בננות - בלוגים / / בובה מתנפחת
מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

בובה מתנפחת

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

הָלִינָה בת שבע עשרה. היא מתלבשת מול המראה, מושכת אל גופה חצאית מיני מלפני שנתיים. רגליה נכנסות בקלות אל הבד הנעים, ומתארכות מתחתיו ככל האפשר. מרוצה, היא מביטה בעצמה בזהירות, ומסירה את השפתון.

קצה הדלת נע במראה, וחצי נעל צבאית נראית מאחוריה. הלינה מסתובבת בציפיה ומזנקת אל דמות לבושת מדים. משחת נעליים וריח זיעה.

היא מתחפרת בחולצת החקי הקמוטה. גופייתה נמתחת לרוחב שדיה. חופנת את הבד המלוכלך ומחטטת בו בנחישות. עיניה נפקחות, ורצונה מותז על צווארו של החייל. עוגבת על גופו, מחניקה צחוק, מושכת שפתיה לינוק את פתחיו. החצאית מלפני שנתיים מחבקת את ירכיה בחמימות מטעה, לוחצת בקימורים הדקים, מַתְנָה אותה לפלוש אל החייל באצבעות מפקפקות, מטילות ספק, מעוררת אותה להבין כי בידיה שוב בובה חסרת חיים, בלון מוארך, שעל פניו ציירה בקפידה את המדים. הלינה מניחה אותו בסלידה ליד מראה בה היא משתקפת, נטולת שפתון, כפותה בחצאית משובצת, חיוורת.

הלינה משוגעת, היא חושבת לעצמה. היא שמנה, מסריחה, היא חייבת להתאפר.

שוב שאבו אותי החיים אליהם לשבועיים, וטיילתי הרחק ממטע הבננות. השיבה היא תמיד קשה, אבל איכשהו תמיד קל יותר לפרסם שיר, במקרה הזה שירפרוזה שנכתב לפני כשלוש שנים.

 

17 תגובות

  1. הותרת אותי ללא מלים

  2. איזו כתיבה, הייתי רוצה עוד {כמו הלינה?}

  3. זה עתה התוודעתי אל הסצנה של "הנסיך הקטן" הטקסט הזה מזכיר את ואן נויין — הצד ה"מלוכלך" של האהבה

    • מעניין, אני דווקא לא מכיר את ואן נויין (קראתי שיר אחד שלה בסך הכל). נדמה לי שהאפקט ה"מלוכלך" נותר כאן בין השאר מתוך הכתיבה בפרוזה.

  4. מירי פליישר

    הפתעה מעוררת מחשבה וצער

    • ניחוחות זרים ואפלים כמו בסרטים של דויד לינץ- זה מה שהרגשתי בעת קריאת השיר ,שאגב כתוב יפה

      • לחנה: אני אישית מאוד אוהב את דיוויד לינץ", ואני חושב שאני יכול לדמיין אותו מביים את הסצינה הזו (למרות שאז בטח יופיע איזה גמד מרקד או אוקראיני חסר-שיניים בסיום).

    • הפתעה לקורא או הפתעה לדמות?

      • מירי פליישר

        לקוראת
        "בובה מתנפחת" חשבתי תהיה מסוג ניקבי

        • הבנתי…. אז זה דווקא טוויסט מעניין.

          בובה היא בובה, גם כשהיא גבר (המונח "בוב" – על משקל "דוב" – לא ממש נקלט). וזה מוביל לטוויסט שדי אהוב עלי – גבר שמחופצן (הופך לחפץ).

  5. אוי. כמה כלא. גם כפותה וגם חצאית משובצת וגם דחוסה. הכל צועק הצילו. פרגמנט מאד חזק. יפה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר