי אני שולחת אותך, אבל כן ארמוז שהתאורים שלי יכולים להיות מאוד ציוריים, גם בצד הלא עדין שלי.

          • אדוני או גברתי, נכון, ייתכן שהייתי צריך להיות בית שמאי ולא להכניס את השיר של גיורא. אבל היו כבר ארבעה מזוהים לפניו, כי הכללים התגבשו תוך כדי המשחק. בכל מקרה, הבחירה חשאית, וכל אחד חופשי לנפשו ולמצפונו ברגע הבחירה.

            כבלתי מזוהה וכמעכיר שמחות ומבלבל את המוח, את/ה מבחינתי טרול מן המניין. עכשיו גם עברת את הגבול בגלוי, ועברת להכפשות. מיד תימחק.

      • לאמיר – זה כמו מועל שנתפס ואומר: "מה הבעיה- הרי החזרתי את הכסף". יש בעיה אמיר

  50. צודק, אך לפעמים עדיפה חכמה.
    קצת פרופורציות. "לאבד את עולמו…"? נו באמת.
    מה הרגישות האובססיבית הזו?
    כאן מטע. נא להביט במראה ולשאול שאלות.

  51. גיורא פישר

    מגיב אנונימי שלום
    את השיר "דבקנו" פירסמתי בשמי המלא בערב של יום האהבה. אמיר בטעות חשב שאני מגיש אותו לתחרות וצירף אותו בטעות למרות שהוא פורסם בשמי המלא ולכן לא היה צריך מלכתחילה לצרף אותו לרשימה.
    בערב אתמול לא הייתי בבית ולכן לא ראיתי את התהיות. כשחזרתי בלילה וראיתי מה קרה מיד שיגרתי מכתב הבהרה לאמיר וביקשתי להסיר את השיר "דבקנו" מהתחרות. אם הייתי מחליט לבסוף להשתתף , לא בשיר הזה הייתי בוחר כשיר המייצג אותי.
    את השיר "עונתם" גם הוא בשמי המלא מישהו הדביק. לא אני. הבהרתי גם את זה לאמיר באותו מכתב אתמול בלילה וביקשתי להסיר את שני השירים שמלכתחילה לא היו מיועדים להשתתף.
    כתבתי פוסט שלם להתנצל ולהסביר ועדיין אתה חושב שאני רוצה להשתתף?
    די!
    גיורא

    • לגיורא ולאמיר רק "עובדות"

      וברוח עניינית, ואם אפשר גם טובה
      לגיורא – כתבת בפוסט:"עם ערב, כשחשבתי שתם המועד". השעה שבה הדבקת השיר הייתה: 17:48. האם באיזור בו אתה גר יצאו 3 כוכבים בשעה זו. האם היה זה במוצאי יום האהבה. לרבים זה רק התחיל בשעה יותר מאוחרת.

      לאמיר – אם הכלל היה לכתוב באנונימיות. מדוע הכנסת השיר? אם הכלל היה שחייבים להזדהות ופישר טען שלא הזדהה ולא רצה לפרסם ואת השיר השני לא הוא שלח – מדוע הכנסת השיר? העובדה ששירו אינו בתחרות יותר, אטנה מעלה ומורידה לשאלות אלה.

      לפי מיטב זכרוני הייתה לך פניה למספר כותבים "אם עד שעה 20:00 ביום 26/7לא תזדהו לא תכנסו לתחרות". אבל הואיל וגירא שלח ב17:48 זה הרי כלל לא רלבנטי. אם היה שולח בין 20:00 למוצאי היום אזי הייתה רלבנטיות מסוימת לדבריך.

      לגיורא ולאמיר לסיכום – פשוט יותר להתנצל -טעיתי בשיקול דעת, מאשר להעמיד פני תם – מה הבעיה -הרי הכל בסדר

      • גיורא פישר

        תשמע אדון אנונימי
        אתה חצוף.
        עשר פעמים התנצלתי כבר. כתבתי ופרסמתי פוסט מיוחד המסביר מה שקרה, כדי שלא יהיה מי שיחמיץ את ההתנצלות.
        מכיוון שאתה זקוק כנראה להוכחות "על השעה"
        אני מצרף לך את המכתב ששלחתי לאמיר אתמול בלילה, כשחזרתי הביתה ופתחתי את המחשב.
        מה לעשות ,ואמיר לא פתח את המחשב באותה שעה. אני מקווה שהוא היה עסוק בדברים יותר נעימים.
        הנה המכתב, אם אתה לא מאמין אני מוכן גם לקרא לבלשי משטרה. אתה בטח נורא גאה בעצמך

        תאריך26 ביולי 2010 23:59
        נושא
        שלום אמיר, אנא הורד את השיר שלי מהרשימה. לא העמדתי אותו לבחירה לכן כתבתי את שמי. מצטער על אי ההבנה. גיורא

        • עובדות רק עובדות

          לגיורא
          לא התייחסת למה שכתבתי בתגובה האחרונה באשר לשעה בה הכנסת השיר, ברמה העובדתית. רק העובדתית הנקודתית . איש לא חולק שהסרת מועמדותך. ואין בדברי האחרונים התייחסות אם התכוונת או לא (עובדה שאמיר וכולם הבינו שכן).אין פה חוצפה או אפילו פרשנות שלי. זו רק העמדת עובדה מול עובדה. ולזה לא ענית. דברים נוספים שנכתבו בהקשר זה לא כולם נכתבו על ידי ואין לי כל כוונה לפגוע בך או להציק לך, במיוחד לא לך, אך גם לא לאמיר. מה שנעשה אינו תקין ודי. נעזוב את זה. כנראה ששניכם לא מוכנים להודות בטעויות. מה לעשות. נקבל גם את זה

      • אינו בתחרות -אינה מנקה

        לאמיר – זה כמו מועל שנתפס ואומר: "מה הבעיה- הרי החזרתי את הכסף". יש בעיה אמיר

        • לגירא ואמיר

          כשבקשנו לסגור את הפוסט לתגובות ולסנן לא נעניתם. עתה כשלא נוח לגיורא הוא סוגר לחלוטין

        • כנראה שאנשים פיספסו את המילה פיילוט, שזה לדעתי ניסוי שעושים בעזרתם האדיבה של חברים או מכרים ובודקים איתם או עליהם איך רעיון עובד. בראיון קראתי שאמיר רוצה לילדנו בבתי הספר את השירה, והלוואי שיזכו הילדים שלי שמשורר נולד יגיע לתוכנית הלימודים שלהם, והלוואי שהבת שלי תסע לברכת הסולטאן לראות את גמר המשוררים המבטיחים המוערצים עליה, והלוואי והאסאמאסים שהיא שולחת לדיאנה גולבי ואוהד שרגאי (כוכבי כוכב נולד) יהיו אסאמאסים לכותבי שירה, ואיך כל זה יקרה ללא איש אחד שיחלום את הרעיון ויהפכו למציאות?
          ומה קורה כאן בפועל בעילומי שם? קטנוניות והקנטות. אליפות בהוצאת רוח מהמפרשים.
          קצת עצוב. אתם לא חושבים?
          ולגיורא, עזוב אותך מלהגיב למי שמתעקש לומר את המילה האחרונה. אלו רק מילים והכותב למרות שהוא ממש משתדל להיות עדין פשוט מגזים בחוסר טעם כי מה כבר קרה? ריסקת מטוס? דרסת סנאי? גמרת את המים בכנרת?
          ובכלל מבחינתי אתה משורר שכבר נולד, והמגיב שכח שכאן משחקים מתוך כוונת נועם, כי בחיים יש מספיק סיבות לכעסים ומדונים התעצבנויות והתלוננויות.

          • לסיגל,

            מסכימה עימך עם כל מילה. ואפילו כתבת את זה יותר טוב מאשר אני הייתי כותבת.
            מכיוון שאני לנוכח קטנוניות מיד חוטפת עצבים.

            באמת, רק אומרים תחרות ומיד האדרנלין עולה. מה שנקרא – הגזמה פראית.

            חוה

            אגב, בסיכומו של דבר גם אני העליתי שני שירים ואפילו שלחתי אותם לתחרות. אז מה?
            האם מישהו יודע מה שלחתי במייל, ואיך? ולמי?

            מה תעשו לי? תכפישו?
            התרגלתי.

            חוה

          • איריס אליה

            טוב, גם אני חזיתי בהתנצחות הכל כך מטופשת הזאת, חייבת להודות, ומסכימה עם סיגל, בשם אלוהים, זה רק משחק! אם מישהו יודע על מכונית או בית שמוגרלים בתום ה"תחרות", אנא יודיעני. מה זה משנה? מי פירסם למה ומתי וכמה. נו, באמת. אנשים! זה משחק. וצריך להגיד תודה לאמיר שיש לו כוח לארגן אותו, בחיי. זאת בדיוק הסיבה שסירבתי להצעתו הנדיבה של אמיר להעלות משחק פרוזה דומה. אלא שאז לא דימיינתי את רמת ההתבחבשות המטופשת להפליא שמתרחשת פה.

  52. אמיר – למחוק למחוק למחוק ותו לא.

    אפילו לא שנייה של תשומת לב למעכירים.

    למחוק.

    גם את זו אפשר 🙂

    • חברה די כולה תחרות ספורטיבי
      פרופורציות

      • מי ששלח שירים בהתחלה עם שמו עשה זאת בתום לב ובעיקר כי לא נקבעו כללים שלא מפרסמים עם שם. אז קודם כול כשמכריזים על תחרות חייבים לקבוע כללים ברורים. היתה כאן קצת חובבנות שלך, אמיר לא נורא. בסופו של יום לא היה ולא יהיה ברור למה אדון גיורא שלח שיר עם שמו ערב סגירת התחרות לפוסט שיועד לשירי תחרות. ואין כאן שום סערה בכוס מים אלא שיעור חשוב לעתיד ליושר ולהגינות לכולנו.

