בננות - בלוגים / / משורר נולד: מקצה הגמרררררר!
אמיר אור
  • אמיר אור

    אמיר אור נולד וגדל בתל אביב, דור שלישי בארץ. פרסם אחד עשר ספרי שירה בעברית, האחרונים שבהם "משא המשוגע" (קשב 2012), "שלל – שירים נבחרים 2013-1977" (הקיבוץ המאוחד 2013) ו"כנפיים" (הקיבוץ המאוחד 2015) שיריו תורגמו ליותר מארבעים שפות, ופורסמו בכתבי עת ובעשרים ספרים באירופה, אסיה ואמריקה. בנוסף פרסם את האפוס הבדיוני "שיר טאהירה" (חרגול 2001), והרומן החדש שלו, "הממלכה", ייצא השנה בהוצאת הקיבוץ המאוחד. אור תרגם מאנגלית, יוונית עתיקה ושפות אחרות, ובין ספרי תרגומיו "הבשורה על פי תומא" (כרמל 1993), "תשוקה מתירת איברים – אנתולוגיה לשירה ארוטית יוונית" (ביתן /המפעל לתרגומי מופת 1995) ו"סיפורים מן המהבהארטה" (עם עובד 1997) כן פרסם רשימות ומאמרים רבים בעיתונות ובכתבי העת בנושאי שירה, חברה, היסטוריה, קלאסיקה ודתות. על שירתו זכה בין השאר בפרס ברנשטיין מטעם התאחדות המו"לים (1993), מילגת פולברייט ליוצרים (1994), פרס ראש הממשלה (1996), ספר הכבוד של הפְּלֶיאדות (סטרוגה 2001), פרס אאוּנֶמי לשירה (טטובו 2010), פרס שירת היין מטעם פסטיבל השירה הבינלאומי של סטרוּגה (2013) ופרס הספרות הבינלאומי ע"ש סטפן מיטרוב ליובישה (בּוּדוה 2014). כן זכה בחברויות כבוד של אוניברסיטת איווה, בית היינריך בל אירלנד, ליטרַרישֶה קולוקוִויוּם ברלין, המרכז ללימודים יהודים ועבריים באוקספורד ועוד. על תרגומיו מן השירה הקלסית היוונית זכה בפרס שר התרבות. אור ייסד את בית הספר לשירה הליקון, ופיתח מתודיקה ייחודית ללימודי כתיבה יוצרת, בה לימד גם באוניברסיטת באר שבע, באוניברסיטת תל אביב ובבית הסופר. אור הוא חבר מייסד של התאחדות תוכניות הכתיבה האירופית EACWP ולימד קורסים לכותבים ולמורים באוניברסיטאות ובבתי ספר לשירה באנגליה, אוסטריה, ארה"ב ויפן. ב-1990 ייסד את עמותת הליקון לקידום השירה בישראל והגה את מפעלותיה – כתב העת, הוצאת הספרים, ביה"ס לשירה ופסטיבל השירה הבינלאומי. הוא שימש כעורך כתב העת הליקון, כעורך ספרי השירה של ההוצאה, וכמנהל האמנותי של פסטיבל "שער". אור הוא עורך סדרת השירה "כתוב" והעורך הארצי לכתבי העת הבינלאומיים "אטלס" ו"בְּלֶסוק". הוא חבר מייסד של תנועת השירה העולמיWPM , ומכהן כמתאם האזורי של "משוררים למען השלום" שליד האו"ם.

משורר נולד: מקצה הגמרררררר!

 

 

  
ורבותיי –  ה ע ו ל י ם   ל ג מ ר:

 

'שירה עכשווית', 'אנחנו', 'צונמי', 'המאהב' ו'ירח ריחני'.

 

1 שירה עכשווית                    55          

 

ֹבִּדְיוּק עַכְשָׁיו כְּשֶׁאֲנִי בָּא
כָּל פַּעָם חָדָש לִכְבוֹדְךָ
אָתָה כְּבָר לֹא
מַבִּיט עָלַי כְּמוֹ פֶּלֶא.
כְּבַר לֹא
סוֹפֶר אֶצְבְּעוֹתֵּי לִרְאוֹת שֶׁהֵן כֻּלָּן.

בִּדְיוּק עֲכְשַׁיו כְּשֶׁאֲנִי בָּא
אֵינְךָ.
מְלַטֵּף אֶת גּוּפִי בְּלִבְּךָ
אֵינְךָ.
מְחַבֵּק אֶת עֵינַי בְּאוֹרְךָ
אֵינְךָ.

בִּדְיוּק עַכְשָיו כְּשֶׁהֵבָנְתִי
שֶׁאֲנָחנוּ "שנינו מאותו גִּבְעוֹל",
נָשַׁרְתִּי.

נָשְׁרוּ רְסִיסֵי הַטָּל שְׁהִשְׁקוּ אֶת לִבִּי
וְנָשְׁרוּ הַשִּׁירִים מֵאָהֲבַתִּי
וּבְקוֹל נֶפֶץ שָׁקֶט לְהַפְלִיא
בְטֶרֶם אַדְמִים מִלֹּותַי
אֶאֱסוֹף שְׁבַרַי
אַנִיחַם עַל יָעֶה
בַּפִּינָה, בְּדִיוּק.

 

2   אנחנו       25

 

אנחנו


בֶּעָבָר רָצִיתִי לַהֲלֹם בְּךָ
לַהֲלֹם אוֹתְךָ.
שֶׁנִּתְקַרְקֵש, שֶׁנִּתְכַּוֵּץ
שֶׁנִּתְמַלֵּא אֲוִיר
שֶׁנַּעֲלֶה לַתִּקְרָה כְּאֵדִים
שֶׁנִּפֹּל וְנָקוּם
זָקוּף לֹא עָקוּם.
שֶׁנִצֹּר נִוָּצֵר נִתְבַּצֵּר
נַעֲמֹד עַל הָרֹאשׁ בֶּחָצֵר
נַחֲלֹף עִם הָרוּחַ.
נִשְׁתֶּה מִלִּים
נֹאכַל בָּשָׂר שֶׁלֹּא נִגְמָר
נִרְעַד, יַעֲלֶה לָנוּ חֹם
נִצְטַנֵּן בְּאוֹתוֹ הַמָּקוֹם.
שֶׁנִּטְעֶה נִמְעַד וְנִלְמַד
נִסְתּוֹבֵב וְנַחְטִיא
שֶׁלְּךָ שֶׁלִּי.
רָצִיתִי לְהַשְׁאִיר בְּךָ סִימָנִים
שֶׁתַּעֲנֹד אוֹתִי בַּזִכָּרוֹן
שֶׁתִּשָּׁאֵר אַחֲרוֹן.

בַּהֹוֶה אֲנַחְנוּ נְשׂוּאִים.

 

 

3   צונמי            15

 

מחבואים

אלוהים הגדול שבי
מסתכל על
הילדה קטנה שבי
מניד ראשו בסלחנות
ואומר
הילדה שוב מאוהבת

אלוהים הגדול שבי
מסתכל על
האישה הנלהבת שבי
מציץ בה
ואומר
הנה היא שוב מפחדת

אלוהים הגדול שבי
מסתכל על
ההרפתקן הנועז שבתוכי
צוחק לעצמו
הנה היא שוב מסתכנת

ואלוהים הגדול
שהוא אני
מסתכל במראה של עצמו
ויודע

 

 

3  / המאהב       15

         

דבר אליה

שָׁנִים נִסִּיתִּי לִהְיוֹת מְאַהֲבָהּ
בְּלִי לְדַבֵּר אֶל לִבָּהּ
וְשׁוּב וָשׁוּב מָצָאתִי עַצְמִי
מֵחוּץ לַמִּשְׂחָק הַמַּקְדִים.
הִתְמַדְתִי בַּשְׁתִיקָה הַשְׁרִירִית
הוֹצֵאתִי אוֹתָהּ לְבִלּוּיִים
סִפַּקְתִי צָרְכֶּיהָ אַרְבָּעִים שָׁנָה
וְלֹא דַּי הָיָה לָהּ
שְׁלַח מִדְבָּרְךָ אֵלַי, אָמְרָה
וָאָרְוֶה אֶת צִמְאוֹנְךָ לִנְוֵה מִדְבָּרִי

וּפַעַם בִּקָשְׁתִיהָ לֹא לִגְרֹעַ אֶת עוֹנָתִי
וְעוֹנָתָהּ הָיְתָה אָז שְׁחוּנָה
וְעָנְתָה, מִי יוֹדֵע, חֶלְקַת לְשׁוֹנְךָ
עֲשׂוּיָה לְטַלֵּל אֶת גַּן אַהֲבָתִי
שֶׁלֹּא בְּעוֹנָתוֹ הַבּוֹעֶרֶת

וְאָז הָלַכְנוּ לַסֶּרֶט שֶׁל אַלְמוֹדוֹבֶּר
וְלָמַדְתִי שֶאָסוּר לְאַבֵּד תִּקְוָה
דַּבֵּר אֵלֶיהָ בָּעִתּוּי הַמַּתְאִים לָהּ
זֶה עָשׂוּי לְחוֹלֵל פְּלָאִים בַּפִּתוּי
אֲפִילוּ אִם כָּרֶגַּע הִיא חַסְרַת הַכָּרָה
וְאֵינָה שׁוֹעָה לִרְצוֹנוֹתֶיךָ
וְאַל תִּשְׁאַל כָּל הַזְמָן
מָתַי יַחֲזֹר חִיּוּכָהּ לְחַיֶּיךָ

זֶה רַק עִנְיָן שֶׁל זְמָן.

 

3  / ירח ריחני    15

 

רְעֵבִים

הַרְשֵה לִי להיות לְךָ לֶחֶם
טָרי עַל השולְחן שלךָ
אֱחוז אותִי בִשְתֵי יָדֶיךָ
בְצַע מִמֶני נֵתַח וְעוד
קָרֵב אותי אֶל פִיךָ
לְאַט לְעַס
עַד שיִתְפַשֵט בְךָ
שובַע
קָח, רַק כָך
אוכַל לָבוא אֵלֶיךָ
לִשְבור בְךָ
אֶת הָרָעָב הַנורָא.

 

ומה עכשיו?

משתתפי הגמר שומרים על הניקוד שקיבלו עד כה, אך יוכלו לקבל עוד הרבה. 

כל משתתף גמר מוזמן לשלוח אליי תוך 24 שעות מעכשיו שיר אהבה נוסף תחת אותו כינוי המופיע כאן.

 
הניקוד מצטבר, כך שרצונכם ובחירותיכם מההצבעה הקודמת נשמרים. עם זאת, כדי לתת משקל רב יותר להצבעת הגמר יינתנו בה עשרים נקודות לכל בחירה למקום 1 , ועשר נקודות למקום 2.

 

עשרת השירים יועלו לסיבוב בחירות נוסף, החל ממחר באחת בצהריים, ואז שוב תוזמנו להצביע להכרעה הסופית בין המשוררים – 
http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=17376&blogID=182

 

69 תגובות

  1. עוד רגע. משום מה לא מצליח להעלות.

  2. איזה עשרה שירים?איך עשרה שירים?לא ברור

    • הניקוד מצטבר, כך שרצונכם ובחירותיכם מההצבעה הקודמת נשמרים. עם זאת, כדי לתת משקל רב יותר להצבעת הגמר יינתנו הפעם עשרים נקודות למקום 1 שבחרת, ועשר נקודות למקום 2.

      מי שלא הצביע בסיבוב הקודם, יכול להצביע גם עבור השירים הנבחרים שעלו לגמר. מי שכן הצביע – רק עבור השירים החדשים.

      • 5 אלה ועוד 5 חדשים

      • תיקון – לשם פישוט העניין, לפניך יופיע הצְבּר של שני שירים מכל מתחרה, וכולם יכולים להצביע – לא עבור שיר מסוים אלא עבור משורר מסוים (לפי שני שיריו שיופיעו לפניך).

  3. בחירה טובה ושירים יפים כל הכבוד ליוזמה
    הכניסה מעט אוויר לבלוגיה

  4. רק שני השירים הראשונים ראויים, ובשני בתור – היה כדאי ליתר את השורה האחרונה. שאר השירים צריכים לישה ועיבוד.

    • השורה האחרונה מוסיפה פואנטה נחמדה לשיר. לא להוריד בשום פנים.

    • שאלה למומחה

      האם בשירים שלא נבחרו מצאת שירים ראויים או שיש בהם כשרון שירי

      • מה זה חשוב ,ומי זה המומחה? שאלה מבישת לא שואלים שאלה כזאת בקול רם

        • למה מבישה? אולי יש בנינו מי שלא מתעניין בתחרות כמו שבדעתו האישית של אמיר, כי בנינו, הוא באמת מומחה ואי זכיה של שיר לא מבטאת את דעתו האישית, אז השאלה לגמרי לגיטימית.

          • גם אמיר יכול להתייחס. אך ה"מומחה" היה זה שקבע שהשירים השלישי-חמישי לא כל כך ראויים

          • אולי אחר כך אמיר יערוך בשבילכם תחרות מומחה נולד.

          • אלמוני/ת יקר/ה, תודה על האמון, אבל כרגע אני כאן רק משרתה האילם של התחרות 🙂 – אפילו בהצבעה לא השתתפתי, וכמזכיר התחרות ונאמן השיפוט מוטב כך. חושב שכל עוד התחרות נמשכת מוטב שאמלא פי מים.

            מה שכן יש לי להגיד, הוא שהפחתה בערך השירים, ובעילום שם, היא פעילות טרולית לכל דבר של משביתי שמחה שאינם יודעים שמחה.

    • השיר הראשון שירה עכשוית הוא שיר נוגע בין אב לבנו
      כמה קריאות יש לשיר הזה

    • די תפרגנו
      הרי זו תחרות של משוררים בהתהוות או בתחילת הדרך ברור שיש תיקונים וליטושים
      חוץ מזה הכל יחסי בעולמנו
      והתחרות מבורכת ספורט יפה לנפש
      הרבה אדרנלין טוב
      כל הכבוד!!!!!!

  5. מה, לא יצאת מהתחרות ?

  6. אנחנו דווקא חושבים לזיין את דוד שלך בתחת, ההוא ממלחמת השחרור שבלבלת עליו את המוח. נשחרר אותו קצת ונזיין אותו עם מסכה של מנחם פרי על הפרצוף.

    • ואולי תזיין בתחת את חנה סנש, המרגל אבי כהן, ואת כל חיילי צה"ל אחד אחד.
      אגב למה מסכיה של מנחם פרי, הרי אתה מנחם פרי!

  7. כנראה אצטרך להמשיך למצוא את אמנותי בשדה המוכר לי.
    ברכות לעולים לגמר! נהדר!
    תחרויות כתיבת שירה מזכיר משהו מהעבר של חוכמה ושירה בתרבויות אחרות שבהם התמודדו גם על זה. ערך מוסף של תרבות!

  8. גיורא פישר

    כאן גיורא פישר האמיתי
    מאד מחמיא לי שמישהו לובש את דמותי, מייחס לי את השיר "שירה עכשווית"(לא כתבתי אותו, חבל מאד) מעתיק שירים שלי שהתפרסמו במקומות אחרים בפוסטים אחרים.
    איזה יופי! הפכתי למושא קינאה
    ויש גם כאלה המהרים להאמין.
    נפלא!

  9. אמיר, לשלוח את השירים הנוספים למייל שלך או לפרסם אותם כאן כתגובה ?

    • אפשר כאן כתגובה, אבל חובה קודם לשלוח למייל שלי כדי לאמת את זהות השולח.

  10. אין כאן אף אדם אינטליגנטי אחד, מיסטר שורש יהודה, שיחשוב לרגע, שבגלל שאתה כותב את שמות המשוררים הטובים שלנו ומתחזה להם, אתה נהיה הם.
    לא, אתה לא משורר טוב, אפילו לא לרגע, ואפילו נסיונותיך לעורר סכסוכים וטינה, נכשלים.
    לך לצער בעלי חיים, אולי שם מישהו יאמץ אותך, ואולי אפילו יאהב.

  11. 2 שאלות לאמיר.

    האם כל המשתתפים בתחרות יכולים להצביע ל- 5 השירים שהועלו,
    ולא רק הבלוגרים של בננות?

    אם כך הוא. האם יש לחכות להוספת השירים השניים של כל מחבר, לפני
    שמצביעים עבורו? בוודאי תעדכן.

    אפשר להאריך את לוח הזמן, אם השירים הנוספים מתמהמהים מלהגיע…:-)

    • ההצבעה תיערך מחר, לאחר שיתוספו השירים הנוספים.

      • לאמיר אור, השאלה אם ניתן להאמין לך, שהרי דעתך חשובה לכל המשוררים/משוררות, ודי בפטפוט קל שלך שישנה את כל יחס לשיר מסוים, (לדוגמא די בשיחת טלפון של מצביע זה או אחר אליך וכל התמונה תשתנה ). לאמיר אור, זכור עוגמת הנפש באי הזכיה גדולה, אז לפחות אהיה ישר עם עצמך ואל תאמר לאיש/אישה את דעתך.

        • טוב זה עוד אלמוני, אבל אחר, והפעם על חוסר האמון 🙂 כמו שהסברתי למעלה אני בחוץ ודעתי, כמו גם זהות המשתתפים כמוסה עימדי וכך תישאר.
          ועם השאלה אם ניתן להאמין לי אני מקווה שתצליח להתמודד עם מספיק כוחות מוסריים. בהצלחה.

        • חברה אתם שוכחים שמדובר במשחק ספונטני אפילו השירים בחלקם נכתבו בספונטניות
          אז מה הסבר החמור הזה
          מה קרה לכם הוצאתם ספרי שירה דקלמתם על במות הלו
          פרופורציות
          זה רק ספורט
          החיים ומה שקורה בהם זו התחרות האמיתית
          צאו מהבאסה "עוגמת נפש גדולה"
          לא הגזמת מגיב יקר?
          ותעזוב את אמיר בשקט הוא את חלקו תרם
          ויפה
          חפיף

    • כללית הבוחרים הם הבלוגרים, פשוט מפני שהם מזוהים. מכיוון שגם המשתתפים מזוהים, לא רואה מניעה שיצביעו.

    • והתשובה לשאלה השניה, כן, להצביע על שני השירים –
      http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=17376&blogID=182

  12. אני לא יודעת אם רן מתחזה או לא. אבל הערות כאלה ואחרות למעלה מטות את תוצאות התחרות גם בשלבה הסופי. זה התחיל גרוע וככה לצערי זה נמשך. היה צורך לסגור את הפוסט לתגובות בכל השלבים. גם את השירים היה צריך לשלוח דרך אי-מייל. אין זה כדי להשבית שמחות.
    מודה, חשוב לי עדיין לזכות והערות כאלה כמו גם הערות מוקדמות שקבעו מראש מי יהיה הזוכה (נבואה שמגשימה את עצמה)מטות את הבחירה. אחרי הבחירה ניתן לפתוח לתגובות. על זה נאמר: סוף מעשה במחשבה תחילה.

  13. אהבה חד-יומית

    נִפְגַשְׁנוּ בַּזְרִיחָה.
    מֶשֶׁךְ הַיּוֹם
    אָצַרְתִי אֶת לַהַטֵךְ בְּגוּפִי
    שִׁיַּטְתִי חֲסַר מְנוּחָה
    מְבַקֵּשׁ לְעָצְרֵךְ, לִנְצֹר
    רְגָעִים מְדַמְמִים
    שֶׁל יַחַד –
    שָׁעוֹת בּוֹדְדוֹת
    שֶׁל אוֹר נוֹגֵהַּ בְּעוֹר
    בְּעֵרַת עֲרָיוֹת
    גִלּוּי וְהֶסְתֵר

    וּבַשְׁקִיעָה
    לֹא רָצִיתְ בִּי עוֹד
    הָיוּ לָךְ הִתְחַיְבוּיוֹת מֵעֵבֶר לַיָּם
    הַמַּעֲלוֹת סֹמֶּק קִנְאָה בִּלְחַיַּי
    – עָנָן שֶׁאִדִּיתְּ לָךְ
    לְצַמֵּחַ לוֹ קַרְנַיִם.

  14. גיורא פישר

    רבותי, המשיח כנראה הגיע.
    עובדה -דליה רביקוביץ' שמה את השיר שלה "כישופים" לתחרות בבננות.
    אם לא זה הסיפור, אז יש להניח שמדובר באותה יד זדונה שמנסה לשסות כאן איש ברעהו.

    • אני מכבסת את תחתוני התחרה שלי ורואה את שירה היפה של רביקוביץ בבננות בלוג. ותוהה, ההיה או חלמתי חלום?

  15. גיורא פישר

    תודה חביבי (או חביבתי) ,אתה חולק לי כבוד גדול בכך שאתה טורח לחפש בארכיון שלי באותה חדווה שעשית לשירתה של דליה רביקוביץ'.
    מחר התענוג שלך יתפח כפליים!

    • שורש יהודה

      לכל הפרות של פישר יש זיקפה מהסלבריטי של הספר האחד הדק, גיורא פישר, שסוחר..לא נגיד במה..לשם קידומו היחצני..

  16. השיר בזול אני קונה אתכם מתכתב עם ביאליק וויזילטיר
    סליחה מותר להעיר?
    אם זה מפריע אולי לסגור תגובות?

  17. גיורא פישר

    עכשיו אני לגמרי בשמיים (אני צריך להזהר ולא לקפוץ כל כך גבוה שמא אפגוש באמת את דליה רביקוביץ' ויאיר הורוביץ שהעתקת את שירי וצרפת לחבורתם.
    אבל האמת, אני בעד פגיס. אז יאללה
    גיורא פישר

  18. ירח ריחני

    ירח ריחני – שיר שני

    אישואישה

    אִיש מְחַפֵש ומְחַפֵש נִפְגָש,
    נִכְרָךְ בְאִישָה מְחַפשֶת
    אישואישה מַשְלִימִים עַצְמָם
    אֶחָד בְמָבָט הַשֵנִי
    לא יְכולִים אֶחָד מְעִם הַשֵנִי לַלֶכֶת
    אָבַל יְכולִים לַעוף
    אישואישה לא עוצְרִים אֶת הַתְנופָה
    אֶל רָכות שֶשואֶבֶת מָעְלָה.
    שְנֵיהֵם שָמַיים שְלֵמִים
    נְטולֵי אָדָמָה,
    פָרְפָרִים צָרִים סְבִיבָם הִלָה.
    אישואישה לא בָרור מִי הוא מִי
    לא בָרור מִי מְהֵם לְרֵגָע
    שִחְרֵר אָחיזָה, חַש גָעַגוע
    אֶל הַחִיפוש
    אֶל קָפֶה שֶל בוקֶר
    הַנִלְגָם לְאָט, לְבָד
    אֶל מָשְקֶה מַר שֶל לָיְלָה
    הַמְעָרְפֵל כְאֵב שֶל הַבוקֶר הַרֵיק,
    וְעוד גָעגוע וְעוד אָחִיזָה מִשְתָחְרֶרֶת
    וְהֵם נִשְמָטִים מתוך הַמָבָט
    נִשְמָטִים מָטָה, פְרומִים, חומְדִים
    אֶת מָה שאֵין
    נחְבָטִים בַאדָמָה הַסְגורָה
    אִיש
    אִישה.

  19. גיורא פישר

    היי! עד כאן!
    אני פורש, מה שאתה עושה זה לא בסדר
    לוקח את השיר "כמו" של פגיס ועושה עליו הכלאות.
    לא יפה!
    אבל אזכור לך את זה לטובה (במיוחד מחר) שהכנסת אותי לרשימה המכובדת.
    שלך
    גיורא

  20. יפה השיר הזה של יאיר הורוביץ
  21. עם כל הכבוד אין זה שיר אהבה

    • גיורא פישר

      קורא תמים
      זה שיר של יאיר הורוביץ שיד קטנה אך זדונה ובוטחת (תחת חסות האנונימיות) טורחת לבלבל איתה את משתתפי התחרות.
      אז כל הכבוד למתחרים ששירתם
      נתפסת אצל חלק מהקוראים כשירת הגדולים או הבוז לחוש הריח והטעם של הנהנים לזעום לכעוס ולהאשים.

  22. גם ההורוביץ הזה יפה
  23. מִשְׁאָלוֹת לִבִּי

    שׁוּם דָּג
    מִן הַמְצוּלוֹת לֹא עָלָה

    לֹא הִצִּיעַ לִי
    שָלוֹשׁ מִשְׁאָלוֹת

    שֶׁאֶשְׁכַּח

    שֶׁאֶזְכּוֹר

    שֶׁאַפְסִיק לֵהַרְגִּיש

    אֵיךְ בֶּעֵינֵיךָ הוּטְבָּעְתִי

  24. האם הצבירה תהיה לפי משורר או לפי שיר –
    כלומר, האם משורר עם שיר של 30 נקודות ושיר של 35 נקודות ינצח משורר עם שיר של 20 נקודות ו 40 נקודות ?

    (כלומר, האם המנצח הוא בעל השיר המנצח או בעל הסכום המנצח) ?

    • אין פה הצבעה עבור שיר לעומת הצבעה עבור משורר.
      בשלב הראשון ההצבעה למשורר מסוים על שיר אחד.
      בשלב הגמר ההצבעה היא על שני שירים ואת/ה מוזמנת לשקול אם בשקלול השניים את/ה עדיין רוצה להצביע עבור אותו דירוג, או לשנותו.

      • ברשימה הראשונה היו הרבה שירים, שמסיבות כאלו ואחרות לא נכנסו לתחרות.

        השירים שכן נכנסו אינם בבחינת השירים הטובים ביותר מן הרשימה המלאה.

        אני מוצא בכך משהו די מצמצם.

        היה למשר שיר שנקרא אבנים שהיה טוב, למשל.

        איני מבין בכלל לשם מה התחרות הזאת,
        ובסיכומו של דבר מבלי להעליב את המשתתפים, אותי היא די משעממת ואני מחכה שהיא תגמר כבר.

        בזמן האחרון כל מיני יוזמות כאן נראות לי מופרכות בעליל ובמוכח.
        מה לעשות נוכח גחמותיו של המשורר המפואר מר אור הנכבד.

        • אדוני האלמוני, השיר 'אבנים' כלל לא השתתף בתחרות.
          לא אוהבים פה פחדנים לכלכנים, אז חסוך לנו את העונג. תודה.

          • ולמותר לציין ש"סיבות אלו ואחרות" היו דעתם ובחירותיהם של חברי הבלוגיה.

          • סליחה,

            לא הגזמת קצת בתגובה שלך.

            מי קבע מה משתתף ומה אינו משתתף. אנשי הבלוג שהם לפעמים קצת טרחנים, וגם קצת לא מפרגנים, גרמו לשירים מסויימים או להשתתף.

            עדיף היה שיותר שירים שהם גם יותר טובים היו אכן משתתפים.

            ומה אסור להגיד שהתחרות הזאת היא משעממת? כל מה שאתה עושה צריך להיות הכי נהדר? חבל שאתה כל כך פגיע.

  25. הפארודיה כלל אינה מצחיקה

    בברכה
    אסתר

  26. חזרת?
    אמנם בעיני "אומרים יש אהבה" של ביאליק יותר טוב מ"אבנים", והוא השיר המנצח במקצה השטויות שלך, אבל אם היית קצת יותר קל היית עף מפה מזמן 🙂

  27. רן יגיל סידר לחברתו הטובה יעל ישראל ביקורת במעריב. גועל נפש. רק קשרים, יחצנות, מרפקים וליקוקי תחת. הביתה, חבורת חסרי כישרון שכמותכם, סוגדי הביקורת והיחצנות הזולה.

    • מי אתה חושב שסידר לך את הביקורות שקיבלת בזמנו על הספר שלך ואותן אתה טורח לנפנף בכל הזדמנות?
      יחצ"נים למיניהם. מה ההבדל?

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאמיר אור