בננות - בלוגים / / תראו אותי אני עפה
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

תראו אותי אני עפה

 

 

 

 

אם היינו בסרט מצויר היו מופיעים מסביבנו עננים של חפצים שונים, סנדוויצ'ים ועפרונות עפים מתוך תיקי אוכל, מחברות, כובעים, נעליים, מפתחות לאוטו, מברשת שער ויוגורט שנשפך בדרך. גם כאשר איכשהו נסגרו דלתות האוטו וכולנו בפנים לא פסק התוהו ווהו. אני יושבת כאן. לא אני. לא אני. איייייימאאאאא היא דוחפת לי את המושב. הוא בועט בי. בן זוגי מספר שברגעים כאלה היה אביו מסתובב לרגע קט מבלי לקום ממקום מושבו מאחורי ההגה ומעביר על פני ילדיו המתקוטטים סתירה אחת ארוכה. אולם הוא הרי אדם גבוה ואני? ידעתי שידי אינה משגת. הדלקתי רדיו. בקול רם. שלא אשמע. מיד התחרטי. אוי, המפגש החוזר הזה עם מנחי תכניות האקטואליה של הבוקר. כל היהירות הזאת והאהבה העצמית. ההתנשאות והלעג. יודעי הכל. הכנסתי את הדיסק שהיה מונח שם ממילא ועט עט התמלא החלל בקולות ההולכים וגוברים של טופים אפריקאיים. רציתי שוב להתחרט. להישאר בתוך העצבנות האישית שלי ורק שלי אבל לא יכולתי. הטופים האלה משכו לי בידיים ונכנעתי ונתתי וגם נתתי להם לסחוף אותי פנימה פנימה ולמעלה. וככה עשינו את המשך הדרך, בליווי קולות הלוחם הזולו. בקולי קולות. איש עירום חזק ושחור עשה את דרכו ברחבות העיר העתיקה של ירושלים הבוקר. על התוהים ווהים לא הסתכלתי בכלל, אך ידעתי שהם עטופים יחד איתי בתוך הבועה של הקצב והקולות הנשיים הטהורים העפים מעל. אפילו הקטן בן שנתיים. חבר שלי פעם הסביר את האפקט של המוסיקה האפריקאית כך. היא מזכירה לנו את פעימות הלב של האמא ששמענו עוד מתוך הרחם הוא אמר.

 

 

 

 

10 תגובות

  1. תמיד תהיתי האם הסיוט הזה כפול אצל הורים עם ארבעה ילדים? כי עם השניים שלי אני לא יכולה לדמיין הכפלה של הבלגאן הבוקרי הזה ותמיד אני תוהה עם אחרי שני ילדים זה לא עולה בטור הנדסי…

  2. אומי
    את קולטת את השניה, את הרצף של השניה.
    נהנת לקרא את המצלמה שלך
    להתראות טובה

  3. יעל גלוברמן

    איזה קצב!!

  4. יעל בר שם

    "פעימות הלב של האמא ששמענו עוד מתוך הרחם" – איזה יופי של סיום ושל משפט.
    על כל פנים, אני מורידה בפנייך את הכובע שהצלחת להשתלט על הכעס ולהבריח אותו עם המוזיקה. לא סתם אומרים באמת, שמוזיקה היא תרפיה נהדרת.

  5. הוי אומי, נגעת בתכליתו של הgroove! פעימות הלב של אמא!

  6. חברות יקרות. מאד סיף לי לקרוא את התגובות שלכן. תודה רבה. and the beat goes on

  7. העיקר שאת מצליחה להירגע ממשהו.
    נשמע לא פשוט להתחיל את היום אחרי נסיעה מסויטת שכזאת.
    טוב שמצאת לך את הקצב הנכון.
    אשמח להמלצה קונקרטית על הדיסק
    🙂

    • היי הדס. ממש כך. הנה כמה שמות אבל קניתי בדרום אפריקה?!

      Ipi Tombi , Juluka, Ladysmith Black Mambaso

      good luck!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר