חני שטרנברג
ילידת חיפה.
כותבת שירה ופרוזה ואמנית רב תחומית.
בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול ע"ש רובין בירושליים.
נשואה ואם לשלושה. מתגוררת בזכרון יעקב.
ספרים:
שירי מעבר – שירה – ספריית פועלים, 1999
עונות – פרוזה – ספריית פועלים, 2000
עכשיו הזמן לומר אמת - שירה - הוצאת גוונים, 2009
תערוכות:
תערוכות יחיד –
במקום ספר – תיאטרון הידית, פרדס חנה, 2007
סיפורים במגירה – גלרייה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2008
שירת הבית - מוזיאון העלייה הראשונה, זכרון יעקב, 2009
בדרך להוצאת הספרים - קרון הספרים, טבעון, 2010
מחסן פואם - וידאו ארט בכנס השוק השני בעין השופט, 2011
קבוצתיות –
סדק סדק תרדוף – גלרייה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2005
ארץ חמדה – בית האמנים, בית שאגאל, חיפה, 2005
אמאל''ה – יום האישה הבינלאומי, עמותת אמני נתניה, 2006
כסאות – גלריה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2007
יד ביד – פסטיבל החג של החגים, חיפה, 2007
מופעים:
שירים נעים שירים – מופע מחול - פסטיבל עכו, 1983
מתחת לחול – מופע מחול - - פסטיבל עכו, 1985
מופע שירים במסגרת התערוכה "במקום ספר" בתיאטרון הידית, 2007.
מיצג באירוע הפתיחה של התערוכה "סיפורים במגירה" בגלרייה לאמנות בגן שמואל.2008
מפרסמת גם באתר "רשימות" – "יוצאת לאור"
http://hanist.wordpress.com/
חני שטרנברג היקרה,
רוח מדיטציה מפעמת בשורות הללו:
האטת הקצב, הקריאה האטית בספר השירים,
תמונת הטבע של עלים נושרים
לצורך התחדשות ולבלוב מחודש
("ישן מפני חדש תוציאו")
בהקבלה לטרנספורמציה אישית-רוחנית,
כמעט בלתי מורגשת, כמו העלים הנושרים לאט, בשקט,
הסרת הקליפות מן הגרעין
כדי לגעת בלב, בליבה.
שיר יפהפה. התרגשתי ואהבתי.
תבורכי, משוררת יקרה!
נפלאות דרכי השירה מריוקן במאה ה-18
ועד חני שטרנברג במאה ה-21…
תודה, תודה רבה!
מאד יפה חני. ריוקן הוא אכן השראה, כמו יין טוב. כמו פסק זמן.
תודה רבה, איריס. "כמו פסק זמן" – אהבתי 🙂
וואו, גבריאלה,
איזו תגובה מרגשת!
רק בשבילה היה שווה לכתוב את השיר 🙂
השיר באמת נכתב בתקופה מדיטטיבית.
ולראות את החוט שאת מעבירה מריוקן אליי…
כפי שמתאר השיר זאת היתה (ועדיין) זכות גדולה עבורי לקרוא את שיריו המרגשים בתרגומך הנפלא, ועל כך מגיעה לך תודה ענקית.
בעצם השיר הזה גם הוא תודה.
איזה יופי של שיר . עכשיו גם אני אחפש אותו. במיוחד אחרי שטעמתי ממנו אצל גבריאלה.
תודה רבה, מירי. כדאי, כדאי מאוד. זה מסוג הספרים שאפשר ללגום שוב ושוב מחדש.
למרות היותו קצר השיר נקרא באיטיות בסבלנות בהשלמה ובחוכמה, {ואיפה קנית את הספר? גם אני רוצה}
תודה רבה חני. את הספר קניתי באמת בהזדמנות מתוך ספרייה ביתית שהועמדה למכירה. ומהשיר הראשון ידעתי שמצאתי אוצר.
יפה השיר וחרישי כנפילת העלים.
יפה בעיני שהנשירה איננה אות לסוף אלא להתחדשות והתחלה.
לקום כל בוקר חני עם עלה נו-שר ושיר מלבלב
איזו תגובה יפה, ריקי. הארת את עיניי. ואני מצטרפת לתפילת הבוקר שלך.
גם אני הייתי רוצה לכתוב, חיי עומדים להשתנות
מאד יפה שירך, חני
תודה רבה, שולמית. האמת היא שהחיים משתנים כל הזמן, אבל יש תקופות שבהן השינוי יותר מורגש. מאחלת לך את השינוי שבו את רוצה.
איזו עדינות, תענוג.
תודה, רבה סבינה. גם התגובה שלך – תענוג.
איזו השראה. התוצאה מדברת בעד עצמה.
תודה רבה שחר-מריו. אכן, השראה השראה! ושמחה שמצאת את התוצאה ראוייה.
היי חני
עדין כמו עלה נושר
כמו טיפה של טל שמבצבצת
כמו שניה אחרי שהכוס הפכה ריקה
שלך טובה
טובה,
התגובה שלך היא בעצמה שיר עדין ומקסים. ההשראה ממשיכה…