בננות - בלוגים / / ליכטנשטיין (פנטזיה)
מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

ליכטנשטיין (פנטזיה)

 

מיכל נשואה לבנקאי עשיר. ממש עשיר. כזה שמדורי הכלכלה היו שמחים לראיון אתו. לפני כמה שנים הם עזבו את הארץ מטעמי מס ועברו לליכטנשטיין. הם קנו שם טירה עתיקה מעל כפר שליו. במחיר מציאה.
הוא נוסע הרבה, אף פעם לא בבית. הילדים הולכים לבתי ספר ליכטנשטייניים מסודרים, ובבית יש להם מורים פרטיים. הם מאוד מחונכים. מיכל מבלה אתם קצת כל יום. אבל רוב הזמן היא עם עצמה.
לא משעמם לה. בכלל. הבעל קנה לה מחשב חדיש, מהיר וצבעוני, וחיבור אינטרנט בקצב רצחני. בהתחלה היא היתה מורידה סרטים, אבל קולנוע אף פעם לא היה האהבה שלה. גם מפורנו נשבר לה בשלב מסוים, וכל האפליקציות והמשחקים התלת-ממדיים אפילו לא התחילו לעניין אותה.
אבל לא משעמם לה. יש לה בלוג בשם בדוי בבלוגלי, עוד אחד בתפוז, עוד שניים בישרא. יש לה שני פרופילים בפייסבוק, והיא אוהבת לרכל על עצמה. שניים מהבלוגים מקושרים לעמודים בבמה חדשה: באחד היא מפרסמת שירה קיטשית ותפלה, בשני טקסטים אוונגרדיים, חסרי קישור וקוהרנטיות. אם אף אחד לא מגיב, היא מגיבה לעצמה, משתמשת במגוון שמות קוד: שאולה ברטולי. מרתה מקג"אוויין. דינה ברזילי. טלי דרור-קדמון.
לפעמים היא מתחזה לגבר ומנהלת צ"אטים עם מכרים שלה מהפייסבוק. היא נהנית לשמוע אנשים מתפארים שפגשו אותה, ששכבו איתה. היא מוליכה אותם בלשון ושומעת עוד ועוד שקרים על עצמה.
היא לא נשארת באף דמות יותר מדי זמן, סוגרת בלוגים ופותחת, לרגע אחת פותחת בלוג עיצובים למעריצות טוקיו הוטל ושבוע אחר-כך מפרסמת מאמרים פוליטיים נוקבים באייל הקורא. בכל פעם שהיא מרגישה שעלו עליה היא בורחת; הסיוט שלה הוא לגלות בפתח הטירה את אלי אשד.
פעם אחת אפילו השתמשה בשמה האמיתי, אבל זה מלפני הנישואין. הרי אף אחד ממילא לא יזהה אותה ככה, ויש בטח אלף מיכל מלול בארץ. זה היה בתגובה לטלי דרור-קדמון, שכתבה מאמר מלא יצרים שקטל את השירים החדשים של שאולה ברטולי, אמנית האוונגרד שצ"יקי הכתיר בתור "הדבר הבא ברשת הישראלית". היא כתבה רק מילה אחת, "אהבתי". ואז עישנה סיגריה ושתתה כוס גדולה של קפה נטול קפאין, והלכה לישון.
.

[ואיפה השאר? ובכן, יש תוכנית לפרסם בקרוב את הסיפור כולו (בגרסה ערוכה ומשודרגת) בבמה 'רשמית' כלשהי, ולצורך כך הורדתי בינתיים את שאר הפרקים מהרשת]

 

10 תגובות

  1. זה היה די מדכא מה שכתבת עכשיו, ראיתי את אחד השמות בגוגל. זה מקרי? במי מדובר? במשוררת המהוללה שהייתה כאן והלכה לעולמה באורח פלא?

    • לא יודע לגבי גוגל – יש כאן כמה שמות אמיתיים (צ"יקי, אלי אשד) אבל השמות הבדויים של הגיבורה מומצאים כולם. המשוררת "המהוללה שהייתה כאן והלכה לעולמה באורח פלא" היא צאלה כץ, ודווקא היא לא אוזכרה בסיפור (אבל כמובן שהושפעתי מהפרשה הנ"ל).

  2. גדול.

  3. יותר מדכא מסיפור על אשפוז בכפייה. האיקסטיז מתחילים להיראות לא כעשור אלא כעידן.

    • מיכל ברגמן

      מעניין איך הביטלס היו כותבים היום את "כל האנשים הבודדים". הסיפור שלך מסמן תקופה. הייתי פעם 48 שעות בליכטנשטיין. באמת המקום המשעמם בעולם.

    • אהבתי את הגדרת ה"איקסטיז". אבל כל עוד אנחנו בתוכם, קשה לדעת אם הם יהפכו לעידן.
      מה שמעניין הוא שזה יצא מדכא; אני חשבתי (לפחות כששמתי לראשונה את האצבעות על המקלדת) שאני הולך לכתוב משהו קליל.

  4. רונן, תמשיך. זה עצוב ומעולה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר