בננות - בלוגים / / שלוש נשיקות מאמסטרדם
גולדי לנצח
  • גולדי גת

                   בת חמישים ומשהו. גדולה מהחיים ובלי ילדים. הגובה - מאה ושמונים סנטימטרים, המשקל - מאה ועשרה קילוגרם.   נולדה בירושלים, ועברה לתל אביב כ"שהתפכחה מהחיים-קקה שלה". זה קרה בגיל 14. למדה בבית הספר הגבוה של גן החשמל, והשתלמה במערכת השירותים של  התחנה המרכזית. לא צורכת סמים, אבל צורכת כרונית של עוגות השלגזנה של "יהודית" בגן העיר. מתגוררת היום במרכז תל אביב, ועוסקת בשיקום הגבר הישראלי לדורותיו.  פעילה חתרנית ומעצבת דעת קהל. אשת חברה לעת מצוא. 

שלוש נשיקות מאמסטרדם

 

בננות ובננים יקרות מפז,

 

שלום לכם מאמסטרדם סיטי. פה יורד גשם, חרא על ההוא למעלה שהחליט לשבש לי ת'תוכניות לכבוד השנה החדשה. רק נחתנו בארץ הנמוכה ויאללה, המוכס ההולנדי החליט להתעלק על אריאדנה החולירע. שהיא סוחבת איתה לכל מקום ת'ארון הספרים שלה – גם חתוכה וגם קאנונית… המוכס חשב שהגברת השרמיט בענייני יבוא-יצוא של ספרים עתיקים, הייתם מאמינות? לא עזרו לה המטפורות שלה. נו, אני נסיתי להיות נחמדה עם המטפורות שלי, תרחם עליה, זאתי תולעת ספרים מהבית. חולה! אבל הגוף המוכס לא הבין, הרים גבה ושלח אותי ואת פביאנה לעמוד בצד של המוכס השני. אז ירדתי נמוך והייתי מאוד דיפלומטית, הצעתי לאדון המוכס איזה יחסים בינלאומיים וההוא דווקא היה בקטע – לקח אותי למשרד שלו והראה לי מאיפה משתין ההרינג. אוהו, ההרינג שלו היה דליקטס אמיתי! אני הודתי לאריאדנה החולירע בלבי, שהיא חיה את החיים של מאדאם בובארי ואני חיה את החיים של החיים… פתיחה קאנונית למסע התענוגות שלי.

 

אחר כך יצאה השמש והמצברוח שלי נהיה קצת יותר אלגורי. בדרך לתחנת מוניות אריאדנה נתנה לי במתנה את החדש של אורלי קסטל-בלום, ספר בדים או משהו, ואני נתתי לה נשיקה על השפם הרומני הקטן שלה; מה לא עושים בשביל הספרות העברית החדשה. פביאנה, שגם היא מעריצה של הקסטל-בלומית, היתה קנאית ואמרה שאנחנו מתנהגות כמו שתי קלישאות שיצאו מהקונטקסט, חת'כת זונה. היידה, תפסנו מונית ואכלנו לנהג את ההרינג לפי התור – המונה דפק לי את הצורה, בלי עין הרע – עד שהגענו ליורדן: וולקום טו אמסטרדם סיטי. והשמש שוב פעם הסתתרה בעננים ההולנדים, יימח שמם. 

גילגלנו את עצמנו למלון ונפלנו על המיטות שלושה פשפשים שאירגן לי ההומו שלי מקינג ג'ורג' – נו, כשנחזור לארץ אני שורפת לו ת'סוכנות נסיעות. זה לא מלון, זה פרפרזה על מלון. אפילו אני עם הסטנדרטים הנמוכים שלי נגעלתי. ריססנו את הפינות עם פליט, תלינו ת'אורגנזות בארונות וברחנו לרחובות, לשטוף ת'ריסים המלאכותיים בעיניים. אריאדנה התעלקה על איזה סטודנט רגיש מהז'אנר שלה, ואחרי כמה הגהות סירסה לו את הביביליוגרפיה, מסכן. פביאנה בלעה אדולן עם ספרייט, שהיא עכשיו בגמילה השלישית שלה. אני הייתי פרודוקטיבית, כרגיל – תפסתי לי קרן זוית והפשלתי קומבניזון.

 

לא אמרתי ג'קי קולינס ונחת אצלי בבסטה אביר עם תחת אולטימטיזי! אה, אם צריך, אני מוצצת לו בתשלומים. למפרע! ההוא היה דווקא מאוד אירופאי וסיכם על מחיר לפני האקט. אני הייתי נדיבה באופן יוצא מן הכלל וצירפתי לדואט ההולנדי-ישראלי את שתי הקולגות שלי. ההולנדי, קוראים לו סימנון והוא בכלל בלגי או משהו כזה, לא הסתייג מי יודע מה וגרר אותנו ללופט שלו. הוא אמר שהוא סולח לנו מראש על הכיבוש ועל שרון, ואני אמרתי שאני לא סולחת לו עד שלא יוכיח לי את ההפך…

 

אחרי כמה דרינקים וסיפורי צצה על הסבא שלו שהיה סופר מפורסם בצרפת נכנסנו למיטה. אריאדנה הלכה על הראש של האליל, כי היא תמיד מחשיבה את הראש אצל הגבר – כל עוד הלשון שלו עובדת מנואלית על הכאילו מנוש שלה… פביאנה נכנסה לפוזיצית האישה הכנועה מתחת לזין, ואני, כהרגלי, התיישבתי לו על הישבן – דומיננטית או לא?…

 

אוי אוי אוי, בננות ובננים יקרות מפז שלי, איזה אנתולוגיה רצה על המיטה של אדון סימנון… אם סבא שלו הסופר היה חי בטח היה עושה מזה ספר כיס. אני הייתי בעננים. אם לא אריאדנה החולירע שהתחילה להשתעמם אחרי עשר דקות, הייתי יכולה לתקוע אותו מאה פעמים. אבל הרומניה המיתולוגית שלי החליטה שאין עלילה, ושהדמויות שטוחות, ושהסבא ז'ורז' היה הרבה יותר מוצלח מהנכד… נו, אני שרתי את שירת הברבור שלי וגמרתי לו על החריץ.

 

לפנות ערב נפרדנו מסימנון הנכד והלכנו לטייל על היורדן. הגשם פסק והשמים היו רומנטיים כמו שרק באירופה הם יודעים איך להיות. אני נכנסתי למלנכוליה ורציתי לדחוף את אריאדנה לתעלה. אבל הבלגתי, היא לא אשמה שהיא כזאתי. הספרות עלתה לה לראש, מסכנה. מין הון להון מצאנו ת'עצמנו באיזה קופי שופ, מנפסות ומחששות ומתלוננות על העולם ועל הגברים ועל הסופרים, שהם כבר לא מה שהיו פעם. נו, אולי הזדקנתי… ואולי זה הסתיו הזה האירופי שמשיר לי את כל העלים והקשקשים והריסים המלאכותיים.

 

אז זהו להפעם בננות ובננים יקרות מפז שלי, אני פה באמסטרדם, אוכלת את הראש ואת הזנב של ההרינגים הלא חתוכים ומתגעגעת לגעפילטעפיש של בתיה בדיזנגוף פינת ארלוזורוב. תשמרו לי חתיכה, זונות!

 

שנה טובה לכל הזונות באשר הן,

ולכם בננות ובננים – מיליון נשיקות,

גולדי

 

11 תגובות

  1. אין עליך

  2. רונית בר-לביא

    בראבו.

    כתוב לעילא ולעילא.

    התוכן עצמו תמיד עושה לי עצוב, קצת חולה, ולא מבחינת הסקס, אבל הכתיבה…. דליקטעס.

  3. כפרה, כולנו, בדעלק, מעריצות של הקסטל בלומית, אוכלת אצלה מהידיים. זה לא רק האריאדנה שלך, שהיא בדפיציט נוראי של ספרות. זה כולנו כאן באותה סירה, הולך ופוחת הדור, גולדי, ועוד אנחנו בלי שטרונגול, מותק, קחי בחשבון. לנו אין הרינגים פה, אולי רק ריח של הרינג, ומה זה שווה מה? ספרים בחמש שקל בצומת ספרים!!!! זה מה שנשאר מותק. או שגורסים לנו אותם, תישאלי תאריאדנה שלך. ואין לנו שטרונגול בשביל להתנגד. כמו צאן לטבח אנחנו. גברים-גברים אחד אחד, אפילו עם שפם (רק שאני מבהירה אותו), אבל בשביל לעמוד מול הרשויות אין כלי זין.

    שנה טובה וספרותית שתהיה לך גולדי כפרה.

    אה, ותביאי פה איזה בוף, נשמה. אל תתקמצני.

    • יעלה יקרה מפז שכמותך,

      שאת מוציאה לי את המילים מהתחת, בחיי – אחותי אחותי אחותי!
      ואני מביאה לך כמה בופים, על חשבון המנוש… וגם שניים-שלושה ספרים שארים לאריאדנה… מי סופרת, מי?

      היידה, שנה טובה ונמוכה,
      יורדת לך,
      גולדי.

  4. איזה טקסט מענג. מאיפה צצת גולדי? ספרי לנו עלייך עוד. את מבקרת ספרות בדימוס? עורכת ספרותית מרירה? קם כאן אוהל מחאה בדרישה לדעת מי את. ובבקשה תוציאי גם את יתר הבנות מהארון.
    שנה מעולה, טלי.

    • טלי יקרה מפז,
      שלום שלום לך ולכל הבננות באוהל המחאה. אני אוהבת אתכם למפרע, בחיי! כשנחזור לארץ אולי נציץ לי בארון הספרים היהודי… ובינתיים – שנה טובה ונמוכה לך ולכל היורדות נמוך באשר הם!
      יחי המבקרות הספרותיות הלא חתוכות!
      גולדי.

  5. אוח התמכרתי אלייך יפה שלי. אני מבטיח לבוא שוב.

    • מרסי, גדעון יקר מפז שלי.
      תבוא מתי שבא לך, אני כאן בשבילך!
      גולדי.

  6. איך את מגרה אותי לשלוח סיפורים על
    הפנטזיות הקודמות שלי, לפני גולדי גת. רק אחת התחרתה בך – יפעת אלקובי מחברון. לכי תקראי מה אני שולח עכשיו.
    אל תיעלבי, הקטע הזה הנוכחי, כלומר אסמטרדם וגומר, גדול כרגיל, אבל מעט דיווחי. רק שלא שיילך עליי עכשיו.

    • שאני אעלב?! אנננננני?????!!!!!
      הצחקת אותי, איציק יקר מפז שלי.
      שאני כותבת מה בא לי, ואם אין עלילות, אז אין! על הזין (שיש לי!)…
      שפתאום כולם פה נהיו לי מומחים גדולים לספרות השוואתית, נופלים עלי עם כל מיני השוואות ודיווחים וטיזי. יאללה, תיהנו מהחיים – הם מה זה קצרים. קצרים!!!
      ולך, איציק מותק, שתי נשקוקיות על ה…
      גולדה (!)

© כל הזכויות שמורות לגולדי גת