בננות - בלוגים / / מאוזן (8 מתוך 22)
מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

מאוזן (8 מתוך 22)

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

מאוזן

אנשים בשוליים של העולם הולכים על הקצה בזווית של תשעים מעלות בדיוק, גם יחסית לאלו שהולכים על העולם מלמעלה וגם ביחס לאלו שמשקפים אותם מלמטה, הפוכים.  בין הצעדים של אלו מלמעלה ומלמטה יש שכבה דקה של זיגוג עוגה, ובדיוק על הדופן שלה, על הקו הדק הזה שמתאר את השוליים של העולם, הולכים אנשים.

זה קשה מאוד, ללכת ככה, וכל צעד יכול להיות האחרון, ובכל צעד אפשר ליפול ולנחות באחד הצדדים של העולם, דבוקים על המשטח שלמעלה או על זה שלמטה.  שניהם הרי שווים.  אפשר לנסות להתאזן אם קונים מאזניים כמו של בית מרקחת ומחזיקים עליהם את כל המשקולות, אותו משקל בכל צד.  לכל האנשים יש מאזניים כאלו, הם מחזיקים אותם בגובה העיניים ומנסים לא להסתכל לצדדים.  מי שמסתכל נופל.

את מחזיקה את המאזניים ועוצמת עיניים.  המבט האחרון שלך היה לאחור, לדרך שהלכת על דופן העולם.  עכשיו את עומדת, המאזניים מושלמים, ואין בך כוח לעשות אפילו צעד אחד.  את קופאת.  עם השנים תהפכי גם את לחלק מזיגוג העולם,  ואנשים משני צדדיו ידרכו עליך בדרך לשוליים.

להשראה (הפעם ההקשר די אסוציאטיבי)

7 תגובות

  1. ההיגון הצרוף שלך מתהפך כמו עוגה עם זיגוג סוכר המרחפת באוויר מיד אחת של האופה לידו השניה- להטוט של אי-גיון מענג. ההשראה ממש ברורה. לי לפחות.

  2. אהבתי.

  3. אני מנסה לצייר לעצמי את תמונת העולם העוגתית הזאת, וקצת מסתבכת בהבדל שיש (או אין) בין דופן, שוליים וקצה.
    מכל מקום, היכרות עם הפוסטים שלך בעניין נירמול האנושות מוסיפה לסיפור הזה ערך מוסף, גם כשחושבים על היחס הנזיל שבין השוליים למרכז (עפ"י סוף הסיפור), וגם כשלוקחים בחשבון את הקריצה שבכותרת: כי מי שמאוזן באמת הוא דווקא מי שבשוליים.

    • כל כך נכון- כי מי שמאוזן באמת הוא דווקא מי שבשוליים.

    • השוליים הם משחק של איזונים. את יכולה לקרוא לעולם שמעל 'המציאות' ולזה שמתחת 'הטירוף' או להמציא מטאפורות כרצונך. אני רק נתתי תמונה של עולם שטוח, דק כמו זיגוג, שיש מי שהולכים עליו משני צדיו ויש מי שהולכים על שוליו – בעצם בניצב לכל שאר האנשים (וזה הרגע שבו, כמוך, הייתי רוצה להיות צייר ולצייר את זה).

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר