בננות - בלוגים / / ניסיון באלף בית (עפ"י שירה ארד)
מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

ניסיון באלף בית (עפ"י שירה ארד)

הניסיונות של שירה באלף בית הדליקו אצלי משהו  – אני מאוד אוהב לתת לעצמי אתגרים ותרגילים. כמובן, כמתרגל עצמי אני מאוד קשוח, ולכן גיבשתי כללים נוקשים ביותר: ניסיתי לראות  מה אפשר להפיק מכתיבת כל האותיות לפי הסדר כאשר ביניהן נכנסות רק אותיות אהו"י, רווחים וסימני פיסוק. הנה למשל אמירה קטלנית על חובבי משחקי מזל:

אוהב גד, הוזה חטא: יכל מנסוע, פוץ קר-שת!

או הוראות חשובות לטיפול בבעלי חיים:

אב-גדי הוזח – הטי כלים; נס העוף – יצקי ראשיתו.

ואפשר גם הפוך – הוראות מיסטיות לנחש סיני המקבל ביקור ממלכתי:

תשרוק, צפע-סן! מלך האיטי, חוזה הדיג, בא!

אפשר גם לחשוב על כללים אחרים, למשל שכל אות שניה תהיה לפי הא"ב וביניהם אפשר להשלים בכל אות שהיא (כלומר א_ב_ג_ד_ה וכן הלאה)

מוזמנים לנסות…

 

10 תגובות

  1. יודית שחר

    אני לא טובה במישחקים, ברגע שאומרים משחק אני ישר מתנתקת, משתעממת.
    לכן גם בסדנאות שירה אני לא יכולה למצוא את עצמי.

  2. הי רונן, הנחש הסיני ממש מפתיע ויפה. בהמשך למשחקים, אולי כבר ראית, נזכרתי בתרגיל לא פשוט ובהחלט מאתגר. הוא נראה פשוט אבל הוא לא, והוא מפתיע במיוחד תוך כדי ניסיונות הפיצוח שיכולים להגיע לכל מקום.

    הנה הקישור:
    http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=97&itemID=4997

    אבל מה שרציתי לשאול זה איך יוצרים קישורים בתוך הטקסט כמו שעשית בהתחלה עם אלף ובית. אשמח לדעת וגם להמשיך לקשור בין משחקי האלף בית האלה שלך ושל שירה. מזמן לא שיחקתי בזה. בעיניי יש בזה משהו מחדד מאוד ופותח את האפשרויות.

    • הי יחזקאל,
      תודה על ההתייחסות וההתלהבות!
      כדי לקשר כפי שקישרתי את המלים הללו, יש לסמן את המילה שאתה רוצה שתהפוך לקישור, ואז ללחוץ במסך העריכה על אייקון של "הוספת קישור" (הוא נראה כמו מעין שרשרת על גלובוס ונמצא בשורה השנייה מלמעלה, מצד ימין, ליד העוגן). אז ייפתח חלום קטן שבו יש להקליד (או פשוט להדביק) את הקישור הרצוי.

  3. שידול דג:
    בוא דג .
    וזה חוטי כנמל,
    פסע! קצה הרשת.
    (על פי חוקי :תוספת אהוי וסיקול אותיות במילה, אך כשהסדר בין הקבוצות נשמר)

    • חמוד ביותר!
      אם הייתי דג, עוד הייתי עלול ליפול ברשת.

      זה נראה לי נחמד – שכל אחד ימציא לעצמו את החוקים ואז ינסה לרקוד בתוכם…. (-:

  4. היי רונן!

    תודה על הפיתוח וההומאז" (ולחשוב שהכל התחיל מפיוטי יהדות ספרד שהיו ההשראה שלי…) מעורר מחשבה. על כל פנים, אתעמק בעניין מחר… (כפי שאתה רואה, כבר מאוחר!)

  5. סוריאליסטי משהו –

    אהב גדי והזה. היה כלימה ונסע, הפוץ! הוא הקיא, ראה ושתה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר