בננות - בלוגים / / מזכר לוועד הבית
מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

מזכר לוועד הבית

 

לפני הכל: נצלו את סוף השבוע להשלמת התרגומים למיזם תרגום! תוצאות ביום שלישי!

 

ועכשיו למזכר.

כשהגעתי לראשונה לבננייה הרגשתי קצת כמו היונה מ"דירה להשכיר": הטיח התקלף, המטבח היה צפוף, אבל השכנים היו נאים-גם-נאים בעיני. מאז התחושה הזו רק התעצמה: הקהילה האנושית כאן היא לא רק מגוונת ומרתקת, אלא גם יוצרת קווי תקשורת שונים ומעניינים (מדוזות?). מצד שני, תנאי המגורים אמנם השתפרו, אבל עדיין יש הרבה תסכולים מכל מיני ענייני אינסטלציה ותשתית, וחשבתי שזו הזדמנות טובה לפרוש אותם בפני האחראים – מי יודע, אולי זה יעזור (ואם לא, לפחות תסכוליי יזכו לאוורור רשמי). אני חייב להזכיר שוב שאני נהנה מאוד מהאכסניה, ולכן כל התלונות, המענות וההצעות הן ברוח טובה – אוקיי?

 

1. יש משהו נורא מתסכל בכך שאפשר להתחבר למערכת (כדי לכתוב פוסט) רק מהעמוד הראשי ולא מעמוד הבלוג האישי…

2. בתגובות נורא קשה לדעת מי בדיוק הגיב למי ואיך התפתח הפתיל. אני מניח שזה בגלל שהתגובות מתקצרות משמאלה (ולא מוזזות ימינה) ככל שמתקדמים בפתיל – נשאלת השאלה אם אפשר להתגבר על זה.

3. משום מה המערכת לא זוכרת את הפרטים שלי (בפרט, את כתובת הבלוג תחת "אתר") מתגובה לתגובה; זה מעצבן, כי התוצאה היה שאף אחד כמעט לא מציין את כתובת בלוגו בתגובה, מה שמונע דילוג מהנה בין הבלוגים.

4. כבר דובר על הבעיה עם "הבלוגים הנצפים ביותר" ו"הפוסטים הנצפים ביותר", שמצד אחד מעודדים תחרות ומצד שני יוצרים קיפאון בעמוד הראשי, כי הם מבוססים על כניסות מצטברות.  אולי כדאי לאפס את הרשימה מדי חודש (או מדי שבוע) וכך אפשר יהיה באמת לראות באלה בלוגים/פוסטים קרו דברים מעניינים בזמן האחרון?

5. מאוד היה נחמד אם בחלון של התגובות האחרונות אפשר היה לגלול קצת יותר אחורה מ-3-4 תגובות, כדי לראות מה היה קודם (כעמו בחלון של הפוסטים האחרונים).

6. מערכן ה"עדכון על תגובות במייל" אמנם השתפרה, אבל משום מה עדיין מעדכנת אותי על תגובות שלי בבלוגים של אחרים (והרי עליהם אני כבר יודע) ולא רק על תגובות בבלוג שלי….

7. תמיכת RSS (מי שיודע יודע) [קבלו תיקון.  יש רסס, לי פשוט לקח זמן לגלות אותו]

 

זהו בערך… הכל ברוח טובה (-:

 

18 תגובות

  1. היי רונן!

    1. לי זה לא מפריע
    2. מסכימה איתך
    3. כנ"ל
    4. לא מפריע לי
    5. יהיה נחמד מאוד – מסכימה
    6. כנ"ל
    7. מה זה rss? אולי תסביר להדיוטות?

    ועוד דבר קטן – כשכותבים באנגלית זה אוטומטית לוקח את הטקסט לימין. לא יודעת למה. שווה בדיקה.

    • רונן א. קידר

      RSS – מערכת שמאפשרת בעצם לעקוב אחרי כמה בלוגים/אתרים בלי להיכנס אליהם. ברגע שנרשמים ל-RSS על אתר או בלוג, תוכנת ה-RSS (יש כמה, אבל הכי שימושית היא של גוגל) בודקת בעצמה אם יש פוסט חדש ושולחת אותו אליך (לדף הבית). אני עוקב אחרי כל הבלוגים שאני קורא ב-RSS, ולכן תמיד מקבל עדכון של כותרת הפוסט החדש בדף הבית שלי, ולא צריך לבדוק המון בלוגים לראות אם התחדש משהו.

  2. שולחת לשירלי ולשי (המתכנת) עם צרור ברכותיי לתיקון כל אלה.

    והלוואי ורק הבעיות האלה היו. עדיין יש עוד כמה, כמו עדכון רשימת תפוצה שלא מגיע בחלק מהבלוגים, ומיילים שישנם בלוגים שאי אפשר לשלוח אליהם.

    ולא הבנתי את 3, רונן. האם אתה מתכוון לססמה ושם משתמש שאתה צריך להזין כל פעם?

    • ועד היום, עם איזה חמישה בלוגים שיש לי, לא הבנתי מה זה RSS למרות שדווקא ניסו להסביר לי. ולקח לי שנה להביו מה זה טרעקבעק, כמו שאני מכנה את הטרקבק.

      • שאגב שירלי ושדי, עוד אין את זה כאן. וזה חשוב שיהיה. לשלוח פינגים לפוסט שאת מתייחסת אלין בפוסטך.

        • אני מקבלת הודעה למייל כשאני מגיבה, כאילו שלא ידעתי.
          לעומת זאת רוב התגובות אלי לא מגיעות למייל שלי. ותמיד שאני מעלה פוסט יש הודעה שישנה טעות ובכל זאת זה עולה. דרושה אסיפת דיירים דחופה.

          • בעיה כאובה מיכל. נמסר לשירלי כבר כמה פעמים. אני תמיד מדווחת, אבל התוכנה של הבנניה צעירה ועתירת באגים לצערי.

    • לא, הכוונה ב-3 היא לתגובות. כשאני מגיב – נניח עכשיו – יש לי אפשרות להזין מייל ואתר. אם הזנתי אחד מהם (נניח את כתובת הבלוג שלי, כמו עכשיו), בפעם הבאה שאנסה להגיב, אצטרך להזין אותו שוב. כשמגיבים הרבה זה מעיק ולכן הרוב מעדיפים לא להגיב עם מייל ושם אתר, מה שמקשה את הניווט חזרה לבלוג של זה שהגיב אצלך (ומעודד אנונימים).

  3. עוד בעיה: נרשמתי כמנויה בכמה בלוגים פה ועדיין אינני מקבלת הודעה שפורסם פוסט חדש לכותב, אלא רק מכותב אחד (כנראה הראשון שנרשמתי אליו).

  4. היי רונן
    זה פשוט נפלא, הדרך שבא העלת את הבעיות…
    על חלק חשבתי, ואך לרגע לא חשבתי לכתוב על זה, לא מבישנות, סתם מזה שאני חושבת -שלא נורא- העיקר שאנחנו ביחד, ואתה, גם דיברת כמה נעים, וגם כתבת על אפשרויות להשתפר…
    אלמד מימך.
    בענין התרגומים זה רעיון גדול ,כל תירגום היה, פתח למחשבות, מרתק פה.
    אני לא מתעסקת בנושא.
    בהצלחה
    להתראות טובה

    • רונן א. קידר

      אני חוזר ואומר שממש לא נורא, והשכונה נהדרת, והשכנים נפלאים, והפסקות העישון ליד הדודים עושות לי צמרמורות עונג קטנות. אבל אם לא נספר מה מציק לנו – ולדעתי חלק מהדברים הם לא נורא מסובכים מבחינת תיכנות – אז איך ידעו?

      • לא נורא, בטוח שזה יסודר עם הזמן. סיפרו לי שברשימות היו בשנים הראשונות המון באגים מטורפים. כשאאני באתי לשם כבר הכול היה פיקס פוקס. ועכשיו שוב יש שם בעיות, כי הם לא מתחזקים ממש, בגלל איום הסגירה.

        אז אני כל הזמן אומרת, כבר 4 חודשים מאז שעלינו הנה להאחזות, שזה ייקח זמן לדעתי, ומקווה שאנשים לא יתייאשו מהבאגים הנורא מעצבנים האלה.

        אגב, חשבתי על עניין הבלוגים הנקראים יותר, ולאפס כל חודש, מעניין אם זה ניתן לביצוע. אבל גם אז ייתכן שהמצב יהיה זהה לעכשיו. כי מי שמפרסם הרבה פוסטים מקבל יותר כניסות. אני למשל מעלה איזה 5 פוסטים בשבוע, ואין לי המוני כניסות, אבל בגלל שאני מעלה הרבה, יש לי כניסות מצטברות. אז אני חוששת שהמצב עלול להישאר כמו עכשיו. מירי ואני ויקיר מפרסמים די הרבה, שולמית מקבלת כניסות רבות מאז הכתבה בווי נט, וכו". גולדי קיבל הרבה כניסות כל עוד פירסם, עכשיו ירד קצת כי לא מפרסם יותר.

        אולי היה כדאי להוריד את זה. מצד שני, זה יוצא דופן בבלוגיות בארץ. אז זה מושך את העין. לא יודעת, אני ושירלי מתלבטות בזה רבות. יש בזה משהו, לא?

        • רונן א. קידר

          אני חושב שאיפוס כל חודש (או כל שבוע) ישנה קצת את התוצאות. אמנם אנשים שמפרסמים יותר יהיו עדיין בקביעות למעלה, אבל זה בהחלט ישתנה בכל פעם שפוסט מסוים מעורר דיון – למשל מה שהיה אצל אליענה ובכלל – מה שלא משתקף כיום.

  5. שירלי צ'לצ'ינסקי

    רונן היקר,
    תודה על ההערות. העלנו כבר חלק מהן.
    אז ככה.
    1 – טופל.
    2 – התגובות אכן מתקצרות משמאל וזו הבעיה. לא ניתן לשנות כרגע.
    3 – טופל.
    4 – רעיון מעניין. כנראה שנשנה.
    5 – זה עניין של עיצוב. הכנסנו את זה לרשימת השינויים העתידיים.
    6 – טופל. מקווה שעכשיו בסדר

    כמובן שכל הצעה לשיפור מבורכת

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר