בננות - בלוגים / / רץ (7 מתוך 22)
מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

רץ (7 מתוך 22)

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

רץ

עוד אפשר להפעיל את כל השרירים בצעד אחד.  עדיין מותר להזיע. בתוך מכונה ענקית במכון כושר ספרטני מדויק אני קשור בחוטים של אֶ-קָ-גֶ שבודקים לחץ דם דופק תרשימי לב ותחושה.  רץ, רץ, רץ.   רץ, רץ, יותר מהר, רץ.  שלד רופא בחלוק לבן מציג את התוצאות.  הכל תקין.  הכל תקין.  אפשר לרוץ לנקודה הבאה.  אני רץ.  רץ.  רץ.  מחברים לי לכפות הידיים חוטים ארוכים בפנים כף היד.  חיבור דוקר.  מזיע.  מכוער.  ושוב הרופא רושם משהו.  אני לא יודע מה הוא רושם.   אני רץ.  בלי מטרה.  בשביל הכושר.  הכל מדוד ורשום ומתויק. 

החוטים שמחוברים לי לכפות הידיים מתמתחים יותר ויותר.  אני מרגיש משהו מושך אותי.  הידיים נמתחות קדימה שלא מרצונן, מתיישרות ומתמתחות.  אני רץ וכפות הידיים רצות, יותר ויותר מהר.  הראייה שלי מתערפלת, קצות החוטים נעלמים לתוך הערפל.  ערפל?  אני רץ יותר ויותר והרופא לא נראה, רק החוטים שמחוברים אלי בכל הגוף.  אני רץ ובתוך הידיים יש לי חוטים שנעלמים בערפל.  רץ.  רץ.  עוד ועוד ויותר ולא מרגיש שום דבר.  רק נמשך בחוטים, בחבלים המחזיקים את ידי ונמתחים קדימה, קדימה, ואני רץ אחריהם. 

שלד רופא בחלוק לבן יושב לידי ומצחקק.  אין לי מושג למה.  אני רץ.  הערפל מתפוגג והוא מראה לי את ארבעת הסוסים.  קשורים בחבלים, רתומים, מחוברים לכפות ידי.  שלד הרופא נעלם.  סוסי סערה דוהרים בערפל, ואני רץ.  אחריהם.

הקלף הרלוונטי

 

7 תגובות

  1. מפחיד כהוגן. לי זה נשמע כמו התעלפות מלכותית, וזה מדבר אליי כי הסיטואציה והפחדים הקשורים בה מוכרים לי. מסתבר שלא מעט אנשים פוחדים מההליכונים האלה – גם בחדר כושר, וגם במרפאה (לא ברור כאן איזה מן השניים, ומן הסתם גם לא משנה). ויש משהו בסוף שמזכיר את המרכבות בהארי פוטר, שמסיעות את התלמידים מתחנת הרכבת לפנימייה, ושרתומות לסוסים שנראים רק לאנשים מסויימים ולא לכולם.
    אני לא יודעת כלום על קלפי טארוט, ומשום כך יש להניח שאני מפספסת נופך חשוב בכל אחד מהסיפורים – אבל משעשע אותי לראות איך הגעת מהציור שבקלף לסיפור הזה.

    • כפי שכתבתי כבר לאמיר, אני אמנם מכיר את האינטרפרטציות המקובלות לקלפי הטארוט, אבל בפרויקט זה ניסיתי להניח להם ולעבוד מתוך הדימויים בלבד, כך שאי-הכרת הפירוש הרגיל היא רק יתרון לקורא; כאן, המחשבה שהנחתה אותי הוא דימוי האדם הרתום לארבע סוסים (קלף המרכבה, אגב, מסמן בדיוק ההיפך – את הבחירה והשליטה בגורל).

  2. נורא מפחיד!!
    למרות שגם אני לא הבנתי מה הקשר לקלף.. לא משנה. הקצרצר כשלעצמו מצמרר בחוסר השליטה של הרץ המתגלה לאיטו וזוועתו.

    • אם זה מצמרר – זה עבד.
      לגבי הקשר לקלף, ראי התשובה לעדה לעיל.
      הסיפור מתחרב לקלף והוא גם חצי-מחווה לסיופר 'רופא כפרי' של קפקא, המסתיים אף הוא ברכיבה מסויטת לתוך הערפל.

  3. קצרצר מעולה.

  4. יפה האינטרפרטציה שלך לקלף המרכבה.
    הדיאלוג עשוי להיות יותר פורה ,רונן, לו היית מגיב למגיביך לא?

    • תודה.
      ולגבי הסיפא – כעיקרון אני *תמיד* עונה למגיבים – פשוט לאחרונה עברו עלי כמה ימים עמוסים-יחסית בעולם האמיתי, וזה ניכר.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר