בננות - בלוגים / / משהו על "מוזיקה קלה" (שהיא "כבדה" מאוד) ועל הערגה הגדולה העולה ממנה לאלוהים
אדמיאל קוסמן Admiel Kosman
  • אדמיאל קוסמן

    אדמיאל קוסמן הוא פרופסור למדעי היהדות באוניברסיטה של פוטסדם ומשמש גם כמנהל אקדמי של הסמינר לרבנים רפורמיים על שם גייגר בברלין. פרסם עד עתה מאמרים אקדמיים רבים במחקר ההלכה והאגדה ושמונה ספרי שירה. ספרו האחרון ראה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד: "סידור אלטרנטיבי לשבעים ואחד שירים חדשים" (2007). אדמיאל הוא בעל הטור "אוצר קטן" בעיתון "הארץ" ובעל טור קבוע גם בכתב-העת "חיים אחרים": "תורה שבלב". ספריו העיוניים: "מסכת גברים: רב והקצב ועוד סיפורים: על גבריות, אהבה ואותנטיות" (2002); "מסכת נשים: חוכמה, אהבה, נאמנות, תשוקה, יופי, מין, קדושה" (2007); "נשיות בעולמו הרוחני של הסיפור התלמודי" (עומד לראות אור בימים אלה בהוצאת "הקיבוץ המאוחד").  

משהו על "מוזיקה קלה" (שהיא "כבדה" מאוד) ועל הערגה הגדולה העולה ממנה לאלוהים

 

משהו על "מוזיקה קלה" (שהיא "כבדה" מאוד) ועל הערגה הגדולה העולה ממנה לאלוהים/ אדמיאל קוסמן

 

 

כיוון שהבלוג הזה מאפשר לי להעלות כאן את הדברים האהובים עלי ככל העולה על רוחי (כך אמרה לי יעל במפורש, ואני מקווה שלא תחזור בה בעקבות מה שאכתוב), אני מעלה כאן כמה מאלבומי האהבות הנסתרות שלי.

אתחיל במוזיקה. נא לא לפחד: לא מוצרט או בטהובן או משהו כזה, אלא במוזיקת רוק. מה שקרוי בדרך כלל בלשון מזלזלת קצת: מוזיקה קלה. אמנם השירים שאדבר עליהם כאן אינם נכללים אצלי בקטגוריה "קלה" בכלל, אלא בקטגוריה "כבדה", "כבדה מאוד". קטגוריה דתית. ולמה דווקא דתית? על כך אומר כמה מילים בהמשך.

רגעים כאלו של מפגש עם שיר מהסוג הזה, הינם רגעים  שאני מכנה רגעים של "נגיעה בנצח". הסימן שלי לרגע כזה של מפגש עם הנצח דרך המוזיקה ייראה אולי מוזר ממבט ראשון: כשעולה אצלי לפתע תחושה חזקה ובהירה ש"בשביל הרגע הזה היה כדאי לעבור את כל מה שעברתי עד עתה – ולהישאר כאן, על האדמה הזאת, בעולם הזה".

אך כיוון שאי אפשר לדבר על כל השירים – אשלוף שניים מרשימה הארוכה כדי להסביר מעט מן הדברים שעולים במחשבתי כשאני מתבונן בחוויה הזאת.

ומדוע דווקא שניים אלו? ראשית משום שהם אהובים עלי מאוד, שנית, משום שהם מייצגים את הרעיון הרליגיוזי שברצוני לומר עליו משהו, ושלישית, משום שהם נבחרו בשעתו – בישראל כבמקומות רבים אחרים בעולם – במעבר מהמילניום הקודם לזה הנוכחי כשירים האהובים ביותר בעשור הקודם של שנות התשעים.

(ובאשר לשירים חדשים יותר: קצב העיכול שלי התרבותי שלי איטי מאוד, אם כי כמובן שישנם דברים עוצמתיים מאוד שראוי לדבר עליהם בנפרד).

המפתיע הוא ששני שירים אלו אינם שירי אהבה רגילים שאוזנינו כה רגילות לשמוע. אין הרי צורך להוכיח את העובדה הידועה לכל שרוב רובם של השירים העבריים והלועזיים עוסקים בנושאים הקשורים לרומנטיקה, אהבה ומיניות. השילוש הקדוש הזה מככב על כל במה פופולרית בעולם המערבי אבל אנחנו כל כך מורגלים לכך עד שאין אנחנו מבינים שאין זה דבר טבעי ומובן מאליו בכל חברה אנושית. בחברות העתיקות רוב השירים שהושרו בקהל-עם עסקו בעניני דת. הערגה הדתית של שירת הקודש תפסה מקום מרכזי ביותר. אך בעולם המודרני תפסה הערגה למימוש האהבה האישית, הרגשית והמינית את מקומה המרכזי של הערגה הדתית של בני הדורות הקודמים.

בעולם שבו הדת, הקהילה והטקסים הדתיים המלווים את מחזור החיים הולכים ונחלשים תופס פולחן הארוס מקום מרכזי בפנטזיה של היחיד, שכל שנותר לו הוא לבנות את ה"קן" החם הקטן שלו.

וככל שהקושי לחיות בזוגיות המאורגנת של התא המשפחתי גדל והולך בחברה המערבית הניידת והפתוחה – כך גם הולכת ותופחת ה"הזייה" על בן הזוג האידיאלי ועל "האהבה הגדולה שמצפה לכל אחד" (גם על כך יש לומר כמה דברים, אך לא עת לכך עתה).

את הצורך העמוק הזה ב"הדמייה" של מה שהוא כל-כך בלתי מושג – באופן מלא ושלם, קבוע ומתמשך – מספקת האמנות הפופולרית להמונים בדרכים שונות. זה הוא גם סוד הפופולריות העצומה של המוזיקה הקלה על כל סוגיה. נדמה לי שלא רבים יחלקו על כך שאם אמני הפופ והרוק למיניהם לא היו מספקים "סחורה” זאת להמונים המוזיקה היתה תופסת מקום שולי ביותר בחיי ההמונים בעידן המודרני.

קשה להאמין שתעשיית המוזיקה היתה ממשיכה לגלגל מליונים בכל רחבי העולם אם נושאי השירים היו למשל כאלו: השמחה הגואה בלב המשקיעים על עליית השערים בבורסה או על ירידת מחירי הנפט, או העצב העמוק על מצבן המתדרדר של הממשלה או מועצות הפועלים.

ודווקא משום כך הופתעתי מאוד מצד אחד – אם כי כלל לא הופתעתי מצד אחר – כשנוכחתי לדעת כי דווקא שני השירים הללו נבחרו באופן כה בולט בארץ ובעולם כשירים האהובים ביותר של כל שנות התשעים. שירים אלו החזירו אותי לפחות בהרגשה אל משהו קדום וארכאי, אל השירה והפיוט של העת העתיקה וימי הביניים – ואל העיסוק בשאלות הדתיות העמוקות של הקיום.

השיר האחד הוא “Losing my Religion", של מייקל סטייפ ולהקת R.E.M.

זהו שיר נפלא של התלבטות וכפירה שהן עצמן חיפוש, ואין כדוגמתן לחיפוש אחרי האהבה האלוהית האמיתית של בן הדור הנבוך שלנו.

והשיר השני שברצוני לדבר עליו – הוא ללא ספק יצירת מופת – עד שאפשר אולי לראות אותו כ"שיר השירים" של שנות התשעים  – הוא: “One”  של בונו והלהקה האירית U2. 

כל מי שמתבונן, ולו גם באופן שטחי במילות השירים הללו, יופתע לראות עד כמה משמשת החשיבה הדתית (הנוצרית במיוחד במקרה של U2) כתשתית רוחנית ותרבותית בעולמם של היוצרים הללו.

גם במרד הבוטא ובמילים המתריסות השומע מוצא שורשים עמוקים של חיפוש דתי.

כדאי גם להעיר שהשיר שנבחר כשיר הראשון בהרבה ממצעדי העשור של שנות השמונים גם הוא לא נמנה על שירי ה"אני-אוהב-אותך" הקלים והנפוצים, אלא עסק גם הוא ב"מרד הקדוש" כנגד הבורגני, השיקרי והמזוייף, הלא הוא השיר המדהים “Another Brick in the Wall” של פינק פלויד.

נדמה לי שבעצם העברת השירים המתורגמים למֵיכל הלשון של העברית כבר נאמר הכל ואין להוסיף על כך דבר, אך הייתי מבקש להוסיף לסיום הערות הבהרה אחדות, של מי שכמוני, חובב – ושפתו שפת עילגים, של אוהב:

תרגום שני השירים נעשה על ידי באופן חופשי ובעברית פשוטה שאינה נקייה משיבושי שפת-הרחוב, בדומה למקור (רות אלמוג סייעה לי בהבהרת כמה ביטויים שלא היו מוכרים לי, ואני מוסר לה בהזדמנות זאת את תודתי שוב על כך).

ניסיתי להעביר בתרגום העברי את התחושות ואת המטען שנושאים השירים הללו – וויתרתי לשם כך על צמידות מילולית יתירה לטקסט. בשיר “One” בחרתי לתרגם את השיר כפנייה של גבר אל אשה, ובשיר “Loosing my Religion" כפנייה של גבר אל גבר, אף שהדברים כלל אינם מוכרחים, ובשפת המקור אפשר להבין זאת בכל אופן שהוא.

והערה חותמת בשולי הדברים: נדמה לי שהייחוד שבשני השירים הללו מבחינה מוזיקלית הוא בכך שעל מינעד קטן מאוד של אקורדים הם "משחקים" באופן שנראה ממבט ראשון מונוטוני מאוד (הדבר בולט במיוחד בשיר של R.E.M), אך במפתיע השומע מגלה כי הוא נסחף במעגלים האיטיים של המוזיקה הזאת, המעוררת אסוציאציות של ריקודים מיסטיים, כשל אלו של החסידים או של הסופים.

האם ידע הקהל בעולם ובארץ במה הוא בוחר? נדמה לי שגם אם נעשתה כאן בחירה לא-מודעת היא מלמדת הרבה על צורך עמוק, עמוק מאוד, שאין מדובר עליו כמעט.

 

*

מאבד את הדת שלי

 

הַחַיִים גְּדוֹלִים יוֹתֵּר,

גְּדוֹלִים יוֹתֵּר מִמְּךָ.

 

וְאַתָּה –

אֵינְךָ אֲנִי,

לַמֶּרְחָקִים שֶׁאֲנִי אֶלֵךְ…

 

הַמֶּרְחָק שֶׁבְּעֵינֵיךָ…

הוֹ לֹא,

אָמַרְתִּי יוֹתֵר מִדָּי,

אֲנִי מְתָקֵן זֹאת,

 

זֶה אֲנִי בַּפִּינָה,

זֶה אֲנִי בְּאוֹר הַזַּרְקוֹרִים,

מְאָבֵּד אֶת הַדַּת שֶׁלִּי…

 

מְנָסֵה לְהַדְבִּיק אוֹתְּךָ,

וְאֵינֶנִי יוֹדֵעַ אִם אוּכָל לַעֲשֹוֹת זֹאת,

הוֹ לֹא, אָמַרְתִּי יוֹתֵּר מִדָּי,

לֹא אָמַרְתִּי מַסְפִּיק,

 

חָשַׁבְתִּי שֶׁשָׁמַעְתִּי אוֹתְּךָ צוֹחֵק,

חָשַׁבְתִּי שֶׁשָׁמַעְתִּי אוֹתְּךָ שָׁר,

אֲנִי חוֹשֵׁב שֶׁשָׁמַעְתִּי אוֹתְּךָ מְנַסֵּה.

 

כֹּל הַלְּחִישׁוֹת,

שֶׁל כֹּל שָׁעָה מִּתְעוֹרֶרֶת,

אֲנִי בּוֹחֵר אֶת הַוִּידוּיִם שֶׁלִּי,

מְנַסֵה לִשְׁמוֹר עָלֵיךָ

כְּמוֹ אֱוִיל פָּגוּעַ, אָבוּד, עִוֵּר,

 

הוֹ, לֹא,

אָמַרְתִּי יוֹתֵר מִדָּי,

אֲנִי מְתָקֵן זֹאת,

חֲשׁוֹב עַל כָּךְ,

הָרֶמֶז שֶׁל הַמֵּאָה,

הַהַחְטָאָה שֶׁהֵבִיאָה אוֹתִּי

לִכְרוֹעַ עַל בִּרְכָּי,

 

וּמָה אִם כֹּל זֶה הוּא רַק פָנְטָזְיָה,

שֶׁבָּאָה וְחוֹבֶטֶת בָּנוּ?

כָּעֵת, אָמַרְתִּי יוֹתֵּר מִדָּי,

 

חָשַׁבְתִּי שֶׁשָׁמַעְתִּי אוֹתְּךָ צוֹחֵק,

חָשַׁבְתִּי שֶׁשָׁמַעְתִּי אוֹתְּךָ  שָׁר,

אֲנִי חוֹשֵׁב שֶׁשָׁמַעְתִּי אוֹתּךָ מְנַסֵּה.

 

אַךְ זֶה הָיָה רַק חָלוֹם.

זֶה אֲנִי בַּפִּינָה,

זֶה אֲנִי בְּאוֹר הַזַּרְקוֹרִים,

מְאָבֵּד אֶת הַדַּת שֶׁלִּי…

 

מְנָסֵה לְהַדְבִּיק אוֹתְּךָ,

וְאֵינֶנִי יוֹדֵעַ אִם אוּכָל לַעֲשֹוֹת זֹאת.

הוֹ, לֹא, אָמַרְתִּי יוֹתֵּר מִדָּי,

לֹא אָמַרְתִּי מַסְפִּיק,

 

חָשַׁבְתִּי שֶׁשָׁמַעְתִּי אוֹתְּךָ צוֹחֵק,

חָשַׁבְתִּי שֶׁשָׁמַעְתִּי אוֹתְּךָ  שָׁר,

אֲנִי חוֹשֵׁב שֶׁשָׁמַעְתִּי אוֹתּךָ מְנַסֵּה.

 

אַךְ זֶה הָיָה רַק חָלוֹם…

זֶה הָיָה רַק חָלוֹם…

 

 

*

אחד

 

הָאִם אַתְּ חָשָׁה הַקָּלָה

אוֹ שֶׁשׁוּם דָּבָר לֹא הִשְׁתַּנָה?

הָאִם יִהְיֵה לָךְ קַל יוֹתֵר עִם זֶה

שֶׁיֶּשׁ לָךְ עָכְשָׁו בְּמִי לִתְלוֹת אַשְׁמָה?

 

אַתְּ אוֹמֶרֶת

אַהָבָה –

אַחַת

חַיִים –

אֶחָד,

 

כַּאֲשֶׁר זֶה צוֹרֶךְ אֶחָד,

בַּלַּיְלָה,

עָלֵינוּ לַחֲלוֹק זֹאת,

 

זֶה עוֹזֵב אוֹתָּךְ, נַעֲרָה,

אִם אֵינֶךְ חוֹשֶׁשֶׁת לְכָךְ,

 

הָאִם אִכְזָבְתִי אוֹתָּךְ?

אוֹ הִשְׁאָרְתִּי טַעַם רַע בְּפִיךְ?

אַתְּ נוֹהֶגֶת כְּאִלּוּ לֹא יָדַעְתְּ אַהָבָה

וְאַתְּ דּוֹרֶשֶׁת מִמֶּנִי לִהְיוֹת בִּלְעָדֵיהַ,

 

וּבְכֵן, מְאוּחָר מִדָּי,

הַלַּיְלָה,

לִגְרוֹר אֶת כֹּל הֶעָבָר הַחוּצָה,

אֶל תּוֹךְ הַלַּיְלָה.

 

אָנוּ – אֶחָד,

אָךְ אֵינֶנוּ שָׁוִים,

אֵינֶנוּ אוֹתּוֹ הַדָּבָר,

עָלֵינוּ לָשֵֹאת אֶחָד אֶת הַשֵׁנִי,

לָשֵֹאת אֶחָד אֶת הַשֵׁנִי,

אֶחָד…

 

הָאִם בָּאתְ לְכָאן לְשֵׁם סְלִיחָה?

הָאִם בָּאתְ לְהַחֲיוֹת אֶת הַמֵּתִים?

הָאִם בָּאתְ לְכָאן כְּדֵי לְשָֹחֵק אֶת יֵשׁוּ?

לְשֵׁם הַצַּרָעָת שֶׁבְּמִצְחֵךְ?

 

הָאִם בִּקַשְׁתִּי יוֹתֵר מִדָּי?

הַרְבֵּה כֹּל כָּךְ?

