בננות - בלוגים / / טיול בעקבות האנוסים של אמריקה הלטינית
ירון אביטוב
  • ירון אביטוב

    ירון אביטוב. סופר, עורך ספרים ואנתולוגיות, מבקר ספרות, עיתונאי, תסריטאי ובמאי של סרטים תיעודיים, טייל ומדריך טיולים באמריקה הלטינית ובדרום אמריקה. יליד חיפה, התגורר בעבר בירושלים, בהמשך בתל-אביב ושוהה כעת בחו"ל. פרסם אחד-עשר ספרים: שני רומנים, נובלה אחת, חמישה קבצי סיפורים, שני ספרי תיעוד ומדריך טיולים. פרסים ספרותיים: פרס ארתור רופין למחקר במדעי החברה( 1993), פרס קרן ירושלים לספרות יפה (1994), פרס מענק מטעם קרן עמו"ס (1998), ופרס ראש הממשלה לספרות לשנת תשס"ה (2005)

טיול בעקבות האנוסים של אמריקה הלטינית

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

האנוסים באמריקה הלטינית

הסרט של ירון אביטוב על תולדות האנוסים זוכה להצלחה. עכשיו מוצעת גם חבילת טיול

 

"השבט האבוד של לוחה", סרט בבימויי על תולדות האנוסים באקוודור ובאמריקה הלטינית, החושף תופעה לא מוכרת – סיפורם של האנוסים ושורשים נסתרים של היהדות באקוודור ובאמריקה הלטינית – הוצג כבר, ובהצלחה רבה, בשתי מדינות, אקוודור וברפובליקה הדומיניקנית, וקיבלתי כבר הזמנות להקרנתו גם בארצות נוספות.

הסרט הוצג עד כה שלוש פעמים ברפובליקה הדומיניקנית, במסגרת יריד הספר הבינלאומי ובשתי אוניברסיטאות מקומיות בעיר סנטו דומינגו ובעיר סנטיאגו. הסרט הוצג שם בהזמנת שגרירות ישראל ברפובליקה הדומיניקנית, השגריר עמוס רדיאן והקונסולית רחל בליצר, וכן יריד הספרות הבינלאומי, וזכה להד נרחב בכלי התקשורת ובקרב הצופים. התוכנית הפופולרית ביותר בטלוויזיה המקומית אף אירחה אותי לראיון על הסרט.

הסרט הוצג גם פעמים רבות ברחבי אקוודור, במרבית המקרים בשיתוף פעולה עם שגרירות ישראל, שהזמינה אותי להציג את הסרט בשבוע הסרטים הישראלי במספר ערים ברחבי המדינה. ההזמנה היתה ביוזמת שגריר ישראל באקוודור, אייל סלע, נספחת התרבות, ענבל סלע, והקונסול גלעד ברגר.

הסרט, שזכה להד רב בכלי התקשורת באקוודור, הוצג בבתי תרבות, סינמטקים ואוניברסיטאות ברחבי המדינה. אבל ההקרנות המרגשות ביותר היו דווקא העממיות, בפארקים ציבוריים בכמה יישובים ברחבי המדינה, שבהם נאסף קהל רב לצפות בסרט, המהווה חידוש עבור הקהל המקומי. באחת ההקרנות, באולם הקולנוע של עיר בדרום אקוודור, הגיעו יותר מ-600 צופים להקרנה, ובאולמות אחרים הגיעו מאות צופים.

בתום הקרנת הסרט, מתקיים באורח קבע דיון מרתק ביני לבין הצופים, קתולים ונוצרים, שנמשך לא פעם שעה ארוכה. הצופים מופתעים ברובם לשמוע, שלטינים רבים הם צאצאים ישירים או עקיפים של משפחות האנוסים. חלק מהצופים קיבלו את הגילוי באהדה, ואף חשפו באותה הזדמנות אנקדוטות שמשפחותיהם החזיקו תשמישי קדושה יהודיים. אבל היו כמובן גם צופים קתולים אדוקים, שניסו להתכחש לתופעה המיוחדת הזו וניסו לשכתב את ההיסטוריה מחדש.

המפתיע ביותר הוא שלא מעט אנשי כמורה קתוליים, כולל שגריר של הוותיקן באמריקה הלטינית, צפו בסרט, גילו פתיחות ובירכו אותי על תוכנו בסיומו.

הסרט, המבוסס על מחקר ממושך, מוהל עבר והווה, היסטוריה וחיי יומיום, והוא אורך 82 דקות.

"השבט האבוד" מבוסס על מאות ראיונות שקיימתי עם משפחות אנוסים, עוסק בחיי האנוסים בעבר וחיי צאצאיהם בימינו, ומתראיינים בו אנוסים רבים שחזרו לאמונה היהודית וחולמים שהרבנות בארץ תכיר בהם ותסכים לגיירם, וכן קתולים המודעים לשורשי משפחותיהם. לסרט מתראיינים היסטוריונים, רופאים וחוקרים אחרים, וכן ארכיבישוף ידוע המספר כיצד משפחתו הקתולית שמרה בסתר על מנהגי היהדות. באחת הסצנות בסרט, הארכיבישוף מתפלל "שמע ישראל" בתוך הכנסייה.

הסרט כולל גילויים מעניינים על שיעור צאצאי האנוסים בקרב האוכלוסייה הלטינית בכלל ואוכלוסיית אקוודור בפרט, ועל מנהיגים ואנשי שם שהיו ממוצא של אנוסים.

הסרט מציג מחד את מבוכתם של האנוסים, וחייהם המורכבים בין היהדות לנצרות, אך גם הצורך שלהם לחיות חיים יהודיים מלאים ככל האפשר.

הנני מחזיק בזכויות הבלעדיות על הסרט, ואפשרויות להקרנתו גם בישראל אוכל לשקול לגופן.

לישראלים המגיעים לטיול באקוודור, אני יכול להציע טיול מקצועי ותרבותי מיוחד בהדרכתי למחוזות האנוסים. טיול זה יכול לכלול בנוסף לטיול למחוזות האנוסים, גם מסלול אטרקטיבי מאוד למטיילי איכות: חובבי טבע ונופים, טיולי תרבות, חובבי תרבות אינדיאנית ותרבות אקזוטית, טיולים למעיינות מרפא, טיולי חופים ועוד. מסלול מגוון ואטרקטיבי.

אני יכול להציע גם חבילות תיור מוזלות לאקוודור, וללא עמלת סוכן. הטיול יכלול מסלול מדויק לפי התאמה אישית, אירוח בבתי מלון לפי דרגת התיירות המבוקשת, השכרת רכב או מיני ואן, ובמידת הצורך גם הדרכה אישית.

פניות לייעוץ באשר לבניית מסלולים, לליווי ולהדרכה:

avitovy@yahoo.com

אני עוסק כבר 12 שנה בהדרכת מטיילים לאמריקה הלטינית, פרסמתי מדריך מטיילים וכן מאות מאמרי תיירות על ארצות שונות באמריקה הלטינית ובדרום אמריקה.

ליוויתי והדרכתי קבוצות גדולות וקטנות ומטיילי איכות במספר ארצות בדרום אמריקה, ביניהן אקוודור, קובה, פנמה, ברזיל, פרו, קולומביה ועוד.

אני מתמחה כיום בעיקר בארצות אקוודור ופנמה, אבל גם בארצות לטיניות נוספות.

בפנמה אני יכול להציע מסלול מיוחד לחובבי טבע ומסלול לאנשי עסקים.

פניות מתקבלות בכתובת דוא"ל:

avitovy@yahoo.com

 

 

 

 

 

 

5 תגובות

  1. מירי פליישר

    הי ירון
    האם הסרט לא יוקרן בסינמטקים?
    מרתק מרתק ביותר

  2. מרתק ירון יישר כוח רשמתי את המייל לפני
    תודה
    מצפה שהסרט יגיע אלינו ונהנה גם אנחנו

  3. ירון שלום,

    התרגשתי מאוד כשקראתי את הפוסט שפרסמת. אני חושבת שעבודתך היא עבודת קודש לשמה. אתה מאפשר ליהודים האנוסים להביע את קולם ולנו, תושבי ארץ הקודש יש אפשרות להתחבר לנושא מורכב וכאוב בהסטוריה של העם שלנו.

    לקראת תשעה באב ומול תוכחות שנאת החינם, אני מרגישה שהעלאת הנושא הזה מחברת אותנו אל הצד היפה של העם המיוחד שלנו.

    אשמח מאוד לדעת האם, מתי והיכן יוקרן הסרט בסינמטקים בארץ ו/או האם זכויות השידור שלו יינתנו לאחד מערוצי השידור כדי שגם אני אוכל לראות אותו.

    כל טוב,

    גלית

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לירון אביטוב