בננות - בלוגים / / כל אחד וחית המחמד שלו
החיים בצמד...
  • יעל בר שם

    ברוכים הבאים לתוך העולם הצנוע שלי נולדתי בשנת 1969 בעיר ליון בדרום צרפת קרוב-רחוק לרכס האלפים. בשנת1981 עלינו ארצה, הוריי, האחים שלי, אני והמלפורמציה הוסקולארית שלי. בין אישפוז לאישפוז בביתי החולים זכיתי להוציא תעודת בגרות, תעודת הנדסאית בנין, ואפילו לשרת את מלוא השנתיים בצבא. עבדתי כהנדסאית בנין בתוך הבוץ, הבטון והטיח במהלך עשר שנים עד שיום אחד נפרדנו בלחיצת יד חמה. הבעיה הרפואית שלי החריפה. סבלתי מכאבים קשים מנשוא.   זה כבר שלוש שנים שאני שוהה בפריז בתקווה למציאת פיתרון למחלה חשוך-מרפא שממנה אני סובלת מאז אני קטנה. הכתיבה היא כל חיי. בזכותה אני נושמת, מתקיימת וזאת מאז למדתי קרוא וכתוב. לפני חמש שנים הגשמתי חלום מתוק הוצאתי את הספר הראשון שלי ''''''''''''''''הקמיע'''''''''''''''' - שמספר בגוף שלישי על חלק לא קטן מחיי.  כיום אני ממשיכה לכתוב בקצב איטי יותר. בזכות ניסיון חיי אני מסייעת לאחרים כתרפיסטית, ומיכוון שקיבלתי חופשי-חודשי בכל בתי החולים של פריז אולי יום אחד אכתוב סיפור מעניין על כל הרופאים. נשואה טריה. מתגוררת בז'נבה בה נדבקתי בוירוס עופות המים ובשיט. את מרבית הזמן אני משוטטת בנמל לאכיל את הברבורים, הברווזים והשחפים. פעמים בחודש אני נוסעת לפריז לארבעה ימים כל פעם, לטפל בפצינטים שלי ולבדיקות רפואיות. מתגעגעת לארץ, למשפחתי, ולחבריי משכבר הימים. אך מכיוון שהחיים קצרים ועוברים מהר, אני לוקחת את כל מה שהם מעניקים לי בסבר פנים יפות ובאהבה.  yael rozen-bar shem

כל אחד וחית המחמד שלו

 

 

   בעקבות הפוסט של יעל ישראל על אנשים אקסצנטרים שמוכנים ל"הכול" על מנת להיכנס לתוך ספר הג"ינס, הנה לכם דוגמא חייה ויותר מציאותית ממנה – פשוט אין.
 
   השעה הייתה שמונה וחצי בערב כשחזרתי מהמרכז הביתה במטרו. הייתי נורא עייפה. כשלתי על אחד המושבים המרופדים והלא-נוחים של הקרון, הסתכלתי מסביבי על האנשים העולים מבלי להביט בהם כלל, כי רציתי שהרכבת כבר תצא לדרך כדי להגיע סוף-סוף הביתה. התכרבלתי בתוך עצמי עטופה המעיל דובון, כפפות זמש, כובע צמר וצעיף שסיבב את הצוואר כמה פעמים, לחמם איכשהו את עצמי מהכפור הנורא ששרר בחוץ.
   
   ואז עלה איש. את תווי פניו לא ראיתי וגם לא את לבושו, אני רק זוכרת את המעיל השחור והארוך ואת שיער בלונדיני ארוך נופל על הכתפיים וקצת הלאה, מסולסל כמו השיער של בוב דילן הזמר, אך להבדיל ממנו, שער לא רחוץ כלל. לא האיש העיר את תשומת ליבי, כי בעונת זו של חורף קריר מתרבים ההומלסים והשיכורים בתחנות המטרו, אלא המשהו החי שרבץ על שכמו. לא היה אחר מאשר עכברוש.
  
    החיה הענקית בגודל של סנאי שמצאה לו מחסה ומישהו שיטפל בה, הקפיצה בבהלה את כל האנשים שישבו בקרבת האיש. פתאום המקום התרוקן לגמרי, והאיש נותר יושב בגפו עם החיה שלו. חכם מצדו. 
  
    כמה שהחיה קצת מגעילה, לטעמי האישית, לא יכולתי שלא להביט בה. להביט כיצד היא חופרת את חוטמה מתחת לשער עורפו של בעל-בית שלה ובאוזנו, כיצד היא מסתובבת על כתפו, כמו מצאה לה משחק נעים.
   
   פתאום התחלתי לדמיין לעצמי, לדמיין הנה העכברוש מזנק מכתפו של האיש עם שער של בוב דילן, ומתחיל להשתולל לו במעבר. כיצד כל אנשים שעומדים עולים בקפיצה חדה ובהולה על המושבים הריקים, ואלה שכבר יושבים מעלים את רגליהם מה שהכי גבוה למעלה. תוהו ובוהו. המיה שאין כמותה נולדה. חייכתי בתוך תוכי. כנראה אני מושפעת קשות מכל סרטי אימה שאני אוהבת לראות וספריו של סטפן קיינג. אך, לאמתו של דבר, העכברוש לא היה זקוק להשתולל לו במעבר של הקרון כדי לעורר מסביבו היסטריה כבירה.    
   
   וכשחזרתי לקרקע המציאות, נשאתי את עיני לעבר הגבר והחיה, הם נעלמו.
   
   הייתה זו בהחלט אטרקציה די מעניינת. אז משכתי את כתפיי, וחשבתי בעצם למה לא. כל אחד וחית המחמד שלו.
 
יעל בר שם

18 תגובות

  1. קטע מקסים יעל. תיאור חי ונושם. ובמטרו ראיתי יצורים יותר דוחים מהאיש עם החולדה.

    אגב, אני רואה באנימל פלנט סרטים על עכברים וחולדות, וכנה הם חכמים ומלאי אהבה, לאחרונה התאהבתי גם בהם, ואלמלא צמד המכסחים שלי, הייתי מביאה אחד הביתה.

    • מקסים כרגיל הדמיון שלך וההתייחסות לפרטים . וכל כך …אנושי. האדם הנחות מבחינה חברתית מצא לו נזקק נחות מאוד ממנו ויחברו שניהם יחדיו.
      ממש חסיד אומות העכברושים האיש הזה.

    • היי יעל
      תודה רבה על דברי העידוד.

      אני מסכימה שצמד המכסחים שלך היו מכסחים את החולדה. כבר המציאו את סרט המצוייר טום וג"רי.

      • תודה רבה מירי.
        מי יודע מה עבר על האיש הזה שבחר להתחבר לחולדה על פני בני אדם.

  2. לפי איך שאת מתארת אותו, הוא נראה כחיית המחמד של עצמו, שדי דומה לחיה שעל עורפו; לחיות מחמד רצוי להתגורר בזוגות, זה מאריך את תוחלת החיים.

    • לבנה התגובה שלך הצחיקה אותי.
      אם זה מאריך את תוחלת החיים – שיהיו שניהם בריאים.
      תודה רבה.

  3. זה באמת מקורי, עכברוש על כתפו של אדם בחיית מחמד. כתוב יפה.

  4. היי יעל, זה כל כך מגעיל זה כל כך מקסים, זה כל כך הזוי, זה כל כך אפשרי, אם לא היית מספרת הייתי חושבת שזה קטע מסרט, עם כל מיני סמלים על הגיבור.
    הכתיבה שלך עושה את הספור חי.
    להתראות טובה

  5. מרתק. נראה שהאיש מרגיש נורא דחוי , למרות שבעיניו יש בו משהו הראוי בכל זאת לאהבה. העכברוש הוא האייקון שלו. אפשר בכל זאת לאהוב אותו אם משתחררים מדעות קדומות דחייניות.

    • היי מרדכי
      אתה בהחלט צודק, אולי מסיבה זו בחרתי לספר עליו על פני כל האחרים המוזרים שנתקלתי בהם במטרו.

      תודה רבה על התגובה.

  6. עדנה גור אריה

    ממש מרתק. אם מסתכלים על זה בלי דעות קדומות, מדוע שאוגר יהיה חיית מחמד ועכברוש לא.
    תאור נפלא, מרתק ומדהים.

  7. זה מענין. תשמרי ותדביקי בספר מתח. המוזרויות של החיים..

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ליעל בר שם