לֹא נַתָּתְּ לִי כְּלוּם,

וְזֶה כֹּל מָה שֶׁיֵּש לִי עָכְשָׁו,

 

אָנוּ –

אֶחָד

אָךְ אֵינֶנוּ שָׁוִים,

אֵינֶנוּ אוֹתּוֹ הַדָּבָר,

אָנוּ פּוֹגְעִים אֶחָד בַּשֵׁנִי

וְאַחַר-כָּךְ אַנָחְנוּ

חוֹזְרִים עַל כָּךְ,

 

אַתְּ אוֹמֶרֶת

אַהָבָה הִיא מִקְדָּשׁ,

אַהָבָה הִיא הַחוֹק הָעֶלְיוֹן,

אַהָבָה הִיא מִקְדָּשׁ,

אַהָבָה הִיא הַחוֹק הָעֶלְיוֹן,

 

אַתְּ מְבָקֶּשֶׁת מִמֶּנִי לְהִכָּנֵס,

אֲבָל אָז אַתְּ גּוֹרֶמֶת לִי לִזְחוֹל,

וֲאַנִי אֵינֶנִי יָכוֹל לְהִצָּמֵד כָּךְ

לְמָה שֶׁיֵּשׁ לָךְ,

כְּשֶׁכֹּל מָה שֶׁיֵּשׁ לָךְ זֶה כְּאֵב…

 

אַהָבָה –

אַחַת

דַּם –

אֶחָד

חַיִים –

אֶחָד

עָלַיִךְ לַעֲשֹוֹת מָה שֶׁמּוּטָּל עָלַיִךְ

 

חַיִים –

אֶחָד

אֶחָד עִם הַשֵׁנִי

 

אַחָיוֹת,

אָחִים,

 

חַיִים –

אֶחָד

אָךְ אֵינֶנוּ שָׁוִים,

אֵינֶנוּ אוֹתּוֹ הַדָּבָר,

 

עָלֵינוּ לָשֵֹאת אֶחָד אֶת הַשֵׁנִי,

לָשֵֹאת אֶחָד אֶת הַשֵׁנִי,

 

אֶחָד…

אֶחָד…

 

 

 

 

(תרגום השירים על ידי אדמיאל קוסמן. גירסה ראשונה של מחשבות אלו נדפסה ב"עיתון 77")

 

 

 

48 תגובות

  1. נהניתי והזדהיתי. וככה בדיוק אני מרגישה לפעמים: "בשביל הרגע הזה היה כדאי לעבור את כל מה שעברתי עד עתה – ולהישאר כאן, על האדמה הזאת, בעולם הזה". קלעת גם לרגשותי. מעניין שבעיקר מוזיקה אותה את זה יותר מאמנויות אחרות.

    • התכוונתי: מוזיקה עושה את זה לנפש יותר מאמנויות אחרות, את התחושה שהיה שווה.

  2. אדמיאל היקר! ברוך הבא. רשימה נהדרת

  3. שלום אדמיאל,
    אני אוהבת מאוד את שיריך וגם את מסכת גברים ואת מסכת נשים, ושמחה שאתה כאן.
    עוד לא קראתי את הרשימה בריכוז הראוי אבל רציתי כבר להביע את שמחתי, מה גם שאתה כותב על שיר שאני אוהבת – losing my religion.

  4. נפלא. נהדר. וואו.

    אני חייב לומר שקלעת לדעתי, או שאני קלעתי לדעתך – עוד ביום שהקשבתי ל"מצעד העשור" נדהמתי מכך ששני השירים במקומות הראשונים עוסקים בדת ובאמונה, דווקא בתקופה שבה נראה כאילו התרבות התרחקה כל-כך מהעיסוק בנושא. נראה לי שזה חלק מטבעם של "מצעדי עשור", המסכמים תקופות ארוכות – אנשים לא מצביעים בהם רק על סמך אהבה רגעית אלא בניסיון לחפש שיר היסטורי, כזה שמייצג תקופה ויש בו גם תוכן רגשי עמוק (כך אמרה לי ידידה שהצביעה באותו מצעד של שנות השמונים עבור Russians של סטינג, שיר על המלחמה הקרה שהגיע למקום ה-15). הרי בשאר העשירייה הראשונה, בשני העשורים, השתבצו לצד שירי אהבה "קלאסיים" גם עוד כמה שירים העוסקים בנושאים "כבדים" יותר, כמו אמון הדדי, מלחמה ושלום, לחץ חברתי ויחסי משפחה.
    עוד דבר שאני מסכים אתו מאוד הוא העובדה שמוזיקה "קלה" היא לפעמים כבדה ומרתקת; אני מניח שהנטייה שלי לעקוב אחרי מצעדים (בהם מצעדי העשור הללו, שאת העשירייה הראשונה שלהם אני פלוס מינוס זוכר בעל פה) נובעת מהחיפוש הזה של "רוח התקופה".
    ומעל הכל אני חייב להודות על התרגום המפעים של שני השירים, שגרם לי לראות את שניהם מזווית חדשה, וזאת למרות שאני מכיר אותם היטב. ממש מדגדג לי באצבעות לארגן תרגום דומה לשירים הבאים אחריהם בעשירייה (עשינו פה לא מזמן מיזם תרגום לשיר של ג"וני מיטשל, אז למה לא להמשיך משם?).
    ואחרון אחרון חביב, ברוך הבא לבלוגייה! זה נפלא בעיני כמה כותבים נהדרים וייחודיים מצטרפים לכאן בזמן האחרון. יעל – אני מוריד את הכובע.

  5. היי. אני אוהב מאוד את מגמתה של הרשימה הזאת ואת השירים. אינני פוחד ממוצרט ובטהובן כמו רבים אחרים שממש להוטים אחרי יצירתם. עם זאת כמוך אני קשוב לאיכויות מפתיעות ברליגיוזיות שלהם במוסיקה הפופולארית. לא רק במוסיקה של להקות ניואג"יות כאניגמה, אלא בגוונים מסוימים של צ"ילאאוט טראנס . באחרונה היה לי טריפ די ממושך עם הדיסק האחרון של מוש בן ארי.הטקסטים שלו מאולתרים וחלשלושים,אך המוסיקה המושמעת בו פלוס הסלסולים הנכספים שבקולו של מוש נפלאים בעיניי, והשרו עלי דבר קרוב לרוח דתית.

    • מיכל ברגמן

      אני משתעשעת במחשבה שהבעש"ט, לו היה חי היום, היה רוקר. או אולי היה פונה עם הביטלס להודו?
      שירי אהבה היו מאז ומעולם, אלא שכיום גם יוצרים יותר, וגם האימה אל מול העולם המתפרק מביאה לאחוז באידאל האהבה. ככל שהאידאל מכזיב, העיקשות לאחוז בו גדלה עוד יותר (או כמו שהבן שלי בן ה-7 אומר: "אימא, תמיד בשירים הוא אוהב אותה , היא אותו, הוא מתגעגע…").
      האהבה עומדת על פי התהום והיא גם התהום עצמה.
      התרגומים שלך יפים, רק שהמילים העבריות והניקוד לא מתקשרים אצלי לשירים המקוריים.

      • אדמיאל קוסמן

        מיכל, את באמת חושבת שאותם יחידים נדירים שוויתרו מבפנים וחיו בענווה אמיתית וביכולת של התמסרות ונתינה לעולם סביבם – מתוך לב פתוח לכל – היו שייכים מאז ומעולם רק לעם היהודי ולמסורת שלו?
        לי נדמה שהיחידים הללו – הצדיקים הנסתרים שמחזיקים את העולם – מפוזרים בכל פינות העולם, במקומות הבלתי צפויים ביותר.
        מי אמר שאחדים מהם לא מסתתרים בין הרוקרים? ולמה שנחשוב שבין הרוקרים יש פחות צדיקים נסתרים כאלה מאשר בבני ברק?
        תודה על תגובתך
        אדמיאל

        • מיכל ברגמן

          אני חושבת בדיוק הפוך – שהוא היה מסתפח אל הרוקרים כי הוא היה מרגיש איזו קריאה אמיתית שיוצאת מהם, משהו שמכנים אותו בשם "אותנטי" וכרגע לא עולה בדעתי מילה מדויקת יותר.
          איפה הם ל"ו הצדיקים – כנראה באמת במקומות הלא צפויים, בין יהודים ובין אחרים. הצדיקות לא נעצרת בגבולות כלשהם.

    • אדמיאל קוסמן

      תודה מוטי,
      המשכתי את השיחה בינינו בפוסט הבא.
      אדמיאל

    • אדמיאל קוסמן

      תודה מוטי,
      המשכתי את השיחה בינינו בפוסט הבא.
      אדמיאל

  6. שלום לך. רק רציתי לתקן אותך שכותבים losing עם o אחד. המילה loose זה משהו אחר לגמרי. אבל זו לא הסיבה שאני כותבת. שלשום השתתפתי לצערי בהלוויה כשרעיה צעירה הספידה לבעלה וציטטה מאחד מהשירים שלך-ואני מודה שזו היתה פעם ראשונה ששמעתי את שמך. בקיצור, אני מחפשת את השיר. מדובר במישהו שאומר שהבן אדם השני זה הכל בשבילו-שהוא מצליח להכנס למקומות המוסתרים וכולו…..בבקשה, לשלוח לי את השיר.
    הרבה תודות…..

  7. אדמיאל שלום, רציתי לומר שלא רק שני השירים האלה כמובן מדברים על הערגה הזאת – להגדרתך (ואני מסכימה כמובן שזה הנושא המרכזי במוזיקה ובאמנות). אם מחפשים תוכן כזה במוזיקה הפופולרית, ישנו למשל שיר התפילה היפהפה של לינארד כהן, If It Be Your Will. אתה יכול למצוא אותו ביוטיוב. ואם תצליח לתרגם אותו תוך שמירה על משקל וחרוז (כפול!!) – אצל"ש אותך אישית.
    מצא חן בעיני מה שכתבת על המונוטוניות של השירים וההשוואה למחול מיסטי. זה לא הכרחי אבל הרבה פעמים אני מוצאת את עצמי מרותקת לשיר שיש בו מוטיב אחד פשוט, דוגמת I Want You – של אלוויס קוסטלו, וגם של הביטלס. יש בזה עוצמה מהפנטת.

  8. аквалоо стоимость проживания
    гостиницы в москве с завтраком

    хостел в симферополе посуточно недорого

  9. Amor vincit omnia — Любовь побеждает всё
    http://batmanapollo.ru

  10. Ad usum proprium — Для собственного употребления.
    http://batmanapollo.ru

  11. Про холопа примерного якова верного. Холоп смотреть онлайн бесплатно. Холоп 2 смотреть онлайн бесплатно. Холоп фильм 2024 смотреть онлайн бесплатно в хорошем качестве hd. Холоп 2 смотреть онлайн бесплатно. Кто такой холоп. Холоп скачать торрент. Холоп фильм 2024 смотреть. Трейлер холоп 2. Холоп 1 смотреть. Смотреть фильм холоп бесплатно.

  12. Фильм холоп 2 смотреть онлайн бесплатно в хорошем качестве. Холоп фильм. Холоп 2 дата выхода в россии в кинотеатрах. Холоп 2 смотреть. Фильм холоп смотреть онлайн. Холоп фильм. Смотреть холоп бесплатно. Про холопа примерного якова верного. Скачать фильм холоп.

  13. Технологии формирования лидерства росбиотех. Модель ситуационного лидерства херси и бланшара. Лидерство искусство управления курс. Мистика лидерства манфред кетс де врис. Теодор рузвельт законы лидерства. Наибольшую известность получила типология трех стилей лидерства автором которой является.

  14. Toyota сохранила мировое лидерство. Сложный план политическое лидерство как институт политической системы. Почему англия теряла промышленное лидерство в мире. Эмоциональное лидерство гоулман что это. Культура безопасности лидерство. Институт лидерства и управления здравоохранением первого мгму им и м сеченова.

  15. Особенности политического лидерства. Тип лидерства известный представляет лидера. Трансакционная теория лидерства. Лекции по лидерству. Лидерство это простыми словами.

  16. Примеры проявления лидерства. 4 типа трансформационного лидерства. Вовлекающее лидерство. Типы лидерства по веберу. Типы политического лидерства по максу веберу. Наиболее значимые признаки лидерства в психологии доклад. Лидерство без вранья.

  17. Главным соперником англии в борьбе за лидерство на морях была. Рационально легальное лидерство это. Теория ситуационного лидерства. Сколько типов политического лидерства. Какие выделяют теории лидерства. Исследование бюрократии и форм политического лидерства. Либеральный стиль лидерства.

  18. Фильмы онлайн — сайт. Смотреть онлайн-кинотеатры. Фильмы смотреть онлайн бесплатно в HD1080. Легально ли смотреть фильмы онлайн? Смотреть фильмы онлайн бесплатно без регистрации. Фильмы и сериалы смотреть онлайн бесплатно.

  19. Список фильмов: смотреть онлайн и бесплатно лучшие. КИНО | ФИЛЬМЫ ОНЛАЙН. Лучший онлайн-кинотеатр советских фильмов. Смотреть фильмы / топ кино онлайн. Смотреть фильмы онлайн бесплатно в хорошем качестве. Смотреть фильмы онлайн – российские фильмы Смотреть онлайн HD фильмы бесплатно.

  20. Аренда виртуального сервера VPS
    – Outline VPN, WireGuard VPN, IPsec VPN.
    – Супер (аптайм, скорость, РїРёРЅРі, нагрузка)
    – Ubuntu, Debian, CentOS, Oracle 9 – бесплатно
    – Автоматическая установка Windows – бесплатно
    – Дата-центр РІ РњРѕСЃРєРІРµ Рё Амстердаме
    – Быстрые серверы СЃ NVMe.
    – Отлично РїРѕРґС…РѕРґРёС‚ РїРѕРґ A-Parser
    – Windows – 2022, 2019, 2016, 2012 R2
    – FASTPANEL Рё HestiaCP – бесплатно
    – Более 15 000 сервер уже РІ работе
    – Почасовая оплата
    – Круглосуточная техническая поддержка – бесплатно
    – Отлично РїРѕРґС…РѕРґРёС‚ РїРѕРґ XRumer + XEvil
    – Мгновенное развёртывание сервера РІ несколько кликов – бесплатно
    – Возможность арендовать сервер РЅР° 1 час или 1 сутки
    – Отлично РїРѕРґС…РѕРґРёС‚ РїРѕРґ CapMonster
    – Скорость порта подключения Рє сети интернет — 1000 РњР±РёС‚/сек
    – Windows – 2012 R2, 2016, 2019, 2022 – бесплатно
    – Отлично РїРѕРґС…РѕРґРёС‚ РїРѕРґ Xneolinks
    – Отлично РїРѕРґС…РѕРґРёС‚ РїРѕРґ GSA Search Engine Ranker
    – Управляйте серверами РЅР° лету.
    – Для сервера сеть РЅР° скорости 1 Гбит!

  21. Аренда виртуальных серверов (VPS/VDS хостинг)
    – Windows – 2022, 2019, 2016, 2012 R2
    – Возможность арендовать сервер РЅР° 1 час или 1 сутки
    – FASTPANEL Рё HestiaCP – бесплатно
    – Для сервера сеть РЅР° скорости 1 Гбит!
    – Outline VPN, WireGuard VPN, IPsec VPN.
    – Круглосуточная техническая поддержка – бесплатно
    – Автоматическая установка Windows – бесплатно
    – Мгновенное развёртывание сервера РІ несколько кликов – бесплатно
    – Управляйте серверами РЅР° лету.
    – Скорость порта подключения Рє сети интернет — 1000 РњР±РёС‚/сек
    – Более 15 000 сервер уже РІ работе
    – Отлично РїРѕРґС…РѕРґРёС‚ РїРѕРґ XRumer + XEvil
    – Быстрые серверы СЃ NVMe.
    – Отлично РїРѕРґС…РѕРґРёС‚ РїРѕРґ CapMonster
    – Супер (аптайм, скорость, РїРёРЅРі, нагрузка)
    – Отлично РїРѕРґС…РѕРґРёС‚ РїРѕРґ A-Parser
    – Windows – 2012 R2, 2016, 2019, 2022 – бесплатно
    – Отлично РїРѕРґС…РѕРґРёС‚ РїРѕРґ GSA Search Engine Ranker
    – Дата-центр РІ РњРѕСЃРєРІРµ Рё Амстердаме
    – Отлично РїРѕРґС…РѕРґРёС‚ РїРѕРґ Xneolinks
    – Ubuntu, Debian, CentOS, Oracle 9 – бесплатно
    – Почасовая оплата

  22. Amabilis insania — Приятное безумие.
    http://batmanapollo.ru

  23. Benevole lector — Благосклонный читатель.
    http://batmanapollo.ru

  24. Bona dicta — Поучительные слова
    http://batmanapollo.ru

  25. Amor omnia vincit – Все побеждает любовь.

  26. Charta non erubescit — Бумага не краснеет.

  27. психолог в реабилитационный центр https://w-495.ru/

  28. центр психологии и психотерапии https://w-495.ru/

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאדמיאל קוסמן