בננות - בלוגים / / אחת לא תקינה מבחינה פוליטית
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

אחת לא תקינה מבחינה פוליטית

 

במסגרת ההקאה הנוכחית של דברים שמאד מפריעים לי ולאף אחד אחר לא ממש אכפת, החלטתי להוציא את הסיפור הבא. שלוש פעמים ראיתי מעשי אלימות לא קלים לצפייה מטעם בנות כלפי בנים. פעם אחת מדובר היה במכות רצח של ילדה גדולה כלפי ילד צעיר ממנה בכמה ראשים. ככל הנראה אלה היו שני אחים, ואפשר לומר כי אלימות בין אחים זה נושא בפני עצמו, מה גם שהם היו צעירים למדי, אז אעבור לשני המקרים הבאים. בשני המקרים הבאים מדובר היה בהקשר של מפגש חברתי בין בני נוער. בתוך כך ראיתי, בפעם האחת, נערה נותנת סתירה לנער, ובפעם השנייה, נערה דוחפת נער אחורה שוב ושוב. מטבע הנסיבות, לא מדובר באלימות מן הסוג הקשה. לבטח המניעים לא היו פוגעניים. אדרבא, הייתי אומרת שאלה היו מעשי פלרטוט. אבל הרגשתי כי הנערים הופתעו לרעה ואפילו קצת כאב להם אלא שאסור היה להם להגיב, לא בדמעות ולא בהרמת ידיים על הנערות. הרי בהתאפקות שלהם, ולמעשה, בהעמדת הפנים כאילו דבר לא קרה, נמדדה הגבריות שלהם. שלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד התאפקות ואי הרמת ידיים, אבל הכלל צריך לחול על בנים ועל בנות שווה בשווה.

 

7 תגובות

  1. אביטל קשת

    אומי לא פמיניסטי, אבל מכירה אישית אישה שמתגרה פיזית בבעלה, וכשהיא נעצרת , גם פיזית, מזמינה לו משטרה והוא חי בפחד ממנה שמה שיבלה במעצר ויפתח לו תיק פלילי. כאמור מכירה .
    ויש מחקר שמראה שהמון תיקים על אלימות של גברים נפתחים בגלל רצון במזונות
    זה לא שאין אלימות נגדית יש, וגם לה הייתי עדה.

    אבל המצב מנוצל.
    יש נשים רעות, כמו גברים רעים. וזה שכל הזמן מראים את הנשים כקורבנות וכחסרות ישע , לא מוסיף להן. זו דעתי. אם שוויון אז בכל.

    אם כי לדעתי כאמור , זה בלתי אפשרי, לדעתי כמובן.

    • אומי לייסנר

      תודה אביטל. הפחד מלדבר בפומבי על הדברים האלה היא השימוש השכיח שנעשה בהם כדי להסתיר את הבעיות הרחבות יותר של אלימות וסחתנות של גברים כלפי נשים. ברור שלא מדובר בבעיות שוות באותה מידה, לא מבחינת מספר האירועים ולא מבחינת חומרתם. אבל הם קיימים, ונדמה לי שגם את הבנות צריכים לחנך להתנהגות ההולמת בני אנוש.

      • אביטל קשת

        אם כבר מדברים פתוח, נשים אלימות הן לרוב תוצר של משפחה אלימה, אנחנו מרחמים עליהן, אני בכל אופן. אני יודעת מה עברה אותה אישה שהפנתה אלימות כלפי בעלה. אבל משום מה הרחמים מתמססים כשמדובר על הגברים שהם אותו תוצר בדיוק.
        זה מתחיל מקטנות, כל הבנות שמחרימות למשל, זו אלימות פסיבית. יש ספרים שלמים על זה.

        נכון שבסופו של דבר נשים מטבען עולות על הגברים, אין מה לעשות.

        אבל דוקא בחברה תחרותית הן יכולות להפנות יותר אלימות( פסיבית) במקומות עבודה וכדומה.

        ואת זה אני עברתי. וכן לדעתי זה עניין של חינוך שלא מספיק מדגיש בפניהן את המעלות המולדות שלהן.

        • אביטל קשת

          בנוסף( אהבתי את הכותרת שלך) שלא ישתמע שאני תומכת באלימות מכל סוג שהוא. בעיקר שאני חוויתי אלימות גברית, בעיקר במוסדות הלימוד בהם למדתי, כי אני דעתנית וגברים שונאים את זה. ואכלתי המון, המון מכות. אין מה לדאוג. מצד שני אף בת לא הגיעה להצלתי. ראיני תומכת בהסתרה.

          נשים יכולות להוות כוח חברתי טוב, בתנאי שאינן מושפעות מגברים, ומועצמות כנשים, לא כשהן מנצלות כל מיני פרצות לטובתן.

          וכאמור, עניין המזונות יותר שכיח מהמדובר, יש על זה מחקרים.

          • אומי לייסנר

            תודה על הערותייך. רק מילה על המילה "מחקרים". צריכים לקחת אותו בערבון וגבל — מי ערך? מי מימן? מדוע? וכו'.

  2. האמת, לצערי, פגשתי הרבה יותר נפגעות אלימות מידי גברים מאשר להפך. לא שזה לא קיים, אבל החברה מתירה לגברים להיות מוחצנים ותוקפניים. ונשים למדות מגיל צעיר שכבוד בת מלך פנימה.

  3. רבקה ירון

    הגעתי במקרה (אני חדשה, זה התירוץ וזאת האמת:)), ובמקרה מצאתי מה שאני מחפשת מזמן ולא מוצאת בקלוּת: הודעה/הודאה על אלימות מצד נשים, ילדוֹת – מ"המין החלש" כלפי "המין החזק".
    נכון, אִם שוויון, גם במקרים אלה.
    תודה, אומי.
    רבקה ירון

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר