בננות - בלוגים / / ניקוי ראש
מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

ניקוי ראש

יש לי בלוג בבננות כבר יותר משנה, בנוסף לבלוג ה"פרטי" בישראבלוג שרץ כבר יותר משנתיים.
וזה מעייף.
כתבתי באחד הפוסטים הקודמים על הרצון לפידבק מיידי, על התחושה שטקסטים נכתבים ומיד רוצים להתפרסם בבלוג. זה פיתוי שקשה לעמוד בפניו, בעיקר כשהחברים שלי רחוקים ואין לי קהל מיידי של "קוראים ראשונים" בסביבה הקרובה. ובכל זאת צריך לעמוד בפניו, מהסיבות שפורטו בפוסט ההוא. בייחוד עכשיו.
כתבתי בפוסט הקודם על המובלעת שלי, המקום המנותק והדובר עברית בתוך השפה והארץ הזרה. וזה נכון, המקום הזה תוסס – בייחוד עכשיו – ברצון להתפתח, לגדול, וליצור דברים חדשים מתוך כך. אבל היצירה הזו לא יכולה להתבצע תחת לחץ פרסום, חיצוני או פנימי; והפיתוי המתמיד של הבלוג – כלומר עירוב קבוע של הקוראים ושל התגובות ושל הפרסום במלאכת היצירה – הוא סוג של לחץ כזה. ומעבר לכך, הבלוג הוא גם מעקף לניתוק, ערוץ שבו אני מתחכם לעצמי וממקם את עצמי בחזרה בתל אביב, גם כשאני רחוק. יש בזה הרבה מאוד כוח ונחמה, אבל בתקופה הנוכחית אני זקוק למשהו אחר, לפחות עד שמה שמחפש את דרכו החוצה, ימצא.
מכל הסיבות האלה, אני לוקח פסק זמן.
הבלוגייה הזו היא מקום נהדר, תומך ומפרה, ונהניתי מאוד לגור כאן זמן מה. אבל אני זקוק עכשיו למשהו אחר, ויוצא קצת לנשום את האוויר הקר מחוץ למטע. אני לא סוגר את הבלוג או שום דבר בסגנון, רק לוקח קצת "טיים אוף", לנקות את הראש ולחפש לי דרך. באופן טבעי, אני גם איעלם קצת משאר הבלוגייה – כלומר מחזית התגובות בבלוגים אחרים – למרות שאמשיך לקרוא מה שמעניין אותי, ואגיב כשארגיש שיש לי מה להגיד. אני גם לא שולל את האפשרות להעלות פעם בפעם איזה פוסט, כשארגיש שזה נכון ומתאים. וכשאני אחזור, אני אחזור.

17 תגובות

  1. הנחבא אל הכלים

    אמירה ברורה ומובנת.
    למרות שהם לא נראים לעין, אין עבותים מכבלי הבלוג.
    בהצלחה!

  2. לבן הכנעני

    אפשר לחשוב שישבנו לך על הוריד
    ולמה להצהיר הצהרות
    כל טוב

  3. איריס קובליו

    בהצלחה רונן. שיהיה חורף טוב!

  4. בקרוב אצלי…
    בהצלחה.!

  5. מירי פליישר

    אמא
    כשהילד רוצה לגדול ולהתפתח,רצוי שיהיה רחוק מחיקה האוהב והחם של אמא.
    ריחוק קריר של מרחב פנוי ממנה.

  6. היי רונן
    מניחה שהדברים הרבה יותר עמוקים מעבר למילים , אי אפשר להבין למה עושים פעולה זאת או אחרת, כי הבלוג גם דורש מימך -לרוץ טוב וחד… ולכן יש בו את הכח , אך אני חושבת שכל הכבוד לך ל להחליט דורש אומץ , להפרד, ולו גם לרגע, זאת אמירה אחרי מחשבות…
    מאחלת לך, משקפת לצלילה, לראית לילה, לראיה למרחקים
    לראיה פנימה
    להתראות טובה

  7. והבלוג השני?
    ודרך צלחה!

