אמיר אור
אמיר אור
נולד וגדל בתל אביב, דור שלישי בארץ. פרסם אחד עשר ספרי שירה בעברית, האחרונים שבהם "משא המשוגע" (קשב 2012), "שלל – שירים נבחרים 2013-1977" (הקיבוץ המאוחד 2013) ו"כנפיים" (הקיבוץ המאוחד 2015) שיריו תורגמו ליותר מארבעים שפות, ופורסמו בכתבי עת ובעשרים ספרים באירופה, אסיה ואמריקה. בנוסף פרסם את האפוס הבדיוני "שיר טאהירה" (חרגול 2001), והרומן החדש שלו, "הממלכה", ייצא השנה בהוצאת הקיבוץ המאוחד.
אור תרגם מאנגלית, יוונית עתיקה ושפות אחרות, ובין ספרי תרגומיו "הבשורה על פי תומא" (כרמל 1993), "תשוקה מתירת איברים – אנתולוגיה לשירה ארוטית יוונית" (ביתן /המפעל לתרגומי מופת 1995) ו"סיפורים מן המהבהארטה" (עם עובד 1997) כן פרסם רשימות ומאמרים רבים בעיתונות ובכתבי העת בנושאי שירה, חברה, היסטוריה, קלאסיקה ודתות.
על שירתו זכה בין השאר בפרס ברנשטיין מטעם התאחדות המו"לים (1993), מילגת פולברייט ליוצרים (1994), פרס ראש הממשלה (1996), ספר הכבוד של הפְּלֶיאדות (סטרוגה 2001), פרס אאוּנֶמי לשירה (טטובו 2010), פרס שירת היין מטעם פסטיבל השירה הבינלאומי של סטרוּגה (2013) ופרס הספרות הבינלאומי ע"ש סטפן מיטרוב ליובישה (בּוּדוה 2014). כן זכה בחברויות כבוד של אוניברסיטת איווה, בית היינריך בל אירלנד, ליטרַרישֶה קולוקוִויוּם ברלין, המרכז ללימודים יהודים ועבריים באוקספורד ועוד. על תרגומיו מן השירה הקלסית היוונית זכה בפרס שר התרבות.
אור ייסד את בית הספר לשירה הליקון, ופיתח מתודיקה ייחודית ללימודי כתיבה יוצרת, בה לימד גם באוניברסיטת באר שבע, באוניברסיטת תל אביב ובבית הסופר. אור הוא חבר מייסד של התאחדות תוכניות הכתיבה האירופית EACWP ולימד קורסים לכותבים ולמורים באוניברסיטאות ובבתי ספר לשירה באנגליה, אוסטריה, ארה"ב ויפן.
ב-1990 ייסד את עמותת הליקון לקידום השירה בישראל והגה את מפעלותיה – כתב העת, הוצאת הספרים, ביה"ס לשירה ופסטיבל השירה הבינלאומי. הוא שימש כעורך כתב העת הליקון, כעורך ספרי השירה של ההוצאה, וכמנהל האמנותי של פסטיבל "שער".
אור הוא עורך סדרת השירה "כתוב" והעורך הארצי לכתבי העת הבינלאומיים "אטלס" ו"בְּלֶסוק". הוא חבר מייסד של תנועת השירה העולמיWPM , ומכהן כמתאם האזורי של "משוררים למען השלום" שליד האו"ם.
אמיר יקר
אני כמובן עסוקה בשלישי אחרת הייתי רצה-עם מונית כמובן.
יש סיכוי לקרוא את החומר המרתק הזה איפה שהוא מתי שהוא?
מירי יקרה, לצערי עדיין לא, אבל על חלקו כבר כתבתי ודיברתי, גם כאן בבננות.
הציצי למשל ב: http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=3616&blogID=182 ובקישורים האחרים.
זהו חלק מהסיפור (to be continued and enlarged).
הי אמיר, ראיון מעניין, במיוחד ללמוד ממנו על המצב בארץ בתחום השירה לפני הליקון ולהעריך אותך על פועלך החשוב כל כך.
ושלישירה של מחרתיים, מול השאלות שמועלות בהזמנה, בונה סקרנות ומעוררת חשק להשכיל בעוד זוית במוח.
