בננות - בלוגים / / אותה הבעה מתוקה, מתמסרת
המלאך גבריאל
  • נאור גבריאל

    יצאתי מרחם אימי על אפי ועל חמתי, כדי להבין שאני בכלל לא רוצה להיות פה.  כל מה שאני יודע לעשות זה לכתוב. תמיד, מאז ומעולם, לנצח.  וחוץ מזה: בן 32, גבר חייה של אימי, גבר חייהן לשעבר של כמה נשים נוספות שלא אהבו את העובדה שאימי היא עדיין גברת לבבי.  קורא, כותב, עורך, משאיל מילים, שואל מילים, גונב מילים, בורא מילים. חי בשכירות מופרזת בעיר ללא גבולות, ערבויות והפסקה.  מגדל כלב, חתול וחתולה ועץ תות בגינה.

אותה הבעה מתוקה, מתמסרת

 

 

 

 

בקניון ראיתי הומלסית, לא מבוגרת מדי אך שערה כבר מלבין, לבושה בבגדים של הומלסים, תערובת בלתי אפשרית של מלבושים שקיבלה או מצאה בפחים, ובעיקר, מצחינה, כל כך מצחינה. מי מוכן לדבר איתה. מי מתקרב אליה. מי מוכן לעמוד לידה.

 

שעתיים ישבתי בקפה. בעת הזו היא חלפה שם כמה פעמים, לא קיבצה נדבות, סתם חלפה לה, מבטה מטומטם ובוהה. שתי נערות עשו לה "בוּ" כדי להפחידה, והיא כאילו לא ראתה אותן. עיוורת לנעשה סביבה, את שיירי תודעתה מייחדת לאיתור שיירים בפחים. הוציאה מאחד מהם חצי סנדוויץ", אכלה אותו. הרבה דברים זורקים האנשים בקניון. היא נמצאת שם כדי לקחת אותם, לנצל שאריות מהחיים.

 

אתמול שוב ישבתי באותו בית קפה, ושוב היא סבבה לה שם באפס מעשה. חשבתי לקנות לה עוגה וקפה, אבל פחדתי מהריח שלה. הריח הנוראי שנשאר, ממש נדבק באוויר גם דקות ארוכות אחרי שהיא מתרחקת משם. איש נוראי אני, חשבתי לי, אני מפקיר את ההומלסית לרעב, ואם לא לרעב, אז לסנדוויצ"ים חצי אכולים מהפח, ומי יודע איזה מיקרובים שורצים עליהם, מי יודע במה היא חולה או אפילו מסתכנת בחייה.

 

בשעה הבאה היא הופיעה שוב, תלויה על זרועו של גבר צעיר. הוא חיבק את כתפה והיא נשענה עליו. הוא כל הזמן דיבר אליה בשקט, אי אפשר היה לשמוע על מה, ועל פניה הייתה הבעה של ילדה, כנועה כמו שיה בעדר. מה הוא אומר לה, שאלתי את עצמי, איך הוא סובל את הריח שלה. מה הוא אומר לה, ששינה את הטמטום של פניה להבעה מתוקה, מתמסרת. 

 

 

 

 

 

5 תגובות

  1. כתוב טוב ונוגע ללב עד מאוד.

  2. צילמת רגע… צובט, יכול להיות שזה אחיה? או בן משפחה?
    שאלתי את עצמי אם הייתי כותבת פוסט כזה? והאם אני הייתי עוזרת?
    ניראה לי שלא… אך נתת מקום למחשבה.
    להתראות טובה

    • תודה טלי וטובה.

      הלוואי והייתי יודע מי זה שניגש אליה והראה לה פנים אנושיות וידידות.

  3. "מה הוא אומר לה, שאלתי את עצמי, איך הוא סובל את הריח שלה. מה הוא אומר לה, ששינה את הטמטום של פניה להבעה מתוקה, מתמסרת. "
    אולי…אמא?

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנאור גבריאל