בננות - בלוגים / / מודיעין
תרועה נאלמה
  • רקפת זיו-לי

    ילידת ירושלים ומתגוררת בה כיום. עוסקת בטיפול במוסיקה, פסיכותרפיה וכתיבה למבוגרים וילדים. בוגרת פסיכולוגיה ומוסיקולוגיה, טיפול במוסיקה, פסיכותרפיה ומ.א. בספרות עברית במסלול היצירתי. רומן הביכורים "קול של פרפרים" ראה אור בהוצאת מודן (2009). ספר ילדים "בתיה לא עפה" ראה אור בהוצאת ספרית פועלים באיוריו של אביאל בסיל (2015). איזה מין חתולה את יוסף" זכה בפרס אקו"ם ע"ש דבורה עומר לספרות ילדים ונוער (2018). "רחמי ציון", סיפור קצר, היה בין הזוכים בתחרות הסיפור הקצר של "הארץ" בשנת 2005. אמא לעידו וגל.  

מודיעין

 

 מוקדש באהבה לחברותי במודיעין

בני הבכור אוהב לצפות בתוכנית "ארץ נהדרת". מה זה אוהב? מתמוגג מצחוק. אני נהנית לשמוע את צחוקו המתגלגל, אבל מחדר אחר כי ההומור הזה לא מדבר אליי וממילא אשמע את השנינויות של קיציס והבדיחות של פרידמן כל השבוע בלופ אינסופי. כל שבת בבוקר אני זוכה לתקציר של התוכנית ומשתדלת להיות אמא טובה, להתגבר על הפרעת הקשב ולהקשיב. לפעמים זה מצליח. בשבת האחרונה סיפר בני בהתרגשות איך צחקו על העיר מודיעין. יום קודם ביקרנו שם חברים. אנחנו מגיעים למודיעין אחת לכמה חודשים. גרנו בה תשע שנים, הילדים נולדו שם ויש לנו ולילדים כמה חברים טובים ומשמעותיים שעוד גרים בה. אבל יש לי למודיעין יחס אמביוולנטי, בכל פעם שאני מגיעה אני רואה איך העיר צומחת וגדלה, נוספות שכונות, נוספים בתים, קניון מפואר, בית תרבות, רכבת! אבל יחד עם זאת משהו בה לא משתנה. משהו כאילו נותר חסר.

אני זוכרת כשעברנו אליה, העיר רק נולדה, הבטחנו לעצמנו ולאחרים שכשהעצים יגדלו מודיעין כבר לא תראה כל כך אפורה. אבל העצים גדלו ובכל זאת…

את ספר הביכורים שלי "קול של פרפרים" כתבתי במודיעין. העלילה מתנהלת על קו תל-אביב ירושלים והגיבורה, שירה, גרה באמצע- במודיעין. תיארתי בספר את מודיעין כמו שיבוט שלא התאימו לו אופי.  עיר שתוכננה לה יחדיו – קבלנים ושות'. 
בין ירושלים לתל-אביב מודיעין היא פנינת ההווה, האחות הצעירה עם השער הארוך והשיניים הלבנות שכשהיא פותחת את הפה לדבר אין לה הרבה מה לומר בעוד יופיין של אחיותיה קורן מאישיותן.

ב"ארץ נהדרת" צחקו, כך הבנתי, על אפרוריותה של מודיעין. לאחר שהתמוגג מהבדיחות עליהן חזר, הרצין בני לפתע, "אבל את יודעת, אמא," אמר ובפניו שוב ניכר כאב הפרידה מהחברים שנאלץ להשאיר שם עם המעבר צפונה "זה נכון שמרחוק מודיעין נראית קצת אפורה אבל אם מתקרבים רואים שיש בה אנשים צבעוניים."

צודק!

 

 

 

2 תגובות

  1. מירי דה פריס

    שלום לך יקירתי,
    סוף סוף אתר בננות אישר לי "להגיב".
    אז קודם כול ברכות לבלוג החדש שלך,בכשרון כתיבה כמו שלך צריך להשתמש ואף לחלוק בו עם אחרים.
    את ספרך הראשון,ואני מקווה לא האחרון, "קול של פרפרים",קיבלתי אישית מימך בין הראשונים והתרגשתי כאילו הצגת לי את בנך בכורך. הייתי שם בתהליך הכתיבה הארוך ובתהליך ההוצאה עד שזכית להחזיק את הספר ביד. אני ממליצה בחום לכולם ללכת לקנות ולקרוא את הספר,הוא מיוחד ומרגש וכול מי שאוהב את הסדרה פלפלים צהובים יאהב בוודאי את הספר.
    לגבי עירנו היקרה מודיעין, כמה מילים טובות. נכון בסופי שבוע ובשעות הערב היא נראית נטושה, אם אתה מעל גיל 12 לא תמצא בוודאי מה לעשות בה, אבל… יש בה המון אנשים איכפתיים וחמים שמהווים זה לזה תחליף משפחתי למשפחות שנשארו בערים "הצבעוניות", ויש בה המון טבע ונוף מ ד ה י ם מסביב ובאמצע, כמו גבעת התיתורה הנהדרת שמתחילה את פריחתה עכשיו.
    שבת שלום יקירתי ונשיקות
    מירי

    • רקפת זיו-לי

      תודה חברתי
      כפי שכתבתי יש לי במודיעין חברים יקרים וכידוע לך היית בראשי כשכתבתי זאת.
      לגבי ההקבלה ל"פלפלים צהובים", אז למרות שבשניהם עולה נושא האוטיזם וכמובן שהייתי שמחה לקוראים ככמות הצופים בתוכנית, אני לא בטוחה שיש קשר השוואתי בינהם.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרקפת זיו-לי