Normal
0
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}
הָלִינָה בת שבע עשרה. היא מתלבשת מול המראה, מושכת אל גופה חצאית מיני מלפני שנתיים. רגליה נכנסות בקלות אל הבד הנעים, ומתארכות מתחתיו ככל האפשר. מרוצה, היא מביטה בעצמה בזהירות, ומסירה את השפתון.
קצה הדלת נע במראה, וחצי נעל צבאית נראית מאחוריה. הלינה מסתובבת בציפיה ומזנקת אל דמות לבושת מדים. משחת נעליים וריח זיעה.
היא מתחפרת בחולצת החקי הקמוטה. גופייתה נמתחת לרוחב שדיה. חופנת את הבד המלוכלך ומחטטת בו בנחישות. עיניה נפקחות, ורצונה מותז על צווארו של החייל. עוגבת על גופו, מחניקה צחוק, מושכת שפתיה לינוק את פתחיו. החצאית מלפני שנתיים מחבקת את ירכיה בחמימות מטעה, לוחצת בקימורים הדקים, מַתְנָה אותה לפלוש אל החייל באצבעות מפקפקות, מטילות ספק, מעוררת אותה להבין כי בידיה שוב בובה חסרת חיים, בלון מוארך, שעל פניו ציירה בקפידה את המדים. הלינה מניחה אותו בסלידה ליד מראה בה היא משתקפת, נטולת שפתון, כפותה בחצאית משובצת, חיוורת.
הלינה משוגעת, היא חושבת לעצמה. היא שמנה, מסריחה, היא חייבת להתאפר.
שוב שאבו אותי החיים אליהם לשבועיים, וטיילתי הרחק ממטע הבננות. השיבה היא תמיד קשה, אבל איכשהו תמיד קל יותר לפרסם שיר, במקרה הזה שירפרוזה שנכתב לפני כשלוש שנים.
הותרת אותי ללא מלים
איזו כתיבה, הייתי רוצה עוד {כמו הלינה?}
לחני:
יש עוד – מספר קטעים נוספים בסגנון הזה שכתבתי באותה תקופה. אחד מהם כבר הועלה לבלוג, אבל די מזמן ואז לא היו הרבה קוראים…
הנה הלינק:
http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=120&itemID=782
תודה רונן, קראתי ואני אוהבת מאוד מאוד את הכתיבה שלך, כותב מחונן לטעמי, הקטע הישן קצת פחות קומוניקטיבי, לא יודעת אם זה טוב או רע, אולי לכן לא הגיבו עליו, אני אחכה לקרוא דברים שלך
זה עתה התוודעתי אל הסצנה של "הנסיך הקטן" הטקסט הזה מזכיר את ואן נויין — הצד ה"מלוכלך" של האהבה
מעניין, אני דווקא לא מכיר את ואן נויין (קראתי שיר אחד שלה בסך הכל). נדמה לי שהאפקט ה"מלוכלך" נותר כאן בין השאר מתוך הכתיבה בפרוזה.
הפתעה מעוררת מחשבה וצער
ניחוחות זרים ואפלים כמו בסרטים של דויד לינץ- זה מה שהרגשתי בעת קריאת השיר ,שאגב כתוב יפה
לחנה: אני אישית מאוד אוהב את דיוויד לינץ", ואני חושב שאני יכול לדמיין אותו מביים את הסצינה הזו (למרות שאז בטח יופיע איזה גמד מרקד או אוקראיני חסר-שיניים בסיום).
הפתעה לקורא או הפתעה לדמות?
לקוראת
"בובה מתנפחת" חשבתי תהיה מסוג ניקבי
הבנתי…. אז זה דווקא טוויסט מעניין.
בובה היא בובה, גם כשהיא גבר (המונח "בוב" – על משקל "דוב" – לא ממש נקלט). וזה מוביל לטוויסט שדי אהוב עלי – גבר שמחופצן (הופך לחפץ).
מתאים לי חפצון הגבר . אעקוב 🙂
קטע ממוקד וחזק.
אוי. כמה כלא. גם כפותה וגם חצאית משובצת וגם דחוסה. הכל צועק הצילו. פרגמנט מאד חזק. יפה.
הכלא הכי קשה הוא זה שאדם יוצר לעצמו.
אני מצטרפת לאחרים. טקסט מצויין. חזק, ממוקד, כואב, מדויק ומפתיע.