בננות - בלוגים / / מותר הכלב על האדם
טיפ טיפה
  • אליענה אלמוג

    עובדת סוציאלית קלינית, מנחת קבוצות, מטפלת, מתרגמת, כותבת, מלמדת. שרה קצת אופרה, קוראת שירה, מתרגשת מספרי ילדים, רוצה לראות את השקיעה כל ערב, מגדלת כלב ושני חתולים. תל אביבית שגדלה בעיר הזו וקשורה אליה בעבותות של סנטימנטים. אוהבת את רחוב בן יהודה בסתיו, את חוף הים בחורף, את כל הרחובות הקטנים באביב. בכלל מאד אוהבת. אני שרה כשאני נוהגת, מזמזמת כשאני מבשלת, מהמהמת במקלחת ומדברת מתוך שינה.

מותר הכלב על האדם

בימים האחרונים היצירה רחוקה ממני. אני קוראת כאן ובמקומות אחרים שירה ופרוזה של אנשים מוכשרים ויצירתיים ומקנאה. אבל רק קצת, כי אני יודעת שהיא תחזור, היצירה.
ירד קצת הלחץ, תרד קצת הדאגה, והיא תחזור אלי.

בשבוע שעבר נסענו לפסטיבל הסרטים בחיפה. ראינו שלושה סרטים. שניים לא כל כך טובים ואחד נפלא.
לסאט הנפלא קוראים "ארבע דקות" ואני מקווה שהוא יגיע להקרנה מסחרית בקולנוע וממליצה לכולם ללכת לראות אותו. סרט ריאליסטי וחזק על נשים ויצירה, והכוח שיש ליצירה והכוח שיש לנשים.
הסרט הזה גם גרם לי עצב וכאב גדול. יצאתי ממנו וחשבתי על האופן שבו נשים הופכות כל הזמן להיות קורבנות של גברים. על איך נשים משלמות מחירים כל כך כבדים.
חשבתי על איך כמעט כל גבר יכול להפוך להיות תוקף, פוגע. לא משנה אם זה אבא שלך או בעלך או ידיד או שכן או מורה או מטפל. איך בקלות כה רבה יכולים לאנוס, לפגוע , לחלל, להרוג חיים ונשמה של אישה. של ילדה.
אני עובדת כבר שנים עם נשים שעברו תקיפה והתעללות מינית, שמעתי אין סוף סיפורים איומים. אבל אחרי הסרט הזה הרגשתי שנמאס לי. נמאס לי מהמציאות האלימה והאכזרית הזו שנשים חיות יום אחרי יום בכל מקום בעולם. הרגשתי זעם כה גדול ועצום עד שחשתי שאין גבול למה שאני יכולה לעשות במו ידי לכל גבר שיעז לפגוע בילדה או אישה.

אחר כך טיילנו במרכז הכרמל ההומה אדם ומצאנו כלב עם שלוש רגליים שהלך לאיבוד וכמעט נדרס.
הצלחנו לאתר את הבעלים שלו והחזרנו אותו אליהם.
קראו לו מתי, והוא היה מבוהל ונבוך, וכשהבטתי בפנים הנבוכים, הנרגשים שלו, כשראיתי את ההקלה והשמחה שלו כששב לזרועות בעליו, חשבתי לעצמי שמותר הכלב על האדם.

9 תגובות

  1. נכון.וריגשת אותי.

    • מצחיק שבדיוק אתמול היה לי דיון עם חברות על הנושא, לאחר שמצאנו (שוב) כלב אבוד או נטוש. דיברנו ארוכות על כמה בעלי חיים (על כל סוגיהם) עולים עלינו ולא ראויים לנו. זה דבר שמכעיס אותי בעולם הזה יותר (מכמעט) הכל.

  2. היי אליענה,
    איזה יום קשה היה לך. אבל לפחות עם סוף אופטימי. אכן טבע האדם יכול להיות נוראי. אתמול ראיתי את הסרט "ממעמקי הגיהנום" על ג"ק המרטש וחשבתי לעצמי כמה רוע יש בעולם. אבל יש גם הרבה טוב בעולם. באמת.

    • אליענה שלום,
      העבודות הכי חשובת מביאות את מי שעובד בהם אל הקצה: רופאים רואים רק חולים, עוס"ים רואים רק מפלצות אדם, שוטרים פוגשים ברוע כל יום.
      פעם שמעתי אחות שאמרה שיום אחד היא לא יכלה יותר. כל עיטוש של בן משפחה נשמע לה כמו סרטן, כל המתים ומשפחותיהם היו איתה כל הזמן.
      במקצוע טיפולי כמעט מתבקש לראות בכל אחד פוטנציאל פתולוגי.
      נורא פשוט לכתוב לך שצריך איזון ומניעת שחיקה וכאלה.
      איך עושים את זה זו כבר שאלה אחרת.
      אולי ללטף כלב, להחזיר כלב תועה לבעליו, להניח ליצרה שיצאה לטיול ועוד מעט תחזור, לבשל ולחפש פינה של רוך בעולם.

      • מיכל תודה, ואת כל כך צודקת.
        בדרך כלל אני מוצאת את האיזון, ויודעת כל הזמן שיש הרבה יופי ואהבה וטוב בעולם, אבל לפעמים זה באמת פשוט יותר מדי.
        כשבחרתי במקצוע הזה אחד הדברים שהטרידו אותי היה השחיקה הזו, והסכנה שבלהפוך למישהי שרואה רק פתולוגיות בכל מקום.
        אני מקווה שזה לא קורה לי.

    • תודה רבה יעל תמר ושירי.

  3. אס.או,אס!!!!!!!!

    אליענה, תסלחי לי שאני תופסת טרמפ, אבל מאחר והתקבצו פה חובבח חיות, אני רוצה לתת לינק לחתול פרסי מדהים שנמצא בצער בעלי חיים רמת גן, והפסיק לאכול מרוב דיכאון. אם לא ימצאו לו בית מיידית, הוא ימות. שמו שרגא, בן שנתיים, מסורס ומחוסן, פרסי אפור וגזעי.

    הנה הלינק

    http://www.spca.org.il/gallery.php?sectionID=22

    אולי גם תוכלו להפיץ לחברים. הוא לא אוכל כבר כמה ימים.

    • אגב הוא ננטש בכלבייה,
      ועוד אגב: יש ברשימה עוד חתולים נהדרים שמחכים, חלקם שנים, לאימוץ.

  4. הי אליענה
    קרה לי היום מקרה דומה, כשקראתי בהארץ של סופ"ש את הסיפור האמיתי של ילדה שבגיל 14 נחטפה מאוקראינה ונמכרה לזנות לישראל ועד גיל 15 היא כבר אולצה לקיים יחסי מין עם יותר מאלף גברים וכבר נכנסה להיריון פעמיים והפילה פעמיים. זה כל כך כואב בעיקר בגלל שזה לא הסיפור היחידי. כי זה לא רשעות חד פעמית שאתה יכול להגיד שיש אנשים רעים. זה קורה לנו כל הזמן ממש מתחת לאף בקושי 500 מטר מהבתים שלי ושלך ואנחנו ממשיכים לישון בלילה. ויש אנשים שקונים ומוכרים ומשכירים בני אדם ובעיקר בנות אדם וחוה. ויש אנשים נורמאליים למראה ולתפקוד שגם שוכרים את גופן למימוש תשוקתם. והם הולכים בינינו ויושבים בינינו.
    אבל כן, אליענה יש גם דברים טובים ויפים בעולם הזה. ולא צריך להכתים את המעט הטהור שעוד יש.
    צריך להגדיל את האור.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאליענה אלמוג