בשנים הראשונות של הרשת ואתרי הבלוגים למיניהם, כלומר בעת פרפורי הגסיסה של הכתיבה בעט/עיפרון על גבי נייר, נדלקתי על האפשרויות הכמעט בלתי מוגבלות של הכתיבה במקלדת.
שיחקתי בפונטים, הלבשתי צבעים אקזוטיים והגדלתי אותיות כאילו אני כותב עבור עיוור ביבשת אוסטרליה.
ואז פתחו ילדי במסע הסברה ושכנוע, שעיקרו היה:
פונטים ענקיים בשלל צבעים ובהדגשת קו תחתון – זה נקרא "לצעוק" באינטרנט.
לקח לי קצת זמן ומאמץ – אבל הפנמתי והרגעתי.
כעת אני מבקש, ממש מתחנן:
למדיני נא.
למדיני נא את אמנות הכתיבה ללא שימוש ביותר מדי סימני קריאה.
למדיני נא זאת, כי הסימן עדיין בדמי.
כדי לכתוב משפט עם כוונה רבה – כמעט תמיד אני מסיים אותו עם הסימן הזה (לא רוצה לצייר אותו כאן, כי אז אחטא לבקשת הלימוד).
למדיני נא איך מביעים דעה נחרצת או מתנגדים למה שמישהו/י אמר/ה ללא אובססיית ההדגשה.
למה אני משתמש בבקשה הזו בלשון נקבה בלבד?
מכיוון שהלימוד הזה יהיה, כך נראה לי, קשור בשינוי באישיות.
לא חלילה עיגול פינות, או הקהייה של מסרים – אלא יכולת שליטה פנימית על האדים שנפלטים מאוזני בעת שאני מתמסר למשהו בלהט.
נכון – זו משימה לא קלה את זה להקנות לאנרכיסט מחשבתי בועט כמוני.
בעצם אני מבקש להקטין את כמות סימני הקריאה שלהם אני זקוק בחיי היומיום כמו אוויר לנשימה.
לכן – רק את תוכלי לעזור.
למדיני נא.
אינני יודע מי את ומאין תבואי.
רק למדיני נא את זה הסוד.
לחנוך
התשובה לשאלתך מסתתרת בבלוג האחרון של יעל ישראל: צריך כשרון.
כשרון לבחור את המילים הנכונות שיופיעו בסדר הנכון, אסור להן להיות מילים חלולות בנאליות. צריך למצוא את הדרך להפתיע את הקורא ,לשעשע אותו או לזעוק באזניו. אך מכיוון שהוא לא ציפה לו.
אפשר לתרגל את זה, חפש דרך שבה חלק מהעבודה תעשה אצל הקורא ,אל תלעס לו את הדברים. כתוב 1 ואחר כך 3 ותן לו להשלים את הפער שיכול להיות 2 או 2.5 . כשאתה נותן את הרמזים המכוונים הקורא ישלים כבר את מה שמחבר ביניהם והוא יעשה זאת בדרך האפקטיבית ביותר כי היא תנבע מרגשותיו וחוויותיו.
אבל צריך גם כשרון.
גיורא
תודה, גיורא.
מצאתי המון חומר למחשבה ולתרגול בדבריך.
! 🙂 🙁 ?
יקירי אתה לא צריך ללמוד, אתה יודע… ממש יודע, תדבר על עצמך, כמו פה, מה מטריד אותך, זה הכי מענין… מי אתה… מי כל כך כמהה לילמוד
שלך טובה
תודה, טובה.
אכן מצאתי שכאן המקום הטוב ביותר גם לדבר על עצמי, גם לדבר לעצמי וגם לשאול שאלות.