בננות - בלוגים / / איך עושים זוגיות?
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

איך עושים זוגיות?

 

 

 

הואיל והתברר כי קשה לי רק-פעם-אחת-בשבוע וברצוני להחזיר לעצמי את הזכות להעלות כאן מחשבות והטרדות לפי הצורך ובלי חשבון ומפני שמאז הפוסט האחרון לכבוד יום הנישואין שלנו היו ועוד היו לי מחשבות והטרדות כאלה וזאת בעקבות שאלה של מגיבה בדבר המפתח לזוגיות טובה וכן בעקבות המאמר בעיתונות הסופשבוע שטען שמוסד הנישואין פשט את הרגל וכן בעקבות הפוסט האחרון של לי, ולמרות שאינני מרגישה מומחית בשום פנים ואופן בנושא, ולכן קחו את מילותיי כמעין תרגיל אישי מלווה ברצון לשמוע וללמוד ממכם בנושא,

 

החלטתי לנסות ולענות כאן על שאלה: איך עושים זוגיות?

 

אהבה – ברור שהיא חשובה אך אינני יודעת אם מדובר בנקודת זינוק, הנחת יסוד או תולדה ולכן לא מרגישה מסוגלת לפסוק בעניין. משיכה – כנ"ל. קשה לדעת מה היא. לאחרונה קראתי על מחקר שהראה כי לקיחת הגלולה משבשת את הבחירה הנכונה של נשים בבן זוג מבחינה גנטית. מבלי להביע דעה על המחקר עצמו, הוא מזכיר לנו כי לא הכל תמיד במודע ובשליטה הגמורה שלנו. ברור לי גם שמשיכה עלולה להתגבר ולהתעלם בין רגע, למשל כתוצאה מויכוח וכו". מזל – ללא ספק משחק תפקיד מרכזי, אולי במיוחד בחברות מערביות מודרניות שמתנגדים לנישואים כפויים ובעידן שלall the lonely people אך גם הוא לא בידיים שלנו אז אין על מה לדבר. עם מה נשארנו? לדעתי: עבודה קשה — רכישת כבוד הדדי, פרגון, חלוקה שווה והוגנת במטלות הבית, מציאת זמן להיות ביחד, הקשבה ודיבור עד הסוף וגם כשקשה. אמון — לא רק במובן השכיח של בגידות אלא במובן אישי יותר – להאמין לך ולהאמין בך. והכי חשוב בעיני, מודעות עצמית והדדית במגבלות ובחולשות שלנו. בעוד אני כותבת שורות אלה אני תוהה שמא המודעות העצמית הזאת צריכה גם לכלול את היתרונות והצדדים החזקים שבנו, וכן ,אני חושבת שכן, צריכים גם להכיר בטוב.

 

הנה הלינקים:

למחקר לגבי הגלולה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3582616,00.html

לפוסט של לי

http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=7352&blogID=18

  

למאמר המספיד את מוסד הנישואין

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1022448.html


לאמרה מצחיקה על בחירות בכלל – לא קשור ממש אבל מאד מצחיק

 

http://www.peteyandpetunia.com/VoteHere/VoteHere.htm

 

 

 

 

 

11 תגובות

  1. על שלושה מרכיבים עיקריים נשענת זוגיות טובה:

    אמון
    אמון
    אמון

  2. מסכימה עם כל מה שכתבת. ועם עצם הנחת היסוד שמאחורי הניסוח – זוגיות עושים. זה המון עשייה. המון המון השקעה וטיפוח וכבוד הדדי.
    והתאמה במזג – אני למשל סוערת ומרגישה שבן זוגי הוא עמוק ורגיש מספיק להבין אותי אבל גם יציב מספיק לייצב אותי ולא להסעיר עוד יותר.

  3. מענין וחשוב, בעיני חשוב מכל בזוגיות נתינת מרחב המחיה לאחר.

  4. אומי, מה שהמאמר הזה אומר בשורה התחתונה הוא שאנשים לוקחים לעצמם יותר חופש להיות כמו שהם מרגישים ורוצים באמת.
    האמון הוא טוב כל זמן שההסכם (ואין בגידה בלי הסכם) מתאים ולא כפוי על אישיותם של בני הזוג. בכל מקרה אחר זוגיות, גם עם אהבה, יכולה בקלות להפוך לכלא.

    • החווייה שלי בנישואים היתה ההפך מכלא — השיחרור מן הצורך למצוא חן בעיני כלם.

    • היי אמיר. אוי, איך אצליח להתבטא בעברית….. אני מסכימה איתך במאה אחוז שיש מקום לגירושין אך אינני יכולה לראות בו הכלל הרצוי. הגישה שלו למעשה רואה באנשים מעין כדורים עשויים מגנטים אלקטרוניים שמתנגשים אחד בשני, מתחברים ונפרדים בהתאם לזרימת החשמל. בפועל, אינני מאמינה כי בני אדם יעבדו ככה ובפועל יווצרו רק עוד ועוד אנשים בודדים ומנוכרים זה מזה. למעשה, גישתו נראית לי תולדה ישירה של גישת החד-פעמי של החברה המערבית –throw-away society– היחס שלנו אל העולם גלש אל היחס שלנו אל בני אדם. וזה לא דבר טוב בעיני. גם אם לא נדבר על הבעיה של שיטה כזאת עבור ילדים, אני חושבת שבשביל אלה שיהנו ממנו דווקא –לרוב גברים צעירים יפים ואולי גם חכמים, אני מניחה – בסופו של דבר נראה לי שהם ימצאו את עצמם מתמודדים עם תחושות של ריקנות ובדידות עמוקה.

      • מסכימה אתך אומי.
        כשאנשים לא אוהבים יותר, או רוצים קשר אחר, או כמה קשרים במקביל – טוב שיממשו את רצונותיהם ולא יישארו חנוקים בגלל חששות ומוסכמות. אבל כשיש איזו אי נחת לא ברורה ובעקבותיה שוברים את הכלים ועוברים לקורבן הבא בלי להפיק לקחים, במהרה גם הוא יימאס וכן הלאה.

        • כל מילה בסלע ! אחרי שפגה לה ההתאהבות ,מה נשאר? הכבוד ההדדי, השותפות, החמלה והחברות ,ואם זאת לא אהבה אז מה זה? אהבתי את דבריך ,אומי, תודה על הלינקים

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר