בננות - בלוגים / / שלוש נשיקות מאמסטרדם – חלק שני
גולדי לנצח
  • גולדי גת

                   בת חמישים ומשהו. גדולה מהחיים ובלי ילדים. הגובה - מאה ושמונים סנטימטרים, המשקל - מאה ועשרה קילוגרם.   נולדה בירושלים, ועברה לתל אביב כ"שהתפכחה מהחיים-קקה שלה". זה קרה בגיל 14. למדה בבית הספר הגבוה של גן החשמל, והשתלמה במערכת השירותים של  התחנה המרכזית. לא צורכת סמים, אבל צורכת כרונית של עוגות השלגזנה של "יהודית" בגן העיר. מתגוררת היום במרכז תל אביב, ועוסקת בשיקום הגבר הישראלי לדורותיו.  פעילה חתרנית ומעצבת דעת קהל. אשת חברה לעת מצוא. 

שלוש נשיקות מאמסטרדם – חלק שני

בננות ובננים יקרות מפז,

שלום לכם מאמסטרדם סיטי. אני עוד כאן, אבל ליבי, ליבי, תמיד בתל ברוך אהובתי. אוחחח… פתאום נפלה עלי מלנכוליה תוצרת חוץ, שכאן כבר התנחל לו הסתיו, ובארץ המובטחת שלי עוד קיץ וים ואבטיחים וזבובים… חולירע, חבל שבכלל נסעתי. אריאדנה אומרת שזה הגיל, אבל אני לא מסכימה איתה, שאצלי הראש נשאר של אחת בת תשע-עשרה, אפילו שהשדיים כבר מגיעים לפופיק. אני לא אתן לגרביטציה להרוס לי – אני מעבר לכוח המשיכה, ושהעולם יתפוצץ. עובדה – המגנטיזם שלי עוד עובד, ובגדול!

 

אתמול בלילה הלכנו לעשות כבוד לקולגות ברחוב החלונות האדומים. רק נחתנו על החלון הראשון וכבר היו לי שלוש הצעות, לא פחות ולא יותר. אריאדנה נהייתה צהובה מקנאה; עשתה לי ביקורת באמצע הרחוב: זה אידיוט עם תובנה של מתבגר , זה סוטה עם נטיות אפוריסטיות, וההוא בטח פלגיאט של קלישאות… חרא על ראשה – זה מה שקורה כשאת לא שלמה עם עצמך ועם הגוף שאלוהים נתן לך. אני אין לי בעיות מי-יודע-מה עם הגופה שלי, דחפתי את אריאדנה לתעלה ודהרתי ישר לתוך הפלגיאט הקלישאי. נו, הסתבר שההוא איזה מבקר ספרות בדימוס, קשיש חולה על נשים גדולות מהחיים כמוני. פביאנה היתה מאוד מפרגנת, ואמרה שאם אמשיך ככה, בסוף עוד אגמור כמו צרויה שלו. אבל אני לא בקטע של חיי אהבה, באתי לעשות חיים וזה מה שאעשה. חולירע!

 

אין מה להגיד, בננות יקרות שלי, הגוף המבקר היה פילנטרופ אמיתי. לא הספקתי להגיד הדה בושס וההוא תחב לי מאה אירו לחריץ של הציצים. איזה מאהב, אה! אני הייתי מאוד מעשית, הובלתי את העלילה עם הלשון שלי. עשיתי לאדון כזה בליל לשוני שההוא גמר 'חת שתיים במכנסיים. הלשון, אוה הלשון שלי… הקשיש היה על סף הצעת נישואים. התחיל לבכות לי, כרע ברך, הבטיח פנסיה, מה לא. אני הסברתי לו שאין מה לדבר על יחסי בעל ואשה, כי אני מספיקה לעצמי מבחינה אנדרוגינית, אפילו שאריאדנה חושבת שאין מי שיציל אותי מהשטיחות שלי והרישול שלי. כשהוציא טבעת כמעט שנפלתי בקלישאות שלו, אבל עצרתי ת'עצמי – אני לא הולכת לגמור ת'חיים שלי באמסטרדם, מותק.

 

אחר כך עשינו שופינג בחלונות האדומים, לראות מה הולך היום באירופה. ההם לא השתנו מבחינת הטעם – מלוכסנות זקנות עם פיזיק של לוליטות בנות תשע. כאלה מיושנים. בחלון העשירי נפלנו שלושתנו מרוב תימהון. ההיא בחלון נופפה לנו עם הידיים וצעקה, כאילו מכירה אותנו או משהו. אני משכתי לחלון הבא, אבל ההיא כבר לא התאפקה וקפצה לרחוב עם התחת בחוץ: גולדה! גולדה גת! חולירע, מאיפה היא מכירה אותי?…

 

נו, העולם קטן, בננות שלי. ההיא לא היתה מלוכסנת מהבטן של אמא שלה. דווקא עיראקית. ועוד מירושלים. נפלה עלי וחיבקה אותי: מה, את לא זוכרת אותי, גולדי? אני עשיתי אחת ועוד אחת והאסימון נפל לי – עזרא! זה עזרא הציפלון מהקטמונים. שתיחנקי, חמודה'לה. מה את עושה פה בראש השנה? ומאיפה העיניים המונגוליות האלה?

 

היום קוראים לה אימלדה, על שם המלכה האם של כל המלוכסנות הפאטתיות. התגלגלה לאמסטרדם בשנות השמונים, גידלה שדיים, חתכה למטה… הרימה עפעפיים, הורידה עפעפיים. משוגעת. התאהב בה אחד אינדונזי. וההיא, בשביל להמחיש לו את אהבתה, ליכסנה ת'עיניים לתמיד. אבל ההוא בינתיים התפגר והשאיר לה חובות מפה ועד אוטרכט, מצאה ת'עצמה ברחוב, אלמנה עם שני שדיים לתחזק. היום היא חולמת על תל ברוך ומגהצת ויזות של תיירים גרמנים חרמנים. שהיא בונה לה ת'פנסיה – בית קטן בדלפט עם רפרודוקציות של וורמיר.

 

היידה, זרקנו עליה איזה פרווה סינטתית והלכנו לעשות תשליך על התעלות של אמסטרדם. ההיא לא הפסיקה לבכות על החיים שלה שהתעקמו באמצע הדרך. אני עיקמתי אותה בחזרה וניגבתי לה את הדמעות מהלחיים, בדעלכ יא עזרא, אהבה זה לא הכול בחיים. אישה צריכה רספקט. לא ככה? אבל אימלדה רצתה להשליך את חייה מאחוריה, התאבלה על השטרונגול שלה שמצא את דרכו לפח אשפה של איזה פלסטיקאי בציריך… התאבלה על המשפחה הפרימיטיבית שלה בירושלים סיטי, שהם עשו עליה קריעה ובטח שכחו אותה… אני הייתי פרודוקטיבית ושלפתי מחזור לראש השנה, אלוהים, תרחם על הזונות שלך.

 

נו, אלוהים השוביניסט לא זכר אותנו ולא סלח לנו, שהרי השתננו במרוצת השנים; גידלנו שדיים, הרמנו עפעפיים, שייפנו גרגרת, חתכנו, תפרנו… אבל אנחנו סלחנו למלך מלכי המלכים, שאף פעם לא היתה לו רגישות מי-יודע-מה לבנות חוה ושות'… יאללה, אחרי שהשלכנו את החטאים ואת אלוהים היינו הרבה יותר נקיות. לפנות בוקר פתחתי שולחן לקולגות שלי, הזמנתי אותם לחזיר אינדונזי ברוטב בוטנים. החזיר היה מצוין. וגם הבוטנים.

 

מחרתיים אני חוזרת, בננות ובננים יקרות מפז שלי. אמסטרדם כבר לא מחכה לי. אבל גם אני לא מחכה לה. נו…

אז זהו להפעם, שלוש נשיקות ממני ומשתי הקולגות.

להתראות בארץ הקודש,

סנטה גולדה.

 

 

 

 

 

14 תגובות

  1. יו. איזה קטנה יצאת.
    http://www.notes.co.il/carmi/541.asp

    • מירי שחם יקרה מפז,
      נכון, אני מאוד מאוד קטנה בדברים האלה, וגם מה זה רעה!
      ואני לא מתביישת להיות קטנה – להפך! זה דרך חיים אצלי.
      מה את חושבת, שתבואי פה לזרוק בוץ ואני אגיד אמן… תחלמי!
      מזמינה אותך למכות בפינת מגדלי נאמן – תבואי, נראה אותך גבר.
      שלוש נשיקות מאמסטרדם,
      גולדה.

      • גולדי,
        מייד לעשות סולחה. תתביישי!
        ותבקשי סליחה ממירי.
        אישה אחת.

        • חולירע על ראשי, אישה אחת טובת לב שכמותך.
          בחיי, אני לא יודעת מה נפל עלי… זה בטח המזגאוויר פה באמסטרדם.
          סליחה, מירי!
          סליחה, אישה אחת!
          שלכם, גולדי.

      • א. אין לך סיכוי נגדי, כי אני כוסית. איך שאת קופצת עליי – שלושה ארבעה קופצים עלייך. מינימום.

        ב. אם זה בסדר מצידך, אעלה פוסט נגדי שמסביר למה הטקסט שלך אכן מזכיר את אלמודובר, וכמו כן אסביר את עניין המבט הגברי המגשים פנטזיות גבריות באמצעות דיבור כוזב מתוך תודעה נשית, על פי נעמה כרמי.

        ג. איפה זה יוצא, מגדלי נאמן?

        • ואני עוד שלחתי לך סליחה…
          איףףף… את לא מפחידה אותי עם הגברים שלך, תביאי אותם, נרד להם נמוך.
          ותרדי כבר מהפאטי שלך, מה את עושה לי פה ספרות השוואתית. את כבדה, את.
          ובכל זאת, שתהיה לך מה זה שנה טובה, ושתרדי הכי נמוך שאפשר, גולדי.

          • פוחדת מוות, מה.

          • אז את בקטע של להגיד את המלה האחרונה, אה?
            שתהיי לי בריאה, מותק.
            גולדה.

          • לא, ממש לא. טפי מילה אחרונה.
            אני אולדפאשנד
            אותי גידלו ככה שהגבר תמיד אומר את המילה האחרונה, גם אם אין לו בדיוק מה להגיד.

  2. וואלה בנות, אמבט בוץ הולך פה? להביא קצת שמפון של פנינה רוזנבלומה? אני באה גם. מה זה ששכחתן להזמין אותי? ילדות רעות, רעות….

    יאאללה מכות!!!!!!!!!!!!!!!!

    ועכשיו ברצינות מה-שרי גולדי, אני אוהבת אותך עוד ממהכשרה שעשינו יחד בפלמ"ח. אולי לך נפלו הציצים שקנית אצל ההוא, החרמן, הפלסטיקאי הרמאי מלאס וגאס, איפה שעשית אצלו הכול קומפלט. אבל אצלי לא רק הציצים נפלו, גם הפנים, התחת, השכל…. אז בבקשה לא להעליב אותנו בנות חווה. מירי שחם צודקת נשמה, אלמודובר אומנם בתחת שלך, אבל היא צודקת….

    בדעלך, אני מתה עלייך, נשמונת שלי. תבואי בשטריך שלי ותביאי את הצרויה שלו, נלך קרבות בוץ עד קריאת שמי של שחרית. נשיקוטג".

    • יעלת חן יקרה מפז,
      מצטערת אם שכחתי ת"עצמי – כבר אמרתי למירי שזה המזגאוויר פה באמסטרדם סיטי. יאללה, שתעשה לי ספרות השוואתית, השרלילה, בכיף!
      ותרשי לי לצטט את פדרו המותק שלי, "נותר לי לבקש מכם לקרוא את הספר הזה באותו באותו חוסר יומרה שבו הוא נכתב."
      ואת, מירי, להפשיל קומבינזון ולכתוב!
      נשקוקית, גולדי לנצח.

  3. פרח משוררים

    גדול!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • פרח משוררים יקר מפז שלי,
      אוהבת,
      לא אוהבת,
      אוהבת,
      לא אוהבת,
      אוהבת,
      לא אוהבת,
      אוהבת!

      זהו, הפשטתי אותך מעלי הכותרת שלך!
      ועכשיו נרד לך נמוך…
      בתודה, גולדי.

© כל הזכויות שמורות לגולדי גת