        • זה מה שמלמד על הרוח הספונטנית בתחרות
          בלי תכנונים ברוח טובה

        • קטנוניות המשך:
          אם נניח כי השיר נשלח שלא על מנת להשתתף בתחרות.

          ובכן, לשם מה לשלוח לפוסט של תחרות שירה שיר בנושא התחרות עם שם המחבר המפורש לאחר שחלף המועד האחרון לשליחת השירים?
          והרי הלין השולח על הצד האסתטי הירוד המציק לו בהתרפסם השיר כך בדרך זו במסגרת התגובות.
          ברור כי גם אם חלף המועד ישוו הקוראים בלבם שיר זה לעומת היתר.
          נראה לי שהרצון היה כי יזדהר השיר ויזדהר שם כותבו מעל התחרות ושיריה גם יחד. ואם כך, לא השיר עיקר אלא הטווסות עיקר.

          • לקטנוניות

            את צודקת לחלוטין
            ועוד ניתן להוסיף כהנה וכהנה. פשוט לעקוב אחר ההתייחסויות של גיורא לאורך כל הפוסט: איך, אפשר אולי כך, לא (לא כותב שיר לפי הזמנה), בחירת שיר כזוכה שלא הוגש (ואחר כך כן הוגש) לפני שראה השירים האחרים, אולי, פעם אחת, פעם שניה והשיא "אם הייתי שולח שיר לתחרות, לא היו אלה שני השירים שנשלחו אלא שיר אחר (שנכתב לפי הזמנה?). אחרים שלחו שיר וזהו. אבל הוא עדיין מאמין שכל הבעיה היא שהוא לא היה מספר שעות בבית. טוב נו….

          • טוב נו… הצחקת אותי על באמת, כי זה כנראה הגילוי הבוטה והנאור והכן והמדויק ביותר לצוחק מי שצוחק אחרון. נחיה ונראה? כבר זכינו וראינו ולו הפעם שהערייה התגלתה גם אם הלבוש מתעקש לא להודות בכך. יום כיפור בפתח.

          • אדוני או גברתי, ראשית נכון, ייתכן שהייתי צריך להיות בית שמאי ולא להכניס את השיר של גיורא. אבל היו כבר ארבעה מזוהים לפניו, כי הכללים התגבשו תוך כדי המשחק. בכל מקרה, הבחירה חשאית, וכל אחד חופשי לנפשו ולמצפונו ברגע הבחירה.
            שנית כדאי שתפתח/י מילון לבדוק את פשר המלה מניפולציה. חושב שיש לך פה מלה בלתי מובנת. מניפולציה: תמרון הזולת בעורמה למעשה או תגובה כלשהם. איך זה קשור הנה?
            ושלישית, כבלתי מזוהה וכמעכיר שמחות את/ה מבחינתי טרול מן המניין. הדברים גם עברו להכפשות. הזדהה או הימחק.

          • ראשית, תודה שהודית שאולי טעית. אני לפחות רואה זאת כסגור.
            שנית, לא היו כאן הכפשות. ממש לא. לא שלי ולא באלה שדעתם הייתה כדעתי.
            שלישית, נכון התגובות הן אנונימיות ומישהוא (ממש לא אני) גם הסביר מדוע זה לגיטימי במקרה זה.
            רביעית, אתה יכול להאמין או לא אבל יש כאן בודאות מוחלטת יותר מאחת/ד. להערכתי יש פה לפחות שלושה ארבעה, אם לא יותר, שההתנהלות בכלל, גם אם שלך הייתה בתום-לב, ואין לי ספק בכך, ושל גיורא בפרט, הפריעה להם באמת ובתמים. שוב, באנונימיות המשחק יכול להיות אינסופי. אבל זה לא אחת/ד זה יותר

  53. מאניפלוציה

    איזה נודניק מעצבן אתה אדון מניפולציה

  54. מניפולציות, כדאי שתפתח/י מילון לבדוק את פשר המלה מניפולציה. חושב שיש לך פה מלה בלתי מובנת.
    מניפולציה: תמרון הזולת בעורמה למעשה או תגובה כלשהם. איך זה קשור הנה?

  55. שתים עשרה וחצי, צדק

  56. חברים, צ'אנס אחרון (עד שתים עשרה בדיוק) להשתמש בזכותכם הבלוגרית להצביע ל"משורר נולד"! גם המשתתפים מצביעים!

    עשר, תשע, שמונה, שבע, שש, …

    • אני מאוד מעריכה את נסיונותיך להרים כאן את המורל
      זוהי מטרת התחרות וזה כשלעצמו מניע די מוצדק להשתתף בה
      תבורך

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאמיר אור