מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

תראו

תִּרְאוּ
לְבַד בֶּחָצֶר הָאֲחוֹרִית
עֵירֹם, כָּפוּף אֶל רֵיחַ הָאֹרֶן
זָקוּר מוּל עֲנָפָיו
מִתְרַגֵּש מֵהָעֵינַיִם
שֶאוּלַי מַבִּיטוֹת בִּי
מֵעֵבֶר לַגָּדֵר.

מתוך הספר "סימני נשיכה" שראה אור בהוצאת הליקון
[וחצי-בעקבות הדיון אצל יעל ישראל על חשיפה בשירה]

14 תגובות

  1. רונן, קצר ויפה. למרות האינטימיות והחשיפה והארוטיקה המרומזת (ואולי בגללם), נוגע גם בקורא(ת).

    • מירה –
      תודה, והכי אני מסכים עם ה"ואולי בגללם" – בעיני, שילוב של אינטימיות וחשיפה (וארוטיקה לא כל-כך מרומזת) הוא אחד הדברים שמאפשר תקשורת בשירה.

  2. יפה. מצא חן בעיני ה"אולי". אולי מביטות, ובכל זאת – "תִראו".

    • כי יש פה חשיפה כפולה – החשיפה לעיני הצופים, שהיא "אולי", והחשיפה לקוראים, שהיא ודאית ("תראו").

  3. סיגל בן יאיר

    מאוד מרשים השיר הקצר הזה, יש משהו חזק בחמקמקות המילולית, ברמיזה. הרי המציצנות "יוצאת" מתחום השיר ועוברת לקורא המציץ במילים וחוזר חלילה. יופי.

  4. יפה התתרגשות של ה"מוּצץ" רק מהמחשבה שאולי עיניים מביטות.

  5. אם לא אי אז בוודאי עכשיו, דרך השיר, המתרגש מרגש.

  6. כמה נכון. ויפה ומענג, וכרגיל ספוג ארוטיות חמחמקה. מאוד חושני השיר. ממש מריחים.

  7. הכי מרגש זה האולי, ואחרי ה"תראו" כבר אין ספק אם עיניים מביטות ובטח שכבר לא לבד בחצר האחורית…כולם איתך, שים עליך משהו וישר את הגב.
    :0)

  8. זה יפה ומרגש.
    הכותרת מוסיפה לאווירת המציצנות.

    • יפה יפה לוכד רגע רפלכסיבי, תמיד במצבים מסוימים אני חושבת אולי מישהו מבחין בי מהצד, מה הוא רואה בי באותו רגע ,כך אגב סיימתי את אחד מסיפורי הקובץ שלי הסיפור נקרא "מרחץ" מדהים איך התודעות נפגשות, אף שלא מכירים,אני נזכרת אז בספרו המדהים של גרוסמן "תהיי לי הסכין" הגיבור מתבונן באהובתו מהצד בלי שתבחין בו , איך הוא חש בבדידותה כשהיא מחבקת את גופה, תראה לאן לקח אותי השיר המקסים שלך, האם לא זה מה ששירה מעוררת ?רשמים אסוציאציות משהו שמשאיר משהו, שיר חזק ורגיש רונן,יש בו כמיהה אנושית.

      • תודה, חנה. "שתהיי לי הסכין" הוא אחד הספרים האהובים עלי, דווקא בגלל שהוא חוצה את הפער הזה בין ההתבוננות למגע.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר