אמיר אור
אמיר אור
נולד וגדל בתל אביב, דור שלישי בארץ. פרסם אחד עשר ספרי שירה בעברית, האחרונים שבהם "משא המשוגע" (קשב 2012), "שלל – שירים נבחרים 2013-1977" (הקיבוץ המאוחד 2013) ו"כנפיים" (הקיבוץ המאוחד 2015) שיריו תורגמו ליותר מארבעים שפות, ופורסמו בכתבי עת ובעשרים ספרים באירופה, אסיה ואמריקה. בנוסף פרסם את האפוס הבדיוני "שיר טאהירה" (חרגול 2001), והרומן החדש שלו, "הממלכה", ייצא השנה בהוצאת הקיבוץ המאוחד.
אור תרגם מאנגלית, יוונית עתיקה ושפות אחרות, ובין ספרי תרגומיו "הבשורה על פי תומא" (כרמל 1993), "תשוקה מתירת איברים – אנתולוגיה לשירה ארוטית יוונית" (ביתן /המפעל לתרגומי מופת 1995) ו"סיפורים מן המהבהארטה" (עם עובד 1997) כן פרסם רשימות ומאמרים רבים בעיתונות ובכתבי העת בנושאי שירה, חברה, היסטוריה, קלאסיקה ודתות.
על שירתו זכה בין השאר בפרס ברנשטיין מטעם התאחדות המו"לים (1993), מילגת פולברייט ליוצרים (1994), פרס ראש הממשלה (1996), ספר הכבוד של הפְּלֶיאדות (סטרוגה 2001), פרס אאוּנֶמי לשירה (טטובו 2010), פרס שירת היין מטעם פסטיבל השירה הבינלאומי של סטרוּגה (2013) ופרס הספרות הבינלאומי ע"ש סטפן מיטרוב ליובישה (בּוּדוה 2014). כן זכה בחברויות כבוד של אוניברסיטת איווה, בית היינריך בל אירלנד, ליטרַרישֶה קולוקוִויוּם ברלין, המרכז ללימודים יהודים ועבריים באוקספורד ועוד. על תרגומיו מן השירה הקלסית היוונית זכה בפרס שר התרבות.
אור ייסד את בית הספר לשירה הליקון, ופיתח מתודיקה ייחודית ללימודי כתיבה יוצרת, בה לימד גם באוניברסיטת באר שבע, באוניברסיטת תל אביב ובבית הסופר. אור הוא חבר מייסד של התאחדות תוכניות הכתיבה האירופית EACWP ולימד קורסים לכותבים ולמורים באוניברסיטאות ובבתי ספר לשירה באנגליה, אוסטריה, ארה"ב ויפן.
ב-1990 ייסד את עמותת הליקון לקידום השירה בישראל והגה את מפעלותיה – כתב העת, הוצאת הספרים, ביה"ס לשירה ופסטיבל השירה הבינלאומי. הוא שימש כעורך כתב העת הליקון, כעורך ספרי השירה של ההוצאה, וכמנהל האמנותי של פסטיבל "שער".
אור הוא עורך סדרת השירה "כתוב" והעורך הארצי לכתבי העת הבינלאומיים "אטלס" ו"בְּלֶסוק". הוא חבר מייסד של תנועת השירה העולמיWPM , ומכהן כמתאם האזורי של "משוררים למען השלום" שליד האו"ם.
בהצלחה רבה, אמיר. אם יסתדר, אגיע.
מוזמנת ביותר, תלמה
אם זה היה יותר רחוק
אולי הייתי מגיע :-))
–
אבוא נשמע מרתק
הייתי שמח גם לבשורה ע"פ מתתי על ההר 🙂
עושה מנוי
מעולה !
אבנר, זה הרבה יותר רחוק ממה שאתה חושב 🙂 אשרי הרחוקים כי הם יקרָבו..
זסבהנמצתץ.שדגכעיחלךף/'קראטוןםפ
No Hebrew option at the Banannot?
It is very tiring to participate as a writer
here
But I will make this effort to wish you well
and hopefuly Jesus will reveal his concealed sayings
זסבהנמצתץ.שדגכעיחלךף/'קראטוןםפ?
זה נראה כמו הצופן הסודי של הנוסח האוזבקי של הבשורה על פי ג'וש. כמובן, הוא אישית יגלה מחר לבודדים הנבחרים את צפונות הבשורה.
זסבהנמצתץ.שדגכעיחלךף/'קראטוןםפ?
זה נראה כמו הצופן הסודי של הנוסח האוזבקי של הבשורה על פי ג'וש. כמובן, הוא אישית יגלה מחר לבודדים הנבחרים את צפונות הבשורה.
check2
איזה בודדים נבחרים? אחרי שפרסמת בבננות אפילו המורמונים יגיעו מיוטה…הדרך להגיע אל הבודדים הנבחרים היא להצפין את ההודעה באופן כזה שרק מי שידע לפענחה יגיע.
למשל כשאני כותבת זסבהנמצתץשדגכעיחלךף/'קראטוןםפ ברור לכל שכיוונתי את הודעתי לסנאים הקנדיים (אבל רק למשכילים שביניהם כמובן) .
:)))))))
check2
בעקבות בנושא המסקרן…שאלה:
מצאתי את זה בספר שתרגמת (בעזרת קישור שמצאתי לכל הספר שאם תרצה אצרף אותו) …"ויאמר ישוע: אשר לא ישׂ נא את אביו ואת אמו לא יוכל להיות תלמידי,
ואשר לא ישׂ נא את אחיו ואת אחיותיו, ונשׂ א צלָבו כמותי, ביאינו שוֶה"
ולפני שהבנתי את הנאמר הבנתי שאני לא מבינה איך זה יכול להיות שישו מדבר על הצלב שלו לפני שנצלב. ואם זה אחרי אז בכלל… .
סיגל, לישו פתרונים… ייתכן שזוהי מטפורה שהתממשה יותר משקיווה, ייתכן שהוא יודע מה יקרה, וייתכן שזו אינטרפולציה מאוחרת.
וכן, את מוזמנת להוסיף את הקישור.
הנה – הבשורה על פי תומא:
http://www.amiror.co.il/PDF/HEBREW/poems_heb/Translated/Translated_2.pdf
הנה – הבשורה על פי תומא:
http://www.amiror.co.il/PDF/HEBREW/poems_heb/Translated/Translated_2.pdf
אמיר התוכל בבקשה לשלוח אותי אל חומר הקשור ל"מרד הדיאספורה " ?
היי ריקי
הנה בתור נקודת התחלה
שבת שלום
גיורא
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A8%D7%93_%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%95%D7%A6%D7%95%D7%AA
ואוו גיורא תודה
כל כך פשוט !
על זה נאמר : יצאתי טוּנה 🙂
שבת שלום
וגם http://www.hayadan.org.il/wp/the-forgoten-rebillion-140503/
אבל זה רק המעט שיש ברשת והדברים ידועים כבר יותר מאלפיים שנה לפני הרשת :). גרץ ואחימאיר (לא מהטלביזיה אלא מ'ברית הבריונים') כבר כתבו על זה.
וריקי, מעניין שזה מה שנשאר לך כסימן שאלה אחרי ההרצאה… וזה באמת חלק מהרצאה אחרת (כמו גם ענייני ההשפעה הזורואסטרית על היהדות למשל). השאלות איכשהו נסחפו הרחק מן הנושא המרכזי…
זה בהחלט לא הדבר היחידי שנשאר לי מהרצאתך המרתקת , אבל איכשהו הפריע לי מאד שמעולם (אודה ואבוש) לא שמעתי את המושג "מרד התפוצות" אז דבר ראשון רציתי לסתום את החור הגדול הזה 🙂
ריקי, אל תבושי. איש לא שמע על זה כאן בביה"ס היסודי או התיכון, ולא במקרה. למה לגמד את המרידות האוויליות של הקנאים ובר כוכבא? למה לחשוף את הזוועות שעוללו היהודים (לכן גם לא לומדים את ספרי המקבים)? למה לגלות שלא בישראל היה עיקר המשקל של הדת היהודית, ולמה לעורר שאלות מנין הגיעו כל מליוני היהודים האלה?
לריקי
את בסדר, לו לא הייתי נבחן על החומר הזה לבחינת הב. א. שלי לפני 35 שנה (הסטוריה של עם ישראל) לא הייתי יודע מה צריך לחפש ואיפה.
נו קרובים רחוקים , כיוונתי לפיזיקה אתה יודע אני כמטחווי אבן מהמשכן,
–
היתה הרצאה מרתקת מאלפת מעשירה
שווה ו…ו…, פתחת חלון עם נוף אחר, הפסיד מי שלא הגיע.
–
כל הכבוד.
שמח שרותקת אף התעשרת, אבנר. שמחתי לראות אותך שם
שמח שרותקת אף התעשרת, אבנר. שמחתי לראות אותך שם