שלום לכולם
למען האמת, הפוסטים עם התמונות מאיטליה, נולדו בחטא.
אמיר אור הביא לאחרונה, תמונות מרהיבות עיניים, מעוררות קנאה מסיוריו בעולם.
רציתי להראות שגם אני יכול!
אבל, כדי לא להרבות קנאה בישראל, לא הבאתי הפעם תמונות פנורמיות, אלא זוטות:
חוה זמירי בקשה ממני למסור ד"ש ליוליוס קיסר. אני בחור טוב ועושה מה שאומרים לי (גם ספונג'ה)לכן התעכבתי ליד פיסלו של יולי בדרך לפורום ברומא, ועשיתי את המוטל עלי.
התמונה השניה היא של נעל אשה בחלון ראווה ברומא. המדרכות ברומא סלולות מאבני בזלת 15X15 עם רווחים ביניהן ,שהזמן וההזנחה פערו. קשה להאמין איך בנות רומא הולכות עם נעליים כאלה ולא נופלות.
אשתי טוענת שהן "נולדות עם זה".
התמונה השלישית צולמה על חומה בפומפיי. מסתבר שבעיר נמל זו הייתה קהילת יהודים שעסקה במסחר. לדברי המדריכה שלנו, אבר המין ללא עורלה סימל את תחום הרובע היהודי.
גדול, לא?
מצחיק. גם האקספוזיציה.
לגיורא. נראה שגם אתה יכול. וכי מה הם חיינו אם לא זוטות וגם חטאים קטנים (לפחות מהסוג שציינת – על חטאים גדולים יותר ישפטו אחרים). מאחל שבת רגועה ויצירתית
לדוד נשר,
מאד מחוצאת חן בעיני תגובתך .
אכן משיב אתה לו.
הוא גם כתב לי שהתערוכה שלי נבעה מרצוני להוכיח ששלי גם גדול. (אקוויוולנטי ל"גם אני יכול".)
( עוד מעט, בעקבות הפוסט של גיורא, אשוב, נדמה לי, לנושא).
לדוד
למה התכוונת כשכתבת "נראה שגם אתה יכול"
לחצות את הרוביקון? כמו יוליוס קיסר.
ללכת על עקבים?
או שמא רמזת משהו על "אי יכולת" הקשורה לצילום השלישי?
בקיצור, למה התכוון המשורר?
גיורא
תמיהני. הרי אתה כתבת: "רציתי להראות שגם אני יכול!" ובכלל גיורא האמן לי כשיש פשט ודרש – עדיף הפשט (אפילו למשוררים).
כל הכבוד דוד על הדבקות בטקסט:)
דבריך נתנו לי הזדמנות לְדַחְקָה
ניחא. אך הסבר לי במטותא מה דחק בך (דחקא) להפוך את "גם אתה יכול" ל"אי-יכולת"
לדוד
חשבתי שרמזת למשהו הנוגע בתמונה השלישית
בכך אתה נותן סימוכין לבננות שכל הגברים חושבים רק על…
מה? וזה לא נכון?
תיקו
זו נהרית לי תגובה שקולה שכולה לקולא ושכולה אין בה – הלא כן?.
היא נראית תגובה של עלמה שכבודו פנימה ולא מדברת.
סליחה שאני פוסחת על יוליוס. איכשהו נראה שגם הנעל קשורה לאימפריה הרומית. אמאלה. מקווה לא לפגוש את ליביה או גליקולה באחת הסמטאות.
בקרוב אצלי (לא הנעל…) 🙂
היי שירה
אין סיכוי שתפגשי אותם. את לא מוזמנת למסיבות של ברלוסקוני.
שירה,
זו שירה,
גלי קולה!!!! ההה!
שם הקיסר הבזוי היה אבל קליגולה ( מגף קטן).
נעל נעל
לא צריך שריון ולא רומח
עם נעל כזאת בטח אליה התכוונו ב"אשה נעלה נעלה נעלה"
יפה ומצחיק….
שבת טובה לך , גיורא..
ועכשיו לתגובות רציניות.
גיורא, אתה איש נועז.
גם אני, כשאתוודה כאן בפומבי שכשעה בערך הסתובבתי סביב דוכן הממכר בחנות של פומפיי עד שהעיזותי לרכוש לי את הספרון Loves and Lovers in Ancient Pompei. הייתי בטוח שכולם מסתכלים בי ודנים אותי בלבם לגיהינום הנהנתנין.ואתה , כנראה, אמיץ לב ומביא תמונות מהספר.
שורה ארוכה של גברים ונשים משתרשרת לפני חדר זעיר בפומפיי, שם מוצג האל Priapus בכל הדרו. הנשים עוברות שם מצועפות שלא תראינה.
חבל שבתגובות אין דרך להביא תמונות, אחרת הייתי מדגים. ופוסט שלם – רק אם באמת יצמח בי עוז ממש ללכת בעקבותיך.
שלא לדבר כבר על ה-Muzeo Nationale, The Secret Cabinet: מקום אהוב עלי, שאני מזכירו כאן רק לבל יטען איש שאני חסר לגמרי השכלה.
למשה
כל התמונות מעשה ידיה של אשתי.
גם התמונה "ההיא".
וסליחה על כל שגיאות הדפוס הנבדקות בי ואינן עוזבות.
אבל אתם כבר תתקנו…
חוש ההומור הפרוזאי שלך משובב נפש. וכנל התמונות. ותמשיך להאמין לאשתך, נראה לי שהיא גבר-גבר. כך צריך. יאללה, ספונג'ה ולגטו-רובע היהודי עם או בלי..
בפעם האחרונה שבדקתי היא דוקא הייתה אשה אשה
גיורא היקר, הכול עניין של מונחים מוסכמים. הבה נסכם ונסכים שאישה אישה היא גבר גבר… ואם עדיין לא הבנת, אל תתבייש שאל בני והנהיר בפירוט יתר. ואגב, אם אתה עדיין זוכר בחיות כה רבה את הפעם האחרונה – מצבך היחסי נפלא.
יפה לך יוליוס
היי גיורא
אני בעד החטאים שלך
הם מעולים
להתראות טובה
יפה מאוד, גיורא. נפלא הזין היהודי (למה היום לא שמים אותו על שער העיר או לפחות על המזוזה?)
וגם הנעליים לאקרובטיות במיני. ויוליוס? מתאים לו לעמוד מעל שתי התמונות – עליו הרי נאמר שהיה בעלה של כל אישה ברומא ואשתו של כל גבר…
הרגת אותי אמיר, עם אופציית המזוזה. אני מתפוצץ כשאני חושב על אותם מנשקי מזוזות
אל דאגה גיורא יקר אל תמהר להתפוצץ:)
מנשקי המזוזות (פיזית או רוחנית) אשר בינינו לא יזדרזו לטפס עד למשקוף כדי לנשק פין אבן
כרות…
גם אם זו תהיה מצווה?
התגובה פרחה לה מקווה שזאת תתמסמר
בטח שיש מצווה כזאת , אבל מתחת לסדינים עם גבר גבר ולא עם זנב אבר
שהרי נאמר אין הברכה שורה אלא על הסמוי מן העין ,ולא נאמר התלוי מול העין
ואידך זיל גמור:)
האמת?….!
לי זה נראה – אף…
ולפעמים לא כל מה שבולט מתחיל ב- ז
אהה,
כשדברו הגויים על האף היהודי הגדול, התכוונו לְז ה?
הנושא בבדיקה, גיורא…:))
וואו
גיורא, אני עדה שהאקספוזציה נכונה.
ורק עכשיו זיהיתי שזה זין!!!
בגלל זה לא הבנתי את התמונה.
הנעל, מילא, היום הולכים על עקבים אפילו יותר גבוהים
אבל, שאני לא אזהה שמוקים????
לתומי חשבתי שזה פטיש ברזל.
כולו זין, אבל מה ההקשר, הקונטקסט פתאום ככה מן פאלוס כזה על הרצפה?
חוה
שלום חוה
זה לא על הרצפה, אלא על החומה. וזה הסימן של הרובע היהודי, אבר מין ללא עורלה.
לא להאמין, אבל זה אמיתי!
הארת את עיני גיורא,
מה אי אפשר היה לסמן רובע יהודי בצורה אחרת, חוץ מאשר בזין? באמת לא יאומן.
גם באנגליה סימנו ככה את הרובע היהודי.
אפשר לחשוב שערלה זה משהו, לא שניסיתי, אבל ככה מדברים
תודה גיורא
חוה
כל פך פכפך. 🙂
גיורא, אחד הזכורים לי מהביקור הראשון המרגש שלי ברומא ב2004 היה ההיתקלות באבני הבזלת האלה עם העקבים הקטנים אומנם של סנדלי הקיץ שהתבררו כסנדלי אושר- תקופה מאושרת בחיי.
ללא הרף נתקעו העקבים באבנים העגולות המקסימות האלה זה היה קיץ חם ומאושר אז הסבל הנקודתי הזה של ללדות בגומות האבן העתיקות ממרחק הזמן זכור לי כאושר.
וואו גיורא, לבושתי רק עכשיו נכנסתי לפוסט שלך, מה דעתך על תמונת הזין כפאלוס עם פפיון? ערב טוב. חיה אסתר
כמו "לְאלֵף (לְתַרְבֵּת) את הפרא"?
לא, מה פתאום. לעורר אותו, לפרכס אותו, לעטור אותו בעטרה, לנדנד אותו, לנשק אותו, עם הפא, פה, פי, פיו ואידך זיל גמור.
ה "הפא, פה, פי, פיו " נשמע לי כמו נגינה בחליל.
מתאים.
כל סוגי החלילים, חליל פאן, חלילית, חליל צד, חליל אלט,ועוד
בדיוק לזה התכוון המשורר
הללויה