  8. הפוסט הזה, רונן, נראה כמו המשך לפוסטים הקודמים, שכולם מבטאים מצוקה והתלבטות, ונדמה לי שיש בו גם מן האכזבה מכך שאנחנו לא ממש עוזרים לך. אבל אנחנו גם לא יכולים לעזור לך, כי אתה נלחם עם עצמך, ובמלחמה הזאת אתה לגמרי בודד, כי למרות שניסחת שורה של שאלות עקרוניות כלליות, ההחלטות שאתה צריך לעשות הן לגמרי אישיות ופרטיות – אי אפשר להעמיד את הצורך או אי הצורך לפרסם כעניין עקרוני, וגם לא את הצורך בקשר עם שפת אמך והכותבים בה כעניין עקרוני – זה עניין אישי ורגשי, אפילו אינטימי, שכל אחד מוכרח ללכת בעקבות לבו. ובכל מקרה, מה שאני יכולה לומר לך בפרספקטיבה של כמעט עשרים שנה, אין כאן עניין של ההחלטה היותר מוצלחת, אלא של מחיר שמשלמים על כל החלטה והחלטה, והמחיר הזה כואב כל החיים.

    השאלה היחידה הרלוונטית כאן היא מה אתה מרגיש, על מה אתה מעדיף לוותר ועל מה אתה לא יכול לוותר בשום אופן, ואת זה רק אתה יודע.

    ובכל מקרה שיהיה לך בהצלחה

  9. לי נראה שההחלטה לצאת מהבלוג קשורה גם בתחושה ברורה ועקבית שהשיחות בבלוגיות אינן מעלות דבר כי התגובות מוגבלות לשבחים ולא לדיונים מעמיקים. אין עומק
    הביטויים הבוטים של יעל בהסבר שלה מהו בלוגר. זה לא משקף תרבות אלא זימה של כתיבה.
    מי שמחפש תרבות אסור לו להיות כאן. וכנראה שאני עצמי קצת פרא אדם כל עוד אני כאן…

    • יוסף, אני ממש לא חושבת כך, בטח לא פראי אדם, סתם בני אנוש שרוצים לפתח שיח יצירתי כלשהו

      • למה צריך כל הזמן לחפור, מי שרוצה פסק זמן ,שיעשה זאת ,זכותו המלאה, לא צריך לחפש ,לנבור ולחפור כל מיני סבטקסטים עלומים, שיהיה לך בהצלחה רונן

  10. הי רונן, מעניין שבפןסט הקודם של שם ופה בדיוק חשבתי על זה, (זה-כלומר דברים הקרובים לתובנותיך אלו שכאן), כי חושבת שאתה עובר תהליכים שברורים לי באופן אישי, ואולי מתוך נסיון דומה. חשבתי על זה שיש אנשים שהבלוג מפתח ומקדם אותם ויש כאלו שהבלוג הוא משהו שנקרה בחייהם וגם אם הם נתקעים ומדשדשים בחוויה, הם קמים ברגע הנכון וממשיכים הלאה, כי בכל זאת ההתפתחות היא גבולית ולאחריה הבלוג עלול בעצם ליצור תקיעה.
    בנוסף, הייתי עדה,ודאי ככל שאר הקוראים לתהליך ההכרה הזו שלך וההבנה שלך את האינטרנט ומקומן , בחיי האדם בכלל, ובחייך בפרט, מודה שהיה מעניין לעקוב אחרי ההבשלה הזו של התובנות אצלך ובעבורך, משהו מציצני אצלי, (אולי בעצם), וההחלטה הזאת שלך לגבי עצמך נראית לי ההחלטה הכנראה מתאימה, ואחריה יש עוד שלבים, מעניין מה יהיו שלביך, בכל מקרה דרך צלחה ומחזקת את החלטתך מכל הלב.

  11. בהצלחה עם הניקוי ראש רונן. אתגעגע ואחכה שתשוב.

  12. בהצלחה בדרכיך בכל. אבל לדעתי אין צורך בפרידות בבלוגיות. לפעמים לא נמצאים בבית, לפעמים לא עונים לטלפון. באים והולכים ולא חייבים להודיע. זה חופש.זה לא שאתה מושך את עצמך לגמרי, את היצירות של, את הפוסטים, מוחק. זה יהיה יותר כמו "המנוי אינו זמין", לא?

  13. מזדהה הרבה. בהצלחה רבה.

  14. כמה תגובות מקובצות כדי להבהיר כמה דברים:

    1. החלטתי להכריז על ה"ניקוי ראש" ולא סתם להיעלם, משתי סיבות: ראשית, זה נראה לי לא מנומס סתם להיעלם – הן מכתיבה והן מתגובות בבלוגים של אחרים – ללא הסבר. שנית, כי רציתי לסמן לעצמי את הניתוק הזה, כדי שלא אסוג ממנו בקלות.
    2. הבלוג השני ימשיך, בין השאר משום שהוא קו התקשורת העיקרי שלים עם משפחה וחברים בישראל, אבל הוא ימשיך להתמקד בנושאים אישיים ולא בכתיבה או בהגיגים על אמנות.
    3. תודה לכל המתייחסים ולכל קוראי הבלוג.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר