בננות - בלוגים / / שנה טובה יולי
לקרוא עיתון מול הרוח
  • טל איפרגן

    משוררת, סופרת ועורכת, ילידת 1983, חיפה. עד כה ראו אור שלושה ספרי שירה שלה: הראשון "נגיעות" שיצא בהוצאת גוונים - ספר המכיל בעיקר שירי אהבה ואופטימיות; השני "הגדה – אם תרצו" שיצא בהוצאה עצמית בהשראת חג הפסח; והשלישי "הפוך בלי קצף" בהוצאת פיוטית, ספר שסובב כולו סביב בית קפה וסביב יושביו, על הבטיו השונים. רומן ראשון שלה - 'לקרוא עיתון מול הרוח', יצא לאור בהוצאת עמדה במהדורתו השנייה.

שנה טובה יולי

היי יולי. אני חושבת עלייך. על כל אשר עברת עד כה. ורציתי לספר לך שאת נוגעת, מרגשת ומחזקת אנשים רבים, כשם שרצית. תקוותי כי גם את אלה שכואבים את עברך, את מחזקת בדרכך הענווה. הם מבינים היטב, שאת, אינך עוד מסכנה. יתרה מכך, כעת את מאושרת ושלמה.

אני נזכרת בך ללא הרף, את בלתי נשכחת עבורי. אולי מפני שאת חלק ממני, חלק בלתי נפרד. את מזכירה לי להתגבר, להעז, ובעיקר לא להתפשר על פחות מאהבה. אשתף אותך שלאחרונה אני ריקה ומלאה כאחד, קשור לבטח לחגים שבפתח, אלה שמעוררים געגועים. תמיד.

יולי, את היית זו שלימדת אותי לבקש הווה ארוך, ואני משתדלת. זוכרת איך סיפרת לי, על אותו ספסל נבחר בפארק, שהיית רוצה להיות אמיצה יותר? לו רק יכולנו לשוב אל הספסל ההוא, הייתי משכנעת אותך שאת כזו.

יש קטע בספר שאת מתארת אנשים שבחרו במחר על פני האתמול. מפני שמחר חג. ברצוני לבחור כך אם כי עומד מולי ערב חג שונה השנה. אבי, בניגוד לשלך, כבר לא ידפוק לי בדלת. לא תהיה לי הזדמנות לבקש סליחה, לאחל לו גמר חתימה טובה, לחבק. לא תהיה לי. אף החלום על כך שהדבר יכול להתרחש, התנפץ לרסיסים קטנים של טל. אבל יולי, רציתי לספר לך שאת נוגעת, מרגשת ומחזקת אנשים רבים, כשם שרצית. רציתי שתדעי שדרכך למדתי לקבל שוב, לגמד את הכעס, ולהעצים כמחדש את יפי הדברים הפשוטים. אני מאחלת לך שנה טובה באשר הנך. העצימי את אושרך, שכן, את חיה מחוץ לדפי הספר כעת. את מגשימה מציאות זכה שאותה ביקשת בסתר לבך הקטן. ואני, אני אבחר במחר על פני האתמול.
פרק חדש בחיים מתחיל עכשיו.

שנה טובה, מלאת סיפוק, שפע פנימי, בריאות טובה ואהבת אמת, לכל קוראיי.

2 תגובות

  1. שנה של המשך נגיעות, התרגשות וחוזק. שנה של תקוות של המשך קדימה ומעלה.
    שנה של פרק חדש, מלאת סיפוק, שפע פנימי, בריאות ואהבה.
    שנה טובה ליולי ולך

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לטל איפרגן