בננות - בלוגים / / זלצבורגי קטן שלי
תמר
  • תמר קומם

    חייה בניסוי ובתהייה.

זלצבורגי קטן שלי

מוזר. היו שבועיים שלושה שכתבתי המון בבלוג הזה ההזוי שלי. כתבתי, מחקתי, ערכתי.  ולפתע הפסקתי. אמנם התחלתי עבודה חדשה , ומעולם לא הייתי טובה בג"אגלינג בין תחומים שונים בחיים, אבל היצר לעוף אל הבלוג פשוט… מת. וכמו כל יצר שמת, אתה מנסה להחיות אותו על ידי עבודות כפייה. ולכן פתחתי דף והתחלתי לכתוב.. ויוה לה בלוג.

 

שמיכה עשויה צלילים מחממת אותי עכשיו היישר אל גרעין הלב הזה שלי שפועם באופן קבוע במהירות איטית של 70 פעימות בדקה.  מעטים הדברים שמאיצים את פעילותו, שכן שהפך אט אט סמיך ביותר באדישות. שיגרת יומי מנוהלת רוב הזמן על אוטומט. נפשי מתייתמת ממני ובדקות של פנאי נמהלת האדישות בעצלות. ההצלפות העצמיות לא שותלות זרע ואולי אפילו תורמות לקבירתה המוחלטת של הנפש. לא ספר, לא מילה כתובה חדשה בדרפטים המונחים אצל שולחני, לא סרט קולנוע ולא רקיחה של ארוחה טובה ביתית כזו המחממת באמת את העורקים  (ולא סתם סותמת את הקיבה).

 

תנועה מקסימאלית של ידיי היא להניח את המחט על הפטיפון ולנוע לצריבת הצלילים החמה שלה. וכשאני מסיימת עם הקנדי החמים ונמוך הקול, אני עוברת לאמריקאי המתולתל וגיחות המפוחית. 

והגרנד פינאלי….

 

אני חושבת שלא הבנתי את תרדמתי הפנימית עד שהמחט החלה משרטטת את היצירה המחייה ממיתה הזו.

היצירה הזאת… היצירה הזאת כל כך אלוהית ורגש מת מתעורר לחיים. הקולות והצלילים ההרמוניים כמו דוחפים עם מטאטא גומי צפוף את דמי , עד הטיפה האחרונה, במהירות אימתנית אל הלב המתפוצץ.   אף יצירה מוסיקלית ששמעתי עד היום לא מצליחה ליצור בי את תעצומות נפש כאלה. אם יש כדבר הזה, אשמח להכיר. אינספור הפעמים ששמעתי אותה לא מפחיתות מההתרגשות שהיא מעוררת בי.  

אולי בכל זאת אחזור לתעסוקות הנפש שלי. בזכות הזלצבורגי הקטן  ותפילת האשכבה המופלאה ביותר שידע היקום שלי.

2 תגובות

  1. רונית בר-לביא

    לאן נעלמת ??

    קצת עובדים, כבר נעלמים ?
    :))

    וכן….. אני מבינה אותך לגמרי,
    עם היצר המת לעוף אל הבלוג.
    גם אצלי זה ככה, אבל לפעמים השעמום גובר…

    ואני מזדהה עם עניין "עבודות הכפייה".
    כמה ממאמריי היותר מוצלחים נכתבו ככה.
    לא מתוך הארה וכלום.
    פשוט יישבתי את עצמי לכתוב, התחלתי סתם ואחר כך הכל כבר זרם.

    עברו כאן הרבה מים בנהר, ויש אחד אנג"ל שזקוק לתרומות (בטח תראי כבר בפוסטים) וכמה בלוגרים חדשים,
    והרבה כתיבה.

    אוהבת לקרוא אותך.

    • רוניתה, בהחלט נקברתי בעבודה. יקח לי זמן להתרגל לחיים הכל כך שונים שיש לי עכשיו.אלמד אטא אט לתמרן. ובהחלט יש לי המון השלמות קריאה לעשות בבננות ! אכנס לפוסט של יעל לגבי אנג"ל. בהחלט. ואני מניחה שיש כמה פוסטים שלך לקרוא גם!
      תודה על קבלת הפנים החמימה שלך:)

© כל הזכויות שמורות לתמר קומם