מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

בחילה

בפרק השלישי של העונה השלישית של "עמוק באדמה", בו צפינו אתמול בדי וי די, אומר המורה לאמנות של קלייר פישר שיצירת אמנות טובה היא כזו שגורמת לך לרצות להקיא. אם זה נכון, אני צריך לקבל כמחמאות את הכעס שיצירות שלי לפעמים מעוררות באנשים, שהתבטא למשל בתגובות לסיפור הקצר מאתמול, אבל גם לכל אורך הקריירה שלי בבמה חדשה, וגם בבלוג השני שלי. אני רוצה להבהיר שאין לי שום כוונה לפרובוקציה, ושאני כותב את הדברים כמו שאני מרגיש אותם.
התלבטתי מאוד איזו יצירה תתאים אחרי הסיפור הזה, ובחרתי בשיר שנכתב אף הוא מתוך רצף אסוציאציות, וכמו הסיפור – לא נערך עדיין, והוא מוגש בצורתו הגולמית לקריאה.

***
אז אני נשפך כמו ביצה על רצפת המטבח,
הצהוב עדיין שלם
בלתי מופרע
מתבונן בי ומתקשה להבין
איך אני עוד עומד מעליו
בעיניים שלמות
אוסף אותו כמו תינוק בנייר ניגוב לכיור ופותח
ברז מים קרים,
להוריד אותנו לביוב
 
בבוקר שאחרי
נשאר סימן שמנוני
שקל יותר לדמיין אותו
ככתם זרע
אבל אז הוא שורץ ילדים שנפלו
צמודים זה לזה בפיתולם האחרון על מרצפות החרסינה –
אולי עדיף כבר לזכור את החלמון.
 
ואז אני נשפך כמו ביצה על רצפת המטבח,
מתקשה להבין
כמו תינוק נאסף בבד רך לעריסה
נשלק אחורה, נשאב דרך הרצפה
זיכרון מתפתל
ונמוג

2 תגובות

  1. לי עברון-ועקנין

    מאוד מוזר – במובן חיובי. דימויים מפתיעים.
    הזכיר לי קצת את ג"תרו טול: your sperm"s in the gutter, your love"s in the sink

  2. רונית בר-לביא

    זה מה שהיה קורה לאקס שלי כשהוא היה מנסה להכין עוגה עתירת ביצים.

    ההתפייטות הזו על חלמון שפוך, מעוררת התפעלות.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר