בננות - בלוגים / / אסקפיזם עכשיו: "עקרת בית, 49" וגם על "סטאר וורלד"
שולמית גבע.
  • שולמית גבע

    מבקרת, יועצת ומסייעת בכתיבת ספרים אישיים וספרי עיון. ד"ר במדעי הרוח (ארכיאולוגיה מקראית) מטעם המכון לארכיאולוגיה של האוניברסיטה העברית בירושלים. ילידת אוקטובר 1951. נשואה לאיש מחשבים. אם לשניים. דודה לעשרה.   בשכבות הקודמות, בין היתר: התוכנית לחשיבה אלטרנטיבית באוניברסיטת תל-אביב. מכון ון-ליר בירושלים. המכון לארכיאולוגיה של האוניברסיטה העברית בירושלים.  

אסקפיזם עכשיו: "עקרת בית, 49" וגם על "סטאר וורלד"

 

 

למי שאוהב לשקוע מידי פעם מול סרט קטן ונחמד שיעביר שעה וחצי בערך בנעימים, בלי אלימות מיוחדת, צחוקים פרועים או תמונות טורדות מנוחה, סתם סרט שכיף לראות בסיום היום, אני יכולה להמליץ לעיין ברשימת הסרטים של "הולמרק". פה ושם יש בהם פנינים של ממש.
 
פנינה אחת כזו ראיתי בשבוע שעבר. היה זה סרטה של ויקטוריה ווד: "עקרת בית, 49". סרט קטן ולא ממש חשוב על אישה בגיל העמידה המתקדם בעיר קטנה בימי מלחמת העולם השנייה, בימי ההפצצות הגרמניות. היא, בעלה, בניה המבוגרים, קרוביה, חברותיה מתמיד וחברותיה החדשות מארגון המתנדבות. לא עניינים משני חיים. לא פורצי דרך. 
אלף סרטים מהסוג הזה קיימים בטלביזיה, והבריטים הם הטובים שבהם. עם עלילה חיצונית מינורית ופנימית גבוהת גלים, עם דיאלוגים רוויי לשון המעטה, עם דמויות סטריאוטיפיות למדי שאומרות דברים צפויים גם כן. אבל יש בהם, בסרטים הבריטיים האלה, תמיד, איזה משהו שמלווה עוד לפחות יום אחד שלם אחרי הצפייה.
 
תוסיפו לכל זה את הנעימות השורה בכל סרטיה של ויקטוריה ווד שגם כתבה את התסריט וגם מגלמת את הדמות המרכזית, את המשחק הבריטי המחולק כמעט שווה בשווה בין המילים הנאמרות בקול ואלה שלא, וגם בין התנועות ובין הבעות הפנים, את הליהוק המדויק, שורת השחקנים שלכל אורך הסרט הקטן הזה אינם נראים כשחקנים בו, אלא חיים בו את חייהם
 
את הסרט הקרינו בשבוע שעבר, אבל ההולמרק מקרין כל סרט בעשרות הקרנות חוזרות. לא תהייה בעיה למצוא אותו. 
 
ואם באסקפיזם ובטלביזיה זרה עסקינן, איך זה שהורדת "סטאר וורלד" מהכבלים עוברת בלי פוצה פה ומצפצף? נכון שעכשיו לא תקופה טובה להגן על הערוץ הזה. רוב התוכניות והסדרות המוקרנות כרגע אינן משהו, לפחות לא לטעמי האישי. אבל זו ירידה עונתית, כמו שקורה בכל הערוצים מידי פעם. אחריה, יש לקוות (וליתר דיוק היה אפשר לקוות) שתחזורנה הטובות. הערוץ ירד, בלי העלאת ערוץ דובר אנגלית אחר תחתיו, כאילו כלום.

לא דובר פעם על חוק המונע מהחברות הגדולות לשנות חד צדדית את תנאי החוזים שהם חותמים עם המינויים?
 

 

 

תגובה אחת

  1. יעל ישראל

    תודה, אראה אותו.

    אני פוחדת שיורידו את ארטה ואת מצו, שאני צופה אדוקה שלהם.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לשולמית גבע