חבל שקורה מה שקורה עם ענת. יחסר לנו החמר ההיסטורי המרתק שלה.בתקוה שכל ההדורים עוד ייושרו, אני מפנה שוב את המבט אל גוף המים שלפני כדי להרגע ולהתנחם מענייני בני אדם.
הַכִּנֶּרֶת נִכֶּרֶת
הַכִּנֶּרֶת נִכֶּרֶת:
בְּמִקּוּם גֵּאוֹלוֹגִי שָׁ פַל
בְּמִקּוּם תֵּאוֹלוֹגִי מוּרָם
בִּסְאוֹנָהּ הַמֻּשְׁקָט בְּאַחַת
בְּנִיסֵיהַ שֶׁעֲדַיִן מַרְעִישִׁים אֶת הָעוֹלָם
בְּמִפְלָסָהּ הַמְּנַצֵּל אֶת 80 הָאֲחוּזִים מַיִם שֶׁל הַגּוּף
וְאֶת הַכַּמּוּת הַמִּשְׁתַּנָּה שֶׁל הַמַּיִם הַמַּגִּיעִים עַד נֶפֶשׁ
לַעֲשׂוֹת מֵאִתָּנוּ
כֵּלִים שְׁלוּבִים
בּוֹרוֹת
שֶׁמְּאַבְּדִים גַּם מְאַבְּדִים,
שֶׁמַּגְנִיבִים לְמַאֲגָר פְּרָטִי
אַךְ תָּמִיד מַשֶּׁהוּ פִּיּוּטִי וְתָם וְשָׁר נִשְׁאָר;
תְּרוּעַת הָאֹשֶׁר שֶׁל רָחֵל…
שְׁמוֹנֶה קְרִיאוֹת הַ'אַשְׁרֵי'
מֵרֹאשׁ הָהָר
הכינרת ניכרת בכוסה ( החצי מלאה -לפי ראיית עולמה של סבינה) בכיסה (עליית מחיר מימיה) ובכעסה (מצב רוחה המסוכן לרוחצים בשעות אחר הצהריים )
מצטערת, הפעם לא אהבתי. זה לא ממש שיר. מניפסט למפלס המים, לא יותר.
זכותך. אבל יש כמה דברים שצריך לדעת כדי לקבל משהו מהשיר הזה:
1.שיש בתלמוד דיבור על בורות מים מסוגים שונים, כאלה שמאבדים מהר את המים וכאלה שמחזיקים ואוגרים.
2. המתח בין מים פיזיים בים ובגוף האדם והביטוי 'מים מגיעים עד נפש'
3. שיש שיר של רחל על הכנרת: "זו תרועת האושר בעלות ימי"
שיש בכנרת הר ששמו" הר האושר" " כי שם נשא ישוע את "הדרשה על ההר" בה שמונה פסוקים המתחילים כל אחד במלה אשרי: "אשרי עניי הרוח כי הם ירשו ארץ".
סבינה, תודה על ההסבר. הוא בהחלט נותן עומק לשיר ואולי לא קלטתי את האסוציאציות שאיתן התיישבת לכתוב את השיר. אז ניסיתי לשאול את עצמי למה לא התחברתי אליו – אולי משהו בקצב, בריתמוס. אולי.
סבינה, מהן 8 קריאות האשרי? סליחה על הבורות.
רות, אני משערת שמדובר בדרשה על ההר של ישוע
כמו שגבריאלה כבר כתבה: הכוונה לדרשת ההר שנשא ישוע על "הר האושר". ההר הזה ממש מול עיני בכל רגע.
אל תצטערי סבינה אני בסדר וגם יודעת להודות בטעויות ואף בקשתי סליחה מכולם אז עכשיו מקוה שנחזור להנות בצותא ביחד
איזה יופי! ממש העכיר את מצב רוחי.
סבינה,
לא זה המקום ולא זה הענין ואם תעני בבקשה לא כאן אלא במקומו?
מצטער כי הקדמת ולא ראית קשר בין התמונות, וכבר קישרתין במקומן ואפשר לראות.
נקווה שעניתי על הצד הטוב.
משה