מֶלֶךְ הַמַּסִּיק
אֲנִי לְבַד
בְּבֵית-הַבַּד.
כֻּלָּם הָלְכוּ
עִם הַפַּחִים.
אֲנִי לְבַד
בְּבֵית-הַבַּד,
וּבֵית-הַבַּד
חָשׁוּךְ כְּמוֹ… סְלִיק.
כֻּלָּם הוֹלְכִים לְהַדְלִיק נֵר —
נֵר שָׁמֵן אוֹ נֵר דַּקִּיק,
אֲבָל אֲנִי , אֲבָל אֲנִי ,
אוֹתִי הָרַעְיוֹן מַדְלִיק:
הַשֶׁמֶן שֶׁאֲנִי רוֹאֶה
הָפַךְ לְמֶלֶךְ סְתָם רוֹעֶה!
וְכָךְ לְבַד בַּחֲשֵׁכָה
שָׂם עַל רָאשִׁי "שֶׁמֶן-מִשְׁחָה" . . .
חוֹשְׁבִים שֶׁשַּׂמְתִּי כְּבָר מַסְפִּיק?
אֲנִי הוּא מֶלֶךְ הַמַּסִּיק !!!
לכן השיר הזה מדליק.
סבינה הלכה לחפש את האתונות מצאה את שמן המשחה והפכה למלכה המדליקה מילים
תודה, אהוד.
יפה המסיק שלך, חבל שאצלנו אי אפשר למסוק בגלל היהוד!
איפה אי אפשר למסוק? אני הייתי שייכת לקבוצה של נשים מכל העדות ומגזרים שהיו נפגשות מתחת לזיתים בגליל המערבי.
אוהבת את השירה שלך, ואת החריזה.
אפשר להריח כאן את השמן והזיתים.
תודה, רונית, זו לא בדיוק אני, זו עדולה.
צודקת יא עדולה, כולנו כאן מוסקים ביחד, איזו מדינה יא באבא, הס מלהזכיר את המשפחה בשטחים, כן את יודעת אלו שנטעו את העצים שאתם היהוד מוסקים גם בגליל.
שקט! מלחמה!
עבד, לא קלעת: את הזיתים בישוב שלנו נטענו אנחנו לפני 30 שנה. אבל יש שם גם זיתים מתקופת התנ"ך כשהאדמה של שבט אשר ייצרה אטת השמן הטוב ביותר. ממנו הנביאו למקדש בירושלים ומשום כך זה לקח 8 ימים– ימי הנס שאנחנו חוגגים בחנוכה.
זיתים אחרים וגפנים וטבק היו לסבא שלי ביוון( אליה גורש מספרד אליה גורש מארץ יהודה — שהרומאים בתור עונש שינו את שמה לפחסטינה)מהזיתים האלה הוא שכח וגם מכל משפחתו.
ככה יא סבינה,
את חושבת פה זה המרחב האירופי שבו המשוררים שאת מתרגמת גרו, אבל קל להתעלם מההיסטוריה. בכלל בבננות רואים אותכם האמנים הישראלים בערומכם. אין תגובות למלחמה בעזה לכאן או לכאן רק אוננות אובססיבית ב"יצירה" של עצמכם. אבל הרבה יותר כיף לפרסם שיר שמקבל תגובות עמוקות כמו "מדליק" "יפה" "אהבתי" מלדבר על דברים לעומקם.
רק דבר נוסף על העצים מתקופת התנ"ך, סבינה יא בינתי כדאי שתלמדי בוטניקה, אין עץ בגליל מתקופת התנ"ך כלומר הרבה לפני 70 לספירה.