בננות - בלוגים / / הסתגלות
רשימותיו של מעריץ נשים
  • חנוך גיסר

    בן 61 למניינם. תוצרת שווייץ (ממשפחה פולנית). אב לארבעה + 5 (נכדות). תושב הפריפרייה - גן יבנה. בדיוק לפני העלייה לכיתה א'' בוטל זרם העובדים בחינוך, ונותרתי חריג בבי"ס בורגני. תיכון פוצל לשניים בעקבות הערכה שגוייה של הנהלת הגימנסיה (הפסידו אותי לתיכון פרטי לנמלטים). דור שני ל"השומר הצעיר", ואב לדור השלישי (גם בשמוצ וגם בסלולרי). נחלאווי מפוצל אישיות: גיוס בשנת 67, ושירות בהיאחזות בשטחים המשוחררים (מאחריות). עריק מ"הקיבוץ הארצי" ל"איחוד הקבוצות והקיבוצים". סוכן נסיעות בדימוס. עצמאי במיל. כל חייו הובל והושפע על ידי נשים! (והיום הגיע הזמן לפרוט על אהבה זו).

הסתגלות

אינני מתכוון ליילל כאן על מצב ה"פליטות" שלנו מאז יום א" בבוקר, עת עזבנו את ביתנו "מזרחית לאשדוד" (שכונה בעבר גן יבנה). יש אוכלוסיות אחרות, ללא הבדל צבע, מין, דת וגיאוגרפיה, שסובלות הרבה יותר ובמשך זמן רב יותר, ושאין להן גם את היכולת לעשות את ה"ויברח" שעשינו אנחנו.

מה שאני כן מתכוון לעשות זה להלל את ההסתגלות הנשית כפי שהיא משתקפת בימים אלה.
מהות ההסתגלות – סריקה כמעט אוטומטית של נתונים משתנים במהרה, ליקוט בפינצטה חדת מוח את מה שחשוב, התנתקות מכל מה שעבר לסטטוס בעל חשיבות משנית, וארגון יעיל להפליא של מעברים.

שהינו אצל הבת שמתגוררת בתל אביב עד אתמול.
בחוש שקט, מיוחד במינו – נחלת נשים בלבד, הבינה זוגתי שתחייה כי יש להחזיר לבת ולחבר שלה את מרווח הזוגיות השגרתי שלהם, זה שהשתנה באחת כשהתמקמנו אצלם.
לקחה את הבת לשיחת נשים מלב אל לב, ומשם יצאה ההסכמה על הצורך לעבור (וזו בת די עקשנית, שהכריזה כאשר באנו כי "תהיו כאן עד יעבור זעם").
בא אלי החבר ואמר: "למה? קשה לכם איתנו? עשינו משהו שגרם לאי נוחות?"
לו, בדיוק כמו לי, חסר אותו חוש שקט ונשי.

שעתיים מאוחר יותר – כבר התמקמנו בביתו של גיסי (אח זוגתי שתחייה):
אירגנה היא אריזה, סידור, ניקיון – בבית שנעזב.
אירגנה היא פריקה, סידור וחלוקת עבודה – בבית ה"חדש".

בתחילת הפוסט כתבתי מה אינני מתכוון לעשות בו. כעת הזמן לסכם ולומר מה עוד אין בכוונתי לעשות:
אין זה שיר הלל לזוגתי שלי (שתחייה), וגם לא ליטוף מרוצה של האגו שלי על שזכיתי וכו".

זה בכלל לא שיר הלל.
זו אופרה רבת מערכות על יכולת ההסתגלות הנשית.

3 תגובות

  1. חנוך, נראה לי שקצת הגזמת בהאלהה של דמות האישה. אני מכיר גם כמה גברים בעלי רגישויות אנושיות או כפי שאתה מכנה אותן, נשיות.

  2. חנוך, סוף סוף מישהו שם לב. בחיי הפרטיים אני ממש זיקית במעבר מתפקיד לתפקיד… ואין מי ששם לב. עד כדי כך שהתחלתי לטפוח על שכם עצמי! והנה אתה… כל הכבוד.

    • אני בטוח, סבינה, ששמים לב.
      אולי לא יודעים להביע את ההערכה המתבקשת, וזה דבר אחר, אבל אי אפשר שלא לשים לב ליכולת המעבר הזו.

© כל הזכויות שמורות לחנוך גיסר