הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

הצילו!

 

 

המטבח שלנו הותקף לאחרונה אם לא נכבש על-ידי רבבות של נמלים. בעל הבית נמצא עם הפנים ליציאה מדעתו ויד אחת על הטלפון למדביר לא עלינו. "אל תדאג אבא", אמר הבן שלוש, "הם רק באים לאכול." אני ניסיתי טקטיקה דומה. אמרתי שיחשוב עליהם כצוות של מנקים יוצאים מן הכלל — הם תמיד מגיעים בזמן, לא משתמשים בחומרים רעילים, ולא צריכים להכין להם לא ארוחת עשר, לא את הסמרטוטים ולא את הכסף בסוף היום. לא ממש השתכנענו.

 

14 תגובות

  1. גדולה!!והבן ירש את הראש המיוחד שלך, ככה נראה לי.

  2. זה נורא. אני כבר שנתיים בגמילה מהדברה, ומהואדי שלי נכנסים יצורים מחרידים (הנמלים עוד לא חזרו)ואני תוהה כמה זמן אני אתאפק והאם באביב הבא, כשהואדי יתעורר לחיים ויצורים משונים יתבעו להם זכות אבות על המטראז' הפעוט שלי אני אמשיך להיות אדם ערכי…

  3. בימיי הסטודנטיאליים התייחסתי בדיוק ככה לעכבישים – כמדבירי ברחשים, זבובים ושאר מרעין מעופפין, אבל הגישה שלי לא זכתה להרבה הבנה, בעיקר מצד הבנות.

    • היי אמיר. אצלנו זה דווקא כן עובד אבל רק עם ליטאות משום מה. באה לטאה וכולם רגועים ורואים את הקץ של היתושים. מעניין כמה כן אפשר לשחק עם היחס שלנו אל הייצורים האלה.

  4. בדרך כלל אני מרשה לקטנטנים למיניהם מרחב מחייה.
    מידי פעם מזעזעת אותם עם צינור מים או ריסוס לא תואם, כדי שיבינו את הרמז.
    ואם בבית מעירים לי אני אומרת, מה באמת?!
    פעם קראתי על אחד התבלינים שמרחיק נמלים…קינמון? ציפורן?
     

  5. מצאתי כאן http://tinyurl.com/oeyggg משהו:
    הקץ לנמלים!

    נמלים, במיוחד אלו הקטנות, לא סובלות את הארומה של הזעתר הטהור (אזוב מצוי) לכן מומלץ לפזר מעט ממנו בפינות החדר.
    ובזה http://www.stips.co.il/stiplist.asp?thekey=%D7%A0%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%9D
    יש על זעתר, אבקת כביסה, רוזמרין (מתוך אתר סטיפס)
    בהצלחה!

    • היי לוסי. תודה רבה על העבודה!! אני מיד קופצת לסופר. אגב, ניסינו בינתיים גיר וקפה — אז לידיעתך, הם לא עובדים. 🙂 שנה טובה! א.

  6. הי אומי,

    היות שאני חסידה גדולה של אפס ריסוס, אם אפשר, גם אני חיפשתי דרך להיפטר מאלפי הנמלים הפוקדות את ביתנו על פי איזה סדר קוסמי שאינו נהיר לי… בהתחלה באות הזעירות, אחר כך הענקיות, והשנה גם הגיעו נמלים ג'ינג'יות קטנות (השד יודע מאיפה!) שנשיכתן כואבת מאוד.
    בקיצור, בצר לי סיפרתי על כך למישהי שכבר ראתה דבר או שניים בחייה והיא סיפרה לי שנמלים מתעבות ציפורן. ניסיתי עם מסמרי ציפורן וזה עובד – הן עוקפות את המטרד הריחני (תלוי את מי שואלים..)במהירות ומתפזרות לכל עבר, אבל אליה וקוץ בה – כשריח הציפורן מתפוגג הן שבות לפקוד את השיש של המטבח, למשל, כאילו הן בעלות הבית. בכל זאת, עדיף ככה, שקט זמני, מאשר לרסס ולהרעיל את האוויר והנשמה,
    שנה טובה,
    עדנה

  7. אני בדיוק קוראת ספר של אנתרופולוג שחי שנה בבאלי. שם נותנים לנמלים אורז במקומות קבועים וכך הם לא כובשים את הביתם.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר