סיזיפוס קרוב לשיא
הַדְּרִיכוּת הוֹלֶמֶת
בְּרֹאשִׁי הָאָדֹם
הָעוֹמֵד לְהִתְפַּקֵּעַ
שְׁרִירַי הַשְּׁלוּחִים
גְּדוּשִׁים כְּסֶלַע מְשֹרָג
וּמְאִיצִים בִּי לְהָטִיחַ אֶת
הַהֲדִיפָה הָאַחֲרוֹנָה
עוֹד שְׁנִיָּה אֵעָנֵשׁ
אֲנִי יוֹדֵעַ.
אִי אֶפְשָׁר לִרְעֹד מֵעֹנֶג-
כָּל כָּךְ קָרוֹב לַפִּסְגָּה בְּלִי לִגְמֹר
לְמַטָּה
אֲבָל לֹא אוּכַל עוֹד לַעֲצֹר
וּלְוַתֵּר עַל הֲדִיפַת הַנִּצָּחוֹן
שֶׁאַחֲרֶיהָ כְּבָר לֹא אִכְפַּת לִי
אִם אֶשָּׁמֵט כִּסְמַרְטוּט
לְמַרְגְּלוֹת
גיורא, איזה יופי. מאוד אהבתי את השיר שמבטא כ"כ נכון, מדוייק, שלא לומר אלגנטי, את המצב הגברי, בלי לציין אפילו מילה אחת על מין… מבריק.
לחן
חן חן על המחמאות ,השתדלתי לדייק כמה שאפשר.
ממש הרגשתי את ההממאאממץץ האחרון לפני השיא, ואז שוב, אבל לעצור אי אפשר, אפשר לקחת את השיר הזה להרבה כיוונים, גם פוליטיים
בעיקר פוליטי, עכשווי. כל השאר חשוב פחות כשמדובר בחיים. האבן התמלאה אוויר ועדין מעמידה קשיים. מעניין.
לרות
אכן, אי אפשר להמלט גם מהפוליטי בימים אלו. השאלה היא איך היית קוראת את השיר עוד שנה למשל (כשיהיה שלום).
תודה על הקריאה.
תודה חני
אכן, כאשר לוקחים את המיתוס של סיזיפוס (ולצורך העניין כל מיתוס)ונותנים לו זווית שונה , אזי ניתן להכניס לספקטרום הזה טווח פרשנויות.
גם פוליטיות.
גיורא
זה מה שאנחנו… סיזיפוס…
תמשיך.
להתראות טובה
לטובה
אבל באותם רגעים כשאנחנו למעלה, אנחנו מלכים!!
מצויין. הצורה מחזיקה את המתח של התכן.
לסבינה
תודה על המחמאה.
יפה,מרגישים את המאמץ, האודם והורידים המתפקעים.
הטרגדיה של סיזיפוס היא לעולם לא להגיע לשיא, ולהמשיך לגלגל כי ככה חייב.ופה אתה נותן לי לחשוב שאולי יצליח, ומוכן לשלם את המחיר.
ללוסי
בזכות התקווה הזו אנחנו מצליחים לזוז. מעטים שמים לב לכך שבסיפור המקראי על גן עדן (בראשית ב-ג) גן העדן הוא מקום ארצי, הוא קיים על הארץ, ונמצא ובאופן תיאורטיבמקום שניתן להגיע אליו. אפשר להגיע אליו (יש מחסום של הכרובים ולהט החרב המתהפכת).
אבל כל בן תמותה משכנע את עצמו ,שהוא יצליח להגיע לגן עדן ולנגס מעץ החיים.
כך גם סיזיפוס ,הוא בטוח יצליח.
גם אנחנו.
גיורא,
וואאו. מצויין
תמי:
וואו .. תודה תודה.
סיזיפוס שלך הוא בעצם מאסטר טאנטרי, גיורא 🙂 אבל אני מבין שאתה מתכוון בשם הזה ל"וחוזר חלילה" שלו. כמובן אפשר לקחת את הדימוי הפאלי הזה לדינאמיקה הגברית (לא רק המינית, כפי שעשו מלאקאן ועד קאמיל פגייה) וגם למישורים אחרים, הלוך ושוב. (למשל את "אין כובשים את ראש הסלע אם אין קבר במורד" אפשר לקחת מן הפוליטי אל הכרה בעובדות החיים…)
מעולה!
לאמיר
תודה על כל מה שראית. אם זה יהיה הפרסום האחרון שלי פה "בבננות" ,זה יהיה באשמתך.
אחרי מה שכתבת אני צריך
כמו שאומרים:
לגמור בשיא
ולפרוש.
תודה
גיורא
החטא ועונשו. התהום שמעבר לפיסגה. עשיית אהבה, מעשה חסר תכלית. העונג והייסורים ירדו לעולם כרוכים זה בזה. זאת מצאתי בקריאה ראשונה של שירך המצויין ונראה לי שאמצא עוד בקריאות נוספות.
אתה צודק ,החטא ועונשו
אבל איזה חטא
ואיזה עונש
ואתה יכול לשים על המשפטים הקודמים סימן קריאה או סימן שאלה
או סתם לגנוח גניחה של
אִי אֶפְשָׁר לִרְעֹד מֵעֹנֶג-
כָּל כָּךְ קָרוֹב לַפִּסְגָּה בְּלִי לִגְמֹר
לְמַטָּה
מזכיר לי שיר של נסים אלוני זצוק"ל על התהילה.
התהילה יפה, התהילה קורצת
יש לה בגד של גברת
ומיטה של זונה
….
התהילה יפה, התהילה שוכחת
יש לה אלף בני מוות
ומיטה רק אחת
מרעיד ומרגש!
שוש
לשוש:
תודה רבה
לשירה
תודה על כך שהשיר הזכיר לך מחזאי גדול כניסים אלוני.
בתור נער ראיתי את "הכלה וצייד הפרפרים" ונשביתי בפיוט שלו. מדברים על כך שלהבדיל מחנוך לוין -זמנו של אלוני עבר.
אני לא מאמין, אני חושב שמגיע ליצירתו חיים חדשים.
גם בחייו אמרו שזמנו עבר. לדעתי זמנו עוד לא התחיל. ממליצה בחום על כתביו. (לא רק המחזות. גם הפזמונים. גם המאמרים.)
אחד ההבדלים הגדולים בין סיזיפוס ההוא לשלך בשיר הוא בסוג השריר.
ואידך זיל גמור:)
למשה:
ממש אין לי מושג על מה אתה מדבר:)
מאוד מאוד יפה, גיורא
לסמדר:
תודה רבה ושיהיה בהצלחה!
שִׂיאזִיפוס מעולם לא היה סקסי כ"כ.
🙂
סקסיזיפוס.
(לא יכולתי להתאפק).
🙂
שיר חזק המבטא את המאבק הסזיפי והמודעות הטראגית לנפילה
לחנה
אכן, זה סיפורו של סיזיפוס.
תודה
אין כמוך שחר מריו מרדכי שלונסקי
כמה קשה, כמה פורקני, שווה את המרחק בין הפסגה למרגלות.
ללבנה
כמה את צודקת.
רואים שאת מבינה בפרוק קשיים.
שיר עוצמתי וממזרי גיורא 🙂
לריקי
תודה. האמת ,אני מרוצה מהשיר הזה. לא האמנתי שפעם אכתוב משהו כזה.
אני נהנה למתוח את
היריעה.
אוי, כיף פה. 🙂