בננות - בלוגים / / לג'וקר שלי
לקרוא עיתון מול הרוח
  • טל איפרגן

    משוררת, סופרת ועורכת, ילידת 1983, חיפה. עד כה ראו אור שלושה ספרי שירה שלה: הראשון "נגיעות" שיצא בהוצאת גוונים - ספר המכיל בעיקר שירי אהבה ואופטימיות; השני "הגדה – אם תרצו" שיצא בהוצאה עצמית בהשראת חג הפסח; והשלישי "הפוך בלי קצף" בהוצאת פיוטית, ספר שסובב כולו סביב בית קפה וסביב יושביו, על הבטיו השונים. רומן ראשון שלה - 'לקרוא עיתון מול הרוח', יצא לאור בהוצאת עמדה במהדורתו השנייה.

לג'וקר שלי

ג'וקר. אתה צודק, כל כך צודק, תמיד צודק. חכם ממני.
חכם, ורגיש, ועוטף. בגללך ובזכותך כואב לי שוב, שמה, באזור המקולל שבין בחזה שלי לריאות.
נסיעה אחרונה יחד, אין שמש, אין גשם, רק אתה ואני, לא מספיק שלמים. מעלינו עננים בהירים, ובי חשוך ללא כל קשר אליך. או אליך ואלי. חשוך אצלי, כי השנה כיבו לי את האור בטרם נרדמתי. ראיתי מלא מפלצות דמיוניות. לא היית עמי כשראיתי אותן, ועדיין אתה מפחד מהחושך שלי, חושש שלא תוכל להכיל אותי לעולם.
האומנם?
אני משערת שעלי להודות לך. זרקת אותי כי אנחנו לא מתאימים, אנחנו שונים, אנחנו רוצים מעבר ללא לישון בלילה לבד. בין כה וכה אנחנו לא ישנים טוב יחד. אני בועטת ואתה מתכווץ, מזל שמעלינו יש כוכבים דבוקים שזוהרים בלילה.
שומעת ספרדית מפרקת. מגבירה את המוזיקה, ונחלשת. יש לי זיכרון צילומי. הפנים שלך, הפרופיל שלך, עולים מולי כמו פרסומת מעצבנת ב'יוטיוב'. אני מדלגת, והגוף שלך, הריח. הם מגרדים לי.
ואתה… אתה צודק, אנחנו לא מתאימים, אבל הכאב באזור המקולל (הלב שלי) הפסיק להאמין בצדק כבר מזמן. בא לי לאהוב אותך פעם אחרונה, לישון אתך ולשחרר אותך. לקרוא בסטטוס שלך, בעוד כחצי שנה לערך, שמצאת את בחירת לבך. שאתה עף. דואה. מאושר. אני מאחלת ללב שלך לא להפסיק לפעום. תוותר על הכול רק אל תוותר על אהבה. אשלוף אותך, ג'וקר, מדי פעם, מבלי שתדע, ולו רק בכדי להזכיר לעצמי את עצמי.

תגובה אחת

  1. ששונים, לא מתאימים, רוצים מעבר, אין טוב יותר מלסיים. נכנסת אומנם השאלה האם הזמן היה מספיק כדי לגלות זאת? אבל זה כבר לא משנה.. הכאב שבאזור החזה אף פעם לא מבין בצדק. הוא חש, עטוף כאב, ומתפרק. נרפה, נרפא לאט ומתחזק. ואז מתפנה להזכיר לעצמך את עצמך.

    אחרי הכאב

    אחר צהריים אחד, שלעולם לא ישכח
    מגיע לבית שלך ויושב ליד השולחן.
    יש בהדרגה מקום לו בכל חדר
    על הקירות והרהיטים יהו עקבות שלו, שלחם.
    הוא הסדר את מיטתך, את הכרית שלך.
    הספרים בספריה, עולמך, יתאימו לטעמו ודמותו
    התמונות יעברו מקומות
    עיניים אחרות יצפו בהרגלים שלך
    את הלוך ושוב בין הקירות ואת חיבוקך
    והצלילים והריחות היומיומיים יהיו שונים.

    ערב אחד שלעולם לא ישכח
    זה ששיבש את הבית וחי את הדברים שלך
    יצא דרך הדלת כאשר בקושי יגיד שלום
    ואת תצטרכי לעשות שוב את הבית
    לסדר מחדש את הרהיטים
    לנקות את הקירות
    לשנות את המנעול
    לשבור את התמונות
    לטאטא את הכל
    ולהמשיך לחיות.

    אוהבת אותך ומחבקת

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לטל איפרגן