מאחלת שיהיה אולם מלא אנשים אוהבי שירה בערב שבטוח יהיה מרתק.
שאלות ברומו של תנ"ך, סיגל 🙂 ואומרים שאשתו של ה' תגיע בחצי עירום על ענן ספיישל.
שאלות ברומו של תנ"ך, סיגל 🙂 ואומרים שאשתו של ה' תגיע בחצי עירום על ענן ספיישל.
check
ועוד אחת:)
יופי, נראה לי שנפתרו הבעיות במחשב משום מה ומאליהן..בחורה אוורירית תארת כאן:)
ובכלל, חשבתי רבות וארוכות על אישתו של אלוהים ולא ברור לי מה הקטע שלהם…למלאכים הוא העניק כנפיים אבל הוא ואישתו צריכים אביזרי עזר לתנועה? אגב, מחקר גוגליסטי שערכתי הוליד שעמוד האש היה התפרצות וולקנית והענן היה גמל. עכשיו לא רק שאברהם היה שחור אלא אלוהים היה בדואי…אויש, נהיה לי פלונטר בשורשים.
http://www.youtube.com/watch?v=gMOux0j2VQk&feature=related
סיגל, איפה קראת את זה? כל לילה התפרץ להם הר געש תורן, וביום הם הלכו אחרי גמל? זה נשמע לי הגיוני רק במקרה שהמן שהם ליקטו היה מן עם לפחות שמונים אחוז חומר פעיל 🙂
וזה לא שהפרייבט של יהוה יותר טוב מזה שהשאיל לאשתו. והוא בהחלט עף, או לפחות דואה עליו ככתוב: "וידא על כרוב ויעוף".
ומה הקטע שלהם? פרו ורבו כמובן. הם אחראים לכל בני האלוהים שמסתובבים בשטח.
נכון שזה נשמע הזוי אבל זה כנראה פרי מחקר, ואיכשהו כשקראתי נשמע לי הגיוני.
מעניין אם אחרי המחקר שאתה ערכת בנושא תמצאנה השקות ביניכם, זה מדהים בעיניי איך לוקחים חומרים ויורדים לשורשים רחוקים שקשה לעקוב ולמצוא הוכחות מוצקות, ועולים עם הסברים שונים לאותו סיפור, ובעצם אין לדעת, מה באמת באמת היה לנו שם: הרים, גמלים, פסלים, עננים או פרה גמדית מעופפת שלימים נקרא שמה בישראל פרת משה רבנו.
וזה הציטוט משם "יתכן אפוא, שבעוד שהאפיריון סימל את מרכבת-הכרובים, ואת הסכך או המשכן שמעליה, סימל הגמל את הענן (גם כאן מקור הגרסה הכפולה הוא בגמל בעל האפיריון שסימל את הענן ו/או מרכבת הכרובים), והתנועה בעקבות תנועתו של הגמל מסומלת ע"י תנועתו לרצון הרוח שהוא רצונו של האלוהים. וראה גם 1) "וישמעו את קול יהוה אלוהים מתהלך בגן לרוח היום." (ברא' ג' ח') 2) "ויהי בשמעך את קול צעדה בראשי הבכאים (מין עץ)…כי אז יצא יהוה לפניך להכות במחנה פלשתים" (שמ"ב ה' כד'), וגם מציטוט זה רואים שצעדיו של האלוהים הם תופעת טבע טבעית, וקולות הרוח בין צמרות העצים הם ההסבר הטוב ביותר לפסוק זה. 3) "ורוח אלוהים מרחפת על פני המים" (ברא' א' ב'). נראה שגם מוטיב "הרכיבה" (שזרותו בולטת בהתייחסות לעננים) והביטוי "ענן רובץ", שורשם בגמל שהיה חית הרכיבה של הבדווים במדבר, וזאת בניגוד לבעלי-חיים אחרים ששימשו את האדם באזורי מחיה אחרים.
יתכן גם שמאותו גמל צמחה לא רק מרכבת-הכרובים שבתורה, אלא גם אוהל-מועד שהיה במקרה כזה בית-המקדש הראשון ושהוקם בארץ לזכר ימי הנדודים במדבר, ולזכר אותו גמל רב-משמעויות. מצד שני צמחה כנראה מאותו אפיריון, הסוכה ששימשה כבית-מקדש עממי לחוג המשפחה. וראה הדיון לעיל שמרכבת- הכרובים סימלה את עמוד-הענן ועמוד- האש, שהיו וולקניים במקורם".
מכאן (מוצא השבטים מאת יאיר קורן):
http://sites.google.com/site/israeloriginsite/gavnunim
הרג אותי מצחוק עם הגמל שלו 🙂 מילא היה אומר חמור, אבל הגמל הגיע מאוחר יחסית לאיזור שלנו, וגם אחרי שבייתו אותו קשה לי לראות את יהוה נישא בהוד ובהדר על מרכבת גמלים …
או אולי להפך, הייתי נותן הרבה כדי לראות את המחזה 🙂
קבל…
http://www.orianit.edu-negev.gov.il/myboyerjer/sites/homepage/rozandorn1/Images/%D7%92%D7%9E%D7%9C%20%D7%91%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8.gif
אז מה אתה נותן בדיוק?:)
מה אני נותן? גמל כמובן. הנה לבחירתך:
http://www.google.com/images?hl=iw&q=CAMEL+PICTURE&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=_gIuTezEK4yYOsDeidoK&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCAQsAQwAA
ושמת לב שהפרצוף של הגמל תמיד נראה צוחק, ושהעקבות שלו נראים כמו טביעת טוסיק של תינוק?
טוב, אקח את ההוא עם הכנפיים:
http://www.freakingnews.com/Pictures/4/Design-a-Camel.jpg
והידעת שיש צרוף מילים באנגלית עם המילה גמל?
לא שידעתי אבל אחרי כמה תמונות הבנתי לאיזה חלק בגוף מתכוונים:)
אגב..תוסיק של תינוק…זה קרוב….אבל זה לא מה שהצלמים תופסים בתמונות:)
אז מה כן?
בחירה מצוינת :))))
ולא, לא ידעתי שיש צירוף מלים. למה את מתכוונת?
יש קמל שו שאלו נעליים שמעור גמל
אבל מסתבר שיש גם קמל טו שזה כבר זה:
http://www.bloggang.com/data/calanda/picture/1279498968.jpg
וגם זה:
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.oddee.com/_media/imgs/articles2/a97291_g186_4-man-camel-toe.jpg&imgrefurl=http://www.oddee.com/item_97291.aspx&usg=__QGTt-Rw–5c5x7496sWeWoXAUnA=&h=435&w=450&sz=37&hl=iw&start=681&sig2=zo9MbJUFR-nFX-4_t20avA&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=ef9XdHtF_rmqdM:&tbnh=123&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3DCAMEL%2BPICTURE%26start%3D680%26um%3D1%26hl%3Diw%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1&ei=s6ouTeDWBc6FswbyqOHLBw
אין מה להגיד, סיגל, חידשת לי. CAMEL TOE הה?
אף פעם לא חשבתי על גמלים באור ארוטי :)))
אנחנו בני האדם והג'נדריות שלנו ..
אני רוצה לבוא,
ברגע שאחד החברים, אני באה.
הי רוניתוש, כמו מירי אני בבעייה עם ימי שלישי, ועוד אומרים ששלישי זה פעמיים כי טוב, רק חבל שהפעם השניה לא יוצאת בשישי…שישירה ולשתינו בוודאי היה מתאים יותר והיינו יכולות להפגש.
אך אם תגיעי האם תחזרי לכאן ותגלי לי ת'תשובות?:)
מי היתה אישתו של ה'?
למה הסוס שלו הוא ענן?
האם הוא היה אנדריגנוס?
ואיך ספפו ודויד המלך חיברו תפילות באותה תבנית?
אשמח לתשובות אפילו קצרות כמו בוידאו הבא:)
http://www.youtube.com/watch?v=K5YW_j8CExw&NR=1
:)))))))) כל הכבוד ליונתן
בכיף רונית, להתראות!
הי אמיר
הזדמנות נוספת להגיד לך ישר כוח גדול !
check