בננות - בלוגים / / חובת ההנקה
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

חובת ההנקה

 

להלן מייל ששלחה לי סטודנטית לשעבר, אשר הסכימה שאעלה אותו כאן:

הצעת החוק של  דני דנון מהליכוד דורשת מאשה שאיננה מעוניינת להניק לחתום על טופס ממשלתי שמסביר לה את יתרונות ההנקה ושהיא חושפת תינוקה למחלות.

"בית חולים לא יזין יילוד בתרכובת מזון לתינוקות אלא אם כן אישרה זאת האם בחתימה על גבי טופס שיקבע השר. טופס כאמור יכלול מידע לעידוד הנקה, כולל מידע על יתרונות ההנקה, מידע על התופעות והמחלות שההנקה מקטינה את שכיחותן ומידע רלבנטי נוסף כפי שיקבע השר."

 זה נורא בעיני. לאשה יש זכות על גופה וזכות לבחור האם להניק או לא, מבלי טפסים שעליה לחתום – תוך העצמת רגשות האשם שלה (שבוודאי יש לה ממילא).

זהו ניסיון נוסף להלאים את גוף האשה (בהמשך לועדות ההפלה שעל אשה לעבור כדי לקבל אישור להפיל). 

 מלבד העובדה שלאשה זכות על גופה והיא לא צריכה לתת חשבון לאף אחת/ד האם להניק או לא, אזי יש לקחת בחשבון את העובדה שמליוני תינוקות גדלו על תחליפי חלב בלבד והם מסתובבים ביננו בריאים, שלמים מוצלחים.

 תפקיד האמהות הוא ממילא כרוך ברגשות אשם ולאחר הלידה את מוצפת הורמונים. אסור לנו להכביר על האשה את העומס הרגשי בטופס שבו היא מקבלת אישור ממשלתי לא להניק, תוך פירוט המחיר שתינוקה ישלם. שיקוליה לא להניק הם שיקוליה וכמובן שלרשויות אין זכות להתערב ולנפנף כלפיה אצבע מאשימה כאילו היא אמא מזניחה."

 הקישור להצעת החוק

http://oknesset.org/bill/5840/

 

נ.ב. בנימה אישית, אציין שאני מסכימה עם הדברים רק הייתי מדגישה שאין אני מסכימה לכך שבית חולים יזין יילוד בתרכובת מזון לתינוקות מבלי לבקש רשות האם בכלל, ויש להניח שהכותבת תסכים איתי בעניין זה.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000664042&fid=3211

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר