בננות - בלוגים / / להביט ישר לעניין
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

להביט ישר לעניין

הבוקר, איכשהו, נתקלתי בספר של מרגרט אטווד בשם Cat’s Eye. לא היכרתי אותו קודם והוא נראה לי מעניין מאד. מדובר בספר אוטוביוגרפי באופן חלקי המספר על אומנית שחוזרת לשכונה בה גדלה ונפגשת עם האישה שדי הרסה לה את החיים כשהיו ילדות. מסקרן אותי מאד לקרוא את הספר כי בכל פעם שהילדים שלי חוזרים הביתה עם סיפור על ילד או ילדה שהתייחסו אליהם בבריונות, אני מוצאת את עצמי מפנטזת שיחה עם אותו ביץ' (אני יודעת שעקרונית אומרים את זה על בנות בלבד אבל אנחנו החלטנו שהביטוי מתאים גם לבנים מגעילים) בניסיון להבין מה גורם להם להתנהג כך ומה הם חושבים על עצמם. בעיקר, בא לי לנער אותם ולומר להם שפעם אחת הם יהיו גדולים ויתביישו בעצמם על מי שהיו בעבר. אלא שכמובן, השיחות האלה מעולם לא יוצאות אל הפועל. והנה, היום, בעודי קוראת על הספר של אטווד, נתקלתי בביקורת שמישהי כתבה עליו. המבקרת כותבת שמן הסתם, מעולם לא יחושו אותם בריונים את הבושה אותה היית רוצה שירגישו, כי אנשים כאלה נוטים להיות אטומים ככל שמדובר באנשים אחרים ואין בעצם מקום למישהו אחר בחיים שלהם חוץ מעצמם. מכאן, שהמקסימום שניתן לעשות עם חוויה של בריונות הוא להביט בה ישר לעיניים ולהוציא ממנה את הפוטנציאל העמוק לעבודת אומנות. חזק.

הנה הדברים:

My guess is that most bullies are too one-dimensional to accept a reflection of themselves that might not be favorable, and that it remains the role of the weaker and more sensitive (more intelligent!) human being to understand the mechanisms behind evil group behaviour: "Whoever cares the most will lose". But that is only part of the truth. Looking back with hindsight, a new pattern is formed, and the negative memories become fruitful for personal development.

They are the roots for a rich inner life, and the message I read between the lines in Cat's Eye is that your experience can't be changed or undone, but it can be turned into creative power, and it can feed your understanding of the world. It can help you keep your inner child active beyond childhood, and drive your ambition. You can sculpt a life out of the clay you are given, and turn it into your individual artwork. If you dare to look into the cat's eye of your memories, that is.

You carry your cat's eye marbles with you, shiny, cold, hard, difficult to trade and play with, but beautiful and magical at the same time, a visual and tactile proof of your existence.

https://www.goodreads.com/book/show/51019.Cat_s_Eye

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר