בננות - בלוגים / / קיבלתי על הראש — שוב
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

קיבלתי על הראש — שוב

 

 

 

 

 

לפני כמה ימים איחרתי לאסוף את הבן שלי מהגן והגננת העירה לי על כך. לא משנה שלא הייתי האמא האחרונה שאיחרה, ולא משנה שהסיבה שאיחרתי היתה שבתי התקשרה מבית ספר כי לא הרגישה טוב ושנאלצתי לאסוף אותה מוקדם מן הצפוי, ולא משנה שהיא בכלל לא היתה חולה אלא פשוט רצתה כבר ללכת משם, עובדה שאיחרתי וקיבלתי את שלי על הראש מבלי לנסות להתגונן. 

אולם אין כמו שתיקה כדי לעורר אי-נחת במעיר ולא עבר זמן רב לפני שהגננת אמרה לי את לא כועסת עלי שאני מעירה לך. ואז עשה פי את שלו (כהרגלו אני חייבת לומר) וענה: לא לא אני כבר רגילה. והנה השיב פיה מידה כנגד מידה: כן? דווקא אני מאד מנסה להתחשב בך. 

מאז לא הפסיק להדהד באוזני המשפט הזה: דווקא אני מאד מנסה להתחשב בך. 

במה היא בדיוק מנסה להתחשב? בזה ש"בעלי" לא היה בארץ באותה תקופה, או שמא מדובר בהתחשבות רחבה יותר, למשל, בזה שאינני מספיק ישראלית, או ומרוקאית, או בכלל אמא מספיק טובה? ובמה מתבטא אותה התחשבות: בזה שיש לה למעשה כאלף הערות בשבילי אך היא מחלקת אותן לקבוצות של שתיים-שלוש כל יום?
 

בלב ליבי אני יודעת שהיא אישה טובה ושההבדל בינינו היא למעשה תרבותי יותר מכל. לראייה הסיפור הבא: כל יום כשאני אוסף את בני מן הגן אני פונה אליו בשאלה-ציווי: מה אתה אומר לגננת? והוא מיד ניגש אליה, נותן נשיקה ואומר לה שלום ותודה. ואז גם אני אומרת שלום ותודה (בעוד אני שומעת קולה של אימי: say good-bye and thank you ) ואנו הולכים. אלא שיום אחד, עוד לפני שהספקנו לצאת, אמרה לי הגננת: את יודעת, לא נעים שאת כל הזמן אומרת לי תודה.

לכו תדעו!

דרך אגב, גם אחרי שהיא אמרה את הדברים האלה לא הפסקנו לומר שלום ותודה לה כל יום. זאת ועוד, אני אף חשה שהיא התחילה לאהוב את הנוהג, במיוחד כשבני מתבלבל ואומר לה I love you או במילים שלו אה-לה-לו.

 

 

 

 

 

 

13 תגובות

  1. בסופו של דבר תתרפקי על הזכרונות האלו באהבה.

    העיקר שלילד טוב בגן, כל השאר שולי.

    • אמא וגננת

      הגננת המושלמת טרם נולדה… העיקר שלילד טוב…אך אני בהחלט מסכימה עם הטענה שגם לגננת מגיע ללכת הביתה בזמן…

  2. בגלל ענייני גננות, עזבה בתי את המרכז ועברה לכליל בגליל. רחוק לה שם מתל אביב שהיא אוהבת ועוד ועוד…. אבל הגננות אחרות!

  3. הכי חשוב שהבן שלך אוהב אותה, ויש לו חברים וטוב לו… על זה הכל נבנה, כל השאר אלו זכרונות שלך.
    את אמא נהדרת, והיא גננת נהדרת, אחרת לא היית מממישיכה לחשוב ולספר לנו.
    יש בך המון רגישות
    להתראות טובה

  4. "לפני כמה ימים איחרתי לאסוף את הבן שלי מהגן והגננת העירה לי על כך. לא משנה שלא הייתי האמא האחרונה שאיחרה, ולא משנה שהסיבה שאיחרתי היתה שבתי התקשרה מבית ספר כי לא הרגישה טוב ושנאלצתי לאסוף אותה מוקדם מן הצפוי, ולא משנה שהיא בכלל לא היתה חולה אלא פשוט רצתה כבר ללכת משם, "
    את זה את מסבירה אומי על הצד שלך, אבל תמיד יש את הצד של הגננת. עבודת הגננת היא עבודה קשה והתודה שלך לא חייבת להתבטא במילים, מבחינתה מספיק שתגיעי בזמן. (אנשים שמסיימים לעבוד מדפיסים כרטיס , הם לא צריכים לחכות עד שהשעון יגיע להגיד את שעתו והדיו יגיע להשאיר חתימתו והכרטיס יגיע ממפעל הנייר הם פשוט שולפים,מחתימים והולכים ),לכולם יש סיבות טובות לאחר וחשוב לזכור שהגננת לא צריכה "להענש" בשל כך.

    • הי סיגל. אני מסכימה איתך, לכן הדגשתי כי לא ניסיתי להתגונן. הרי כל הקטע בא להראות את המודעות שלי שלמרות שמדובר ב"עבודה" שלה, מגיעה לה תודה. תודה בכל זאת. א.

      • מרוב שדמיינתי את הגננת ה"מסכנה" ולא בגללך אלא בגלל שהורים הם לא כרטיס, הם בני אדם ולפעמים קורים להם דברים שגורמים להם לאחר למקומות, לא התייחסתי מספיק לנושא שבו התמקדת והוא חינוכך את ילדייך, שלדעתי הוא מצויין, לומר תודה ושלום. גם ילדיי תמיד אומרים תודה ושלום וכמובן שאני בראשם. (שמתי לב לאחרונה, שכשאני עולה על אוטובוס אני אומרת לנהג שלום, ולאחר שמקבלת כרטיס אומרת תודה, וכשהתחלתי להביט סביבי על העולים ויורדים הם לא אומרים. אני בעד להודות תמיד למספקי שירותים ,להזכירם שאנו מעריכים את פועלם ,וכי לפני שהם נותני שירות הם בני אדם).

        • לדעתי, את המשפט הזה של הגננת שדווקא בך היא מתחשבת, הייתי מציעה לך לפרק בשיחה איתה. מקום שבו אנחנו מניחים את היהלומים שלנו ,חשוב שיהיה נקי ממשקעים.

        • איתך לגמרי. הלוואי שהנוהג יתפשט…

  5. מיכל ברגמן

    יחסי הורים-גננת הם סיפור שלא נגמר.
    מגילות אפשר לכתוב על זה.
    ומה פתאום לומר להתראות ותודה?
    איזו מין ישראלית את?
    הרי מגיע לך! שילמת לה!
    גם אני אומרת כל יום שלום ותודה. הן כבר התרגלו. זו עבודה קשה ומגיעה מילת תודה והן לשמחתי בחורות נחמדות.
    אבל לא כולן כאלה.

  6. אני רוצה לומר לך שגם לנו בתור עובדות מ7 ועד 4 9 שעות יש לנו חיים וזה לא בסדר שההורים מאחרים גם לנו יש בעיות גם לנו יש ילדים שמחכים בבית ילדים שלפעמים חולים ובית לטפל ולדאוג לו אי אפשר שכל הורה יאחר זה על חשבון הזמן שלנו את חושבת שזה פייר? פעם רבע שעה חצי שעה כמעט כל יום זה בסדר מה ההורים לא יכולים להיות אחראים למה על חשבון הגב שלנו
    המטפלת המאוכזבת

  7. אמהות יקרות
    לא נשכח שגם הגננות הן אמהות,לפחות רובן וגם הגננות צריכות לחזור הביתה.
    כולם מחכים ומחכות לסוף יום העבודה , לכן כל עיכוב שהוא(מוצדק או לא)מטריד כל עובד באשר הוא.
    צריך וחשוב להגיד תודה לגננת,בעיני זה נותן הרגשה טובה וחינוך טוב.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר