בננות - בלוגים / / להגיד תודה
החיים בצמד...
  • יעל בר שם

    ברוכים הבאים לתוך העולם הצנוע שלי נולדתי בשנת 1969 בעיר ליון בדרום צרפת קרוב-רחוק לרכס האלפים. בשנת1981 עלינו ארצה, הוריי, האחים שלי, אני והמלפורמציה הוסקולארית שלי. בין אישפוז לאישפוז בביתי החולים זכיתי להוציא תעודת בגרות, תעודת הנדסאית בנין, ואפילו לשרת את מלוא השנתיים בצבא. עבדתי כהנדסאית בנין בתוך הבוץ, הבטון והטיח במהלך עשר שנים עד שיום אחד נפרדנו בלחיצת יד חמה. הבעיה הרפואית שלי החריפה. סבלתי מכאבים קשים מנשוא.   זה כבר שלוש שנים שאני שוהה בפריז בתקווה למציאת פיתרון למחלה חשוך-מרפא שממנה אני סובלת מאז אני קטנה. הכתיבה היא כל חיי. בזכותה אני נושמת, מתקיימת וזאת מאז למדתי קרוא וכתוב. לפני חמש שנים הגשמתי חלום מתוק הוצאתי את הספר הראשון שלי ''''''''''''''''הקמיע'''''''''''''''' - שמספר בגוף שלישי על חלק לא קטן מחיי.  כיום אני ממשיכה לכתוב בקצב איטי יותר. בזכות ניסיון חיי אני מסייעת לאחרים כתרפיסטית, ומיכוון שקיבלתי חופשי-חודשי בכל בתי החולים של פריז אולי יום אחד אכתוב סיפור מעניין על כל הרופאים. נשואה טריה. מתגוררת בז'נבה בה נדבקתי בוירוס עופות המים ובשיט. את מרבית הזמן אני משוטטת בנמל לאכיל את הברבורים, הברווזים והשחפים. פעמים בחודש אני נוסעת לפריז לארבעה ימים כל פעם, לטפל בפצינטים שלי ולבדיקות רפואיות. מתגעגעת לארץ, למשפחתי, ולחבריי משכבר הימים. אך מכיוון שהחיים קצרים ועוברים מהר, אני לוקחת את כל מה שהם מעניקים לי בסבר פנים יפות ובאהבה.  yael rozen-bar shem

להגיד תודה

 

 

 

 
   בעקבות הכאב הנוראי שתקף אותי בשבועות האחרונים, הטיפול התרופתי הכבד שרשמה  הרופאה, כדורים נוגדן-כאבים ונוגדן-דיכאון מתחילים איכשהו לתת את אותותיהם.
   
   השלווה הזו, שאיבדה את דרכה איפשהו, מתחילה לחזור ולחלחל טיפין-טיפין בכל חלקי גופי, המצב רוח להתרומם, הדמעות להתייבש. הרוגע הזה הוא למעני תענוג אדיר, כמו חזרה למקורות. אך אם-זאת הוטל עלי להתמודד עם אפקט חדש – להרגיש כמו עפיפון, ראש בעננים, לחלום ברוב היום ולהירדם על הספה מול הטלוויזיה . 
   
   כל בוקר מצלצל הטלפון בשעה שמונה וחצי, חברה שלקחה על עצמה להעיר אותי ולוודא שאני קמה מהמיטה, שלא אירדם שוב. ואז אני מדשדשת רגלים אומנם, אך הולכת לעבוד בכל זאת. בזכות העיסוק המבורך הזה אני קצת שוכחת את הכאב הנורא, מרגישה שאני חלק מן העולם, שאני בכל זאת עושה משהו טוב בחיים. ואותה החברה מתקשרת אלי כל ארבע שעות במהלך היום, לשאול בשלומי ואם אני זקוקה למשהו.
   
   הנוכחות של כל הנשמות הטובות מסביבי, הן בפריז, הן בישראל והן בבלוג מעודדות אותי, מחזקות אותי, מלחששות באוזני שאינני לבד. התפילות והאנרגיות שקיבלתי מכולכם מרגשות אותי ונגעו ללבי.
   
   אני סובלת אומנם. אינני מצליחה לראות את האור בקצה המנהרה, אך המתנה שהעניקו לי השמיים שווה כל תרופה, כל כאב שפולח את גופי –  ידידים נפלאים.
   
   לכן אני פונה אל כולכם באופן אישי, ומודה לכם על התמיכה, על העידוד והמילים היפות שהענקתם לי ברגעים שהייתי הכי זקוקה להם. 

קשה לי להתרכז, אני מקווה שאין הרבה שגיאות.

יעל בר שם
    

 

 

 

23 תגובות

  1. יקירה, תהיי חזקה.
    שגיעות = שגיאות… 🙂

  2. חיבוק. קר עכשיו בפריז?

    • יעלי חיבוק ממני בחזרה.

      קר מאוד בפריז, אך בימים אחרונים יותר נעים משהו כמו תשע מעלות ביום ושלוש בלילה.

      חורף קשה השנה.

  3. כל הכבוד. את גם עושה לנו טובה, מזכירה לנו מה שיש לנו. חיבוק. אומי.

  4. תודה לך על כך שעוררת בי את רגש הנתינה . גילויי הלב שלך הוא מתנה שאת נותנת לי יותר משאני מעניקה לך.

    • היי אביטל
      אני חושבת שכל אדם נותן לרעהו את מה שהוא מסוגל לתת. הנתינה לא נמדדת אלא יוצאת מן הלב, וזו בהחלט מתנה נפלאה.

      את לא יכולה לתאר לעצמך מה עושה לי התמיכה שלכם – היא מחזקת אותי. בזכותה אני עומדת על הרגליים.

      תודה רבה יקירתי.

  5. היי יעלף, טוב שת יודעת שאנחנו שם, אני קוראת כל מכתב שלך בשקיקה את כותבת כל כך יפה, את חייבת לאסוף את הכל ולעשות מזה ספר, יש בזה כל כך הרבה השראה.
    להתראות טובה

    • יעלה
      תודה לך שאת כל כך נדיבה ופתוחה לכולנו. את מעוררת באנשים את הטוב. את היהלום שבכתר.
      שתהיי קלה כשמך ותדלגי על ההרים ועל הגבעות והדרך תראה לך קצרה כמו ליעלה הדוהרת אל החופש מן הכאבים
      שלך
      מירי

    • היי טובה
      תודה רבה על התגובה.

      כן, אולי יום אחד אוציא מכל הפוסטים ספר. מי יודע! תודה על הרעיון.

      • מירי
        מה שכתבת לי כל כך יפה וקליל, שראיתי את היעלה מדלגת על ההרים מושלגים ממש מול עיני.

        תודה רבה.

  6. תודה לך שלימדת אותנו על פרופורציות,
    ויכולת להתמודד.

  7. ועוד יוטב מצבך ותירפאי, יקירתי.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ליעל בר שם