בננות - בלוגים / / המחשבות רודפות אותי
החיים בצמד...
  • יעל בר שם

    ברוכים הבאים לתוך העולם הצנוע שלי נולדתי בשנת 1969 בעיר ליון בדרום צרפת קרוב-רחוק לרכס האלפים. בשנת1981 עלינו ארצה, הוריי, האחים שלי, אני והמלפורמציה הוסקולארית שלי. בין אישפוז לאישפוז בביתי החולים זכיתי להוציא תעודת בגרות, תעודת הנדסאית בנין, ואפילו לשרת את מלוא השנתיים בצבא. עבדתי כהנדסאית בנין בתוך הבוץ, הבטון והטיח במהלך עשר שנים עד שיום אחד נפרדנו בלחיצת יד חמה. הבעיה הרפואית שלי החריפה. סבלתי מכאבים קשים מנשוא.   זה כבר שלוש שנים שאני שוהה בפריז בתקווה למציאת פיתרון למחלה חשוך-מרפא שממנה אני סובלת מאז אני קטנה. הכתיבה היא כל חיי. בזכותה אני נושמת, מתקיימת וזאת מאז למדתי קרוא וכתוב. לפני חמש שנים הגשמתי חלום מתוק הוצאתי את הספר הראשון שלי ''''''''''''''''הקמיע'''''''''''''''' - שמספר בגוף שלישי על חלק לא קטן מחיי.  כיום אני ממשיכה לכתוב בקצב איטי יותר. בזכות ניסיון חיי אני מסייעת לאחרים כתרפיסטית, ומיכוון שקיבלתי חופשי-חודשי בכל בתי החולים של פריז אולי יום אחד אכתוב סיפור מעניין על כל הרופאים. נשואה טריה. מתגוררת בז'נבה בה נדבקתי בוירוס עופות המים ובשיט. את מרבית הזמן אני משוטטת בנמל לאכיל את הברבורים, הברווזים והשחפים. פעמים בחודש אני נוסעת לפריז לארבעה ימים כל פעם, לטפל בפצינטים שלי ולבדיקות רפואיות. מתגעגעת לארץ, למשפחתי, ולחבריי משכבר הימים. אך מכיוון שהחיים קצרים ועוברים מהר, אני לוקחת את כל מה שהם מעניקים לי בסבר פנים יפות ובאהבה.  yael rozen-bar shem

המחשבות רודפות אותי

   אילו היו המחשבות הטובות רודפות אותי, ניחא, אך תמיד הן אלה הרעות והלא רצויות שנדבקות בי. אותן המחשבות המציקות שאני משתדלת להדחיק ממני, שנאבקת ביני לבין עצמי כדי לגרשן מן הראש. 
      
      ואז שאלתי את עצמי: "מה באמת עלי לעשות?"

   כמו כל פעם שאני מגיעה ארצה לחגים, אני לא מספיקה לפרק את המזוודה שכבר אני צריכה לארוז אותה בחזרה, כי חודש חולף חיש מהר כמו טיל. ולמרות, זאת, במהלך כל השבוע הזה לא הצלחתי שלא לחשוב על מה שיצפה לי שם בפריז, לכשאחזור, אשפוז בבית החולים המתוכנן כבר באותו השבוע והניתוחים שעליהם מדברים כבר חודשים. 
    
      מה, זה החופש שייחלתי לעצמי?

   ניסיתי לשוחח ביני-לביני: "תיהני מהשמש והחום של הארץ שכל כך הרבה קיטרת על הקור והגשם הלא פוסק של פריז. תיהני מהמשפחה והאחיינים האהובים שהגעגועים קדחו בך במהלך היעדרותך. תיהני מהחברים שאיתם לא בילית מאז חג הפסח. תיהני מריח השווארמה, מאווירת החגים, מצפירת המכוניות על ימין ועל שמאל. תיהני באופן כללי."
   אבל כמו דיברתי אל הקיר, אל רוח הרפאים של עצמי. כלום לא עזר. לא נטשו אותי לא הפרפרים בצומת העצבים בבטן ולא הפחדים מהלא-נודע. 
   מה לא ניסיתי לעשות על מנת להעיף מעלי את המחשבות אילו שנדבקו בי כעלוקות, ערפדים מוצצים את האנרגיות החיוביות. כלום. נדה. הפרפרים המשיכו להשתולל בבטן והדאגות למלוך בראשי, כמו ישבו להן בנחת על כס המלכות. 
   אחר-כך יצאתי לי לטייל ונשמתי מלוא הריאות את האוויר הטוב של הים. הלכתי לערוך קניות, כי כך אומרים זה טוב מאוד למורל לפנק את עצמנו בדברים נחמדים וחדשים. ואני אפילו יצאתי עם חברים לשתות כוס קפה בעיר.
 
      כלום לא קרה.

   "מה יהיה?" שאלתי את עצמי מתוך ייאוש מוחלט. יחלוף החופש כלא היה ובמקום ליהנות מחיי היום-יום, משהותי הקצרצרה בארץ הקדושה, אני כל כולי בתוך בועה של מחשבות מעוררות פלצות על מה שעומד לקראות לי לכשאחזור לפריז. "יהיה טוב. אל תפחדי." ככה ניסיתי לשכנע את עצמי.

      אבל נחשו מה?
 
      מיד אחרי זה שמעתי את עצמי נוחרת נחירת בוז עמומה. 
   
   לכן החלטתי שדי. החלטתי לכתוב בלוג על תחושת החשש שגואה בתוכי ואינה נוטשת אותי. לא רוצה לקלקל את מה שתיכננתי מלפני חודשיים, את החופש שלי. אני רק רוצה ששמחת החיים תחזור אלי ותשלוט בכל רמ"ח איבריי.  התרפיה היעילה היא הכתיבה, לשפוך על הדף את מה שמציק יותר מכל, את תחושת הפחד, הכאב ושמחת החיים. 
   פתאום החלו המחשבות להתבהר במוחי כמו נפנוף קל במקל הקסמים. איזה רוגע. איזו שלווה. נירוונה. 

      למה לא חשבתי על הכתיבה לפני כן?
      
      האמת, גם אני לא יודעת. 

יעל בר שם

6 תגובות

  1. היא באה לה בדיוק בזמן אלייך, הכתיבה . כנראה שככה זה- יש לנו אפשרות לשחרר ולסמוך. עובדה שחשבת, עובדה שבאה.
    מאחלת לך שהות שלווה ובריאות בגוף ובמחשבה.

    • לענת היקרה תודה רבה על הכול. אני מאחלת לך שכל משאלותייך יתגשמו כאוות נפשך.

  2. אני שמחה שהחלטת לכתוב בלוג, כי כל כך הזדהתי עם התחושות. חוץ מזה שאת כותבת מקסים.

    • תודה רבה

      • ג'ניפר אסוייד

        יעלוש חבל שלא נפגשנו בעת שהותך בארץ.תדעי לך שמאוד התגעגעתי אבל משום מה הפעם לא העזתי להתקרב יותר מידי,ידעתי שאת עייפה ומותשת ופשוט לא רציתי להפריע לך בגלל שאת מרגישה דברים בטוחני שאת יודעת כמה אני אוהבת אותך ולא שוכחת אותך לעולם,למרות שתפסתי מרחק את עדיין מאוד מאוד יקרה לי וקרובה לליבי ג"ניפר:)

        • גיניפר
          אני יודעת אל תדאגי. את בתוך ליבי ומרחק הים שמפריד בינינו אינו משפיע על הידידות שנרקמה כבר כמה שנים. עלי והצילחי בכל מעשה ידייך.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ליעל